woensdag, augustus 08, 2007

Nou, het was hartstikke gesellig

Ons reisje zit er al weer een tijdje op. Bestemming lag op 300 km van hier en we zijn er filevrij geraakt. Ons geheim? Heel eenvoudig. In tijden dat Hollanders massaal staan aan te schuiven rond Lyon, deden wij de omgekeerde beweging en gingen een week kamperen in Nederland. In Elburg meerbepaald (vrij noordelijk, in de buurt van Almere). En lekker in cognito. De enigste drie Belgen tussen pakweg 600 Hollanders.

Prachtige omgeving maar we hebben er niets van gezien die week. Niet dat we zeuven dagen in ons campingstoelkes voor de tent hebben gesleten. We hadden gewoon geen tijd. Het was namelijk een DOE-vakantie. Dat heb je als je buitenkunst boekt en je vakantie als "werkplaats" omschreven wordt. Overdag workshops en ’s avonds naar optredens van mensen uit die workshops (stand-up-comedy, zang, dans, schrijven,….). Buitenkunst is echt de max. Misschien moeten we volgend jaar met zen allen gaan? Serieus.

G. koos de dansworkshop (of wat dacht u?) en kleine H. de peuteropvang bij juf Maartje. En bibi de fotoworkshop. Geen technisch gezwets over sluitertijden en diafragma’s maar vooral veel zelf fotograferen en leren over compositie, lichtinval, zwart-wit-fotografie enz. Een dezer flickr ik wel wat foto’s on line. Vooral die ene foto van mij waarover medecursisten spraken in termen van “dokwerker” en “je ziet de opgespannen spieren”. Dus bij deze wens ik ook niet meer als “schriele kip” of "kiekebust" aangesproken te worden.

Oh ja, en ik zal ook nooit meer lachen als ik Bart Peeters op Nederland 2 met een bekakt half Vlaams/half Nederlands accent hoor praten. Volgens G. brabbelde ik na dag 2 ook zo’n taaltje.

Jeetje...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja, wie bij de hond slaapt krijgt de vlooien.

Anoniem zei

Kerel,

Nog niemand opgemerkt dat je al half oilstjers praat ook? Geen "Ouenoars" meer te bespeuren hoor. Inderdaad, wie bij de hond slaapt ..., in geval van oilstjers letterlijk te nemen in geval van hollands niet hoop ik voor G.