maandag, juli 09, 2007

Sex and drugs and rock-'n-roll, tam tam tam tam tamtam tam

Mijn rock-‘n-roll gehalte ligt niet zo hoog vrees ik. Ik zal dan ook nooit op een podium aan een gitaar staan snokken of roepen welk een prachtig publiek u niet bent. Mijn kleine eigenste stukje rock-‘n-roll zit vooral tussen mijn twee oren maar veruitwendigt zich verder niet (lees: in gedachten loop ik met lang haar rond, in werkelijkheid is het een kort coupken). Wat de sex-uitspattingen betreft is het ook niet meer hetzelfde sinds de Zillion gesloten is. En de drugs... Tja. Ik denk dat passief meeroken het dichtst in de buurt komt. En zelfs dat pleziertje wordt mij weldra door de steeds strenger wordende regelgeving niet meer gegund.

Wat alcohol-deliriums betreft wordt een pintje zo nu en dan wel gesmaakt, maar voor den korten drank pas ik meestal. Meestal? Ja, want soms durf ik al eens aan een borrelglaasje jägermeister nippen. Hé, en als ik helemaal zot wil doen schenk ik er me nog een tweede in.

Nu dat laatste restje gevoel van rock-‘n-roll ben ik sinds zaterdagavond ook weer kwijt. Ik was op TMF aan het kijken naar een verslag van Werchter, kwestie om mijn festival-gevoel nog wat te cultiveren weet u wel?. Het bruine nimfje met vettig accent genaamd Lily Allen was op haar blote voetjes aan het rondhuppelen en van ‘smile’ aan het zingen. Plots deed ze het universele drink-gebaar naar de coulissen, zo met de hand naar de mond en dan vanuit de los pols “gloek-gloek-gloek”. Als bij weerlicht kwam manus met een fles jägermeister aandraven die La Allen promt aan de mond zette en waarbij ze in één zwelg mijn ganse jaarhoeveelheid naar binnen klokte. Daarna keek ze me spottend aan en zong “I go ahead and smiiiiiiii-aaaaaaaaaaaaaaale”.

Ik heb toen maar mijn flesje cola-light-lemon weggezet, mijn rood humo-dekentje opgeplooid en heb mijn laatste restjes rock-n-roll opgeveegd.

12 opmerkingen:

Elsje zei

Hier past maar éém conclusie: je bent kennelijk te jong om van de tam tam tam tadam tam-generatie te zijn, en kennelijk te oud om nog bij de breezersletjesgeneratie te mogen horen :-) Het spijt me oprecht voor je

(Elsje, van eind 1969, nog nét de roaring sixties mee mogen maken ;o) )

Anoniem zei

Jonge dertiger en bijna geheelonthouder? Het kan niet waar zijn! Daar bestaan heus wel remedies voor!

Anoniem zei

been there, done that gevoel... hehe, ook als ik al die beelden zie van festivals denk ik soms toch "goh vree plezant, die festivals, modder, regen, kou, nat, slapen in een natte wei, ... ze mogen het hebben". dus ja ik behoor ook tot de bijna geheelonthoudende +30 ers. en ik vind dat niet erg. just nog stoppen met roken en alle rock'n'roll is er af. ik heb mijn portie wel gehad :-)

Anoniem zei

Er zat vast water in die fles!

Anoniem zei

Het leven kan hard zijn als je wat ouder wordt.

Anoniem zei

Don't worry, van die 30'ers die persé nog elke avond zat uit café willen komen en zich doodroken, daar is niet veel leuks aan...

Anoniem zei

Rock'n roll sneuvelde samen met de Berlijnse Muur.

Laten we gedenken.

Anoniem zei

Aan het andere Elsje: ik ben van 1968! Straf dat gij u daar nog vanalles van herinnert. Ik was meestal te zat en te stoned.

Anoniem zei

Rock-'n-roll is a virus of the mind en hoeft zich geenszins te veruitwendigen. Gooi ze dus nog maar niet weg, die opgeveegde laatste restjes.

Unknown zei

haha zo grappig
LOL

Pink Lady zei

Amai u zomaar gewonnen geven? Ik had toch wel een krachtig Jägermeister tegenoffensief verwacht! (En als dat er dan toch van komt, vergeet dan geen foto's te posten!)

Elsbabbel zei

Pierke,
Kom bij mij in de leer.
Allez, voor de rock and roll...