donderdag, augustus 17, 2006

zonet op het nieuws gehoord

Een vrouw van 38 stierf toen ze naar haar werk fietste. Haar lichaam werd naast haar fiets gevonden in de buurt van het Sportpaleis. Pas enkele dagen later bleek bij de autopsie dat ze doodgeschoten was. Had deze vrouw de ongelooflijke pech om door het vizier van een gek te rijden? Of was het toch een beraamde aanslag? Onderzoek zal het CSI-Miami-gewijs moeten uitwijzen.
Bij zo’n op het eerste zicht zinloze en laffe daad en een ad random victim sta je precies toch meer stil dan bij één of andere afrekening binnen het milieu. De waarde van een mensenleven is weer iets minder geworden. Het waarom bij vrienden en familie moet ondraaglijk zijn…

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Heb het deze morgen gelezen op de website van GvA. Idd erge gebeurtenis. Ik leef mee met de vrienden, kennissen, familie...

Anoniem zei

Ik kan er toch niet bij dat ze pas een paar dagen later gemerkt hebben dat ze doodgeschoten was. Is zo'n schotwonde dan niet nogal duidelijk te zien zo?

Sana follia zei

Bijna was het afgedaan als een natuurlijke dood. Hopelijk vinden ze de dader heel snel voor er nog meer slachtoffers vallen. Op zo een drukke plaats moet toch iemand iets gezien hebben.

Anoniem zei

@ Dramoghe: Hangt volgens mij van het kaliber af waarmee werd geschoten.

@ katjesnest: Als er van een verre afstand (bijv 500m) is geschoten, kan het zijn dat niemand iets heeft opgemerkt.

Sofie zei

>> Dramoghe, Buddha: Hangt inderdaad van het kaliber af. Ik hoorde op het nieuws zelfs dat de schotwonde naar alle waarschijnlijkheid al was dichtgegroeid. Daarom dat ze het pas later merkten.

annelissen.be zei

de ene zijn dood is blijkbaar meer waard dan de andere
joe kreeg wel meer aandacht

Lou zei

Ik vrees dat het dat van die gek is. Op dezelfde plaats heeft zich hetzelfde incident al eens afgespeeld, toen gelukkig zonder dodelijke afloop. Vies.

pironik zei

@sofie: is dat niet heel bizar dat wondes bij dode mensen nog dichtgroeien??!

Unknown zei

Hoeveel is een mensenleven waard voor een gek, vraag ik me af.

pierre du coin zei

en in een stad is altijd wel veel lawaai zeker, dus het is waarschijnlijk niet zo verwonderlijk dat niemand iets gehoord heeft? Uit mijn thrillerboekjes heb ik wel onthouden dat voor lange-afstandschoten (vb. 500 meter) altijd heel zware munitie wordt gebruikt, dus het schot moet volgens mij van relatief dichtbij afgevuurd zijn. Ik hoop dat ze die gast vlug oppakken. Een paar jaar geleden was er in amerika toch een vader en zoon die vanuit een busje mensen neerknalde aan tankstations. Die hebben ze pas na een 10-tal slachtoffers kunnen pakken.

Anoniem zei

Weer een familie die achterblijft en zich afvraagt waarom.