woensdag, juni 07, 2006

privé-concert van stomp

Deze middag rond een uur of 11 werd in mijn buik de cd van Slagerij Van Kampen afgespeeld. Enig speurwerk op tinternet leerde dat het niet mijn maag was die rammelde maar mijn darmen. Die zitten namelijk vol bacteriën. Veel levende, maar ook dode. De meeste zitten in mijn dikke darm en het is niet de bedoeling dat ze hoger komen. Daarom veegt mijn dunne darm eens in de anderhalf uur zichzelf helemaal schoon. Dit gebeurt door krachtige ritmische samentrekkingen op momenten dat er weinig voedsel aanwezig is. De samentrekkingen kunnen soms zo krachtig zijn dat ze ook buiten het lichaam hoorbaar zijn. Ik heb vanmiddag discreet de armen over mijn buik gelegd in de hoop een geluidsdempend effect te bekomen maar aan de reacties van de collega’s te zien was dit niet bijster goed gelukt.
Indien interesse kan ik jullie in een volgende post meer informeren over mijn winden.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Eigenlijk é.. eigenlijk is dat best wel interessant om te weten waar dat lawaai vandaan komt..

Anoniem zei

haha, Pierre, you crack me up! (pun intended)