maandag, juli 09, 2007

Sex and drugs and rock-'n-roll, tam tam tam tam tamtam tam

Mijn rock-‘n-roll gehalte ligt niet zo hoog vrees ik. Ik zal dan ook nooit op een podium aan een gitaar staan snokken of roepen welk een prachtig publiek u niet bent. Mijn kleine eigenste stukje rock-‘n-roll zit vooral tussen mijn twee oren maar veruitwendigt zich verder niet (lees: in gedachten loop ik met lang haar rond, in werkelijkheid is het een kort coupken). Wat de sex-uitspattingen betreft is het ook niet meer hetzelfde sinds de Zillion gesloten is. En de drugs... Tja. Ik denk dat passief meeroken het dichtst in de buurt komt. En zelfs dat pleziertje wordt mij weldra door de steeds strenger wordende regelgeving niet meer gegund.

Wat alcohol-deliriums betreft wordt een pintje zo nu en dan wel gesmaakt, maar voor den korten drank pas ik meestal. Meestal? Ja, want soms durf ik al eens aan een borrelglaasje jägermeister nippen. Hé, en als ik helemaal zot wil doen schenk ik er me nog een tweede in.

Nu dat laatste restje gevoel van rock-‘n-roll ben ik sinds zaterdagavond ook weer kwijt. Ik was op TMF aan het kijken naar een verslag van Werchter, kwestie om mijn festival-gevoel nog wat te cultiveren weet u wel?. Het bruine nimfje met vettig accent genaamd Lily Allen was op haar blote voetjes aan het rondhuppelen en van ‘smile’ aan het zingen. Plots deed ze het universele drink-gebaar naar de coulissen, zo met de hand naar de mond en dan vanuit de los pols “gloek-gloek-gloek”. Als bij weerlicht kwam manus met een fles jägermeister aandraven die La Allen promt aan de mond zette en waarbij ze in één zwelg mijn ganse jaarhoeveelheid naar binnen klokte. Daarna keek ze me spottend aan en zong “I go ahead and smiiiiiiii-aaaaaaaaaaaaaaale”.

Ik heb toen maar mijn flesje cola-light-lemon weggezet, mijn rood humo-dekentje opgeplooid en heb mijn laatste restjes rock-n-roll opgeveegd.

16 reacties:

Op maandag, 09 juli, 2007 , Blogger Elsje zei...

Hier past maar éém conclusie: je bent kennelijk te jong om van de tam tam tam tadam tam-generatie te zijn, en kennelijk te oud om nog bij de breezersletjesgeneratie te mogen horen :-) Het spijt me oprecht voor je

(Elsje, van eind 1969, nog nét de roaring sixties mee mogen maken ;o) )

 
Op maandag, 09 juli, 2007 , Anonymous Artemis zei...

Jonge dertiger en bijna geheelonthouder? Het kan niet waar zijn! Daar bestaan heus wel remedies voor!

 
Op dinsdag, 10 juli, 2007 , Anonymous super4004 zei...

been there, done that gevoel... hehe, ook als ik al die beelden zie van festivals denk ik soms toch "goh vree plezant, die festivals, modder, regen, kou, nat, slapen in een natte wei, ... ze mogen het hebben". dus ja ik behoor ook tot de bijna geheelonthoudende +30 ers. en ik vind dat niet erg. just nog stoppen met roken en alle rock'n'roll is er af. ik heb mijn portie wel gehad :-)

 
Op dinsdag, 10 juli, 2007 , Anonymous maarten zei...

Er zat vast water in die fles!

 
Op dinsdag, 10 juli, 2007 , Anonymous freddy11 zei...

Het leven kan hard zijn als je wat ouder wordt.

 
Op woensdag, 11 juli, 2007 , Anonymous liese zei...

Don't worry, van die 30'ers die persé nog elke avond zat uit café willen komen en zich doodroken, daar is niet veel leuks aan...

 
Op donderdag, 12 juli, 2007 , Anonymous al qeitel zei...

Rock'n roll sneuvelde samen met de Berlijnse Muur.

Laten we gedenken.

 
Op zaterdag, 14 juli, 2007 , Anonymous Els zei...

Aan het andere Elsje: ik ben van 1968! Straf dat gij u daar nog vanalles van herinnert. Ik was meestal te zat en te stoned.

 
Op maandag, 16 juli, 2007 , Anonymous Menck zei...

Rock-'n-roll is a virus of the mind en hoeft zich geenszins te veruitwendigen. Gooi ze dus nog maar niet weg, die opgeveegde laatste restjes.

 
Op donderdag, 19 juli, 2007 , Blogger Rozemarijn zei...

haha zo grappig
LOL

 
Op zaterdag, 21 juli, 2007 , Blogger Pink Lady zei...

Amai u zomaar gewonnen geven? Ik had toch wel een krachtig Jägermeister tegenoffensief verwacht! (En als dat er dan toch van komt, vergeet dan geen foto's te posten!)

 
Op zaterdag, 28 juli, 2007 , Blogger Elsbabbel zei...

Pierke,
Kom bij mij in de leer.
Allez, voor de rock and roll...

 
Op donderdag, 22 oktober, 2015 , Blogger oakleyses zei...

christian louboutin outlet, oakley vault, burberry outlet online, cheap ugg boots, ugg australia, christian louboutin shoes, burberry outlet online, louis vuitton handbags, ugg outlet, replica watches, tiffany and co, nike air max, christian louboutin, michael kors outlet, oakley sunglasses, kate spade outlet online, nike air max, nike outlet, prada handbags, cheap oakley sunglasses, ugg boots clearance, gucci handbags, michael kors outlet online, polo ralph lauren, louis vuitton outlet, ray ban sunglasses, oakley sunglasses, cheap ugg boots outlet, replica watches, chanel handbags, nike free, louis vuitton, polo ralph lauren outlet, tiffany jewelry, michael kors outlet online, longchamp outlet, tory burch outlet online, michael kors outlet online sale, ray ban outlet, longchamp handbags, cheap oakley sunglasses, michael kors handbags, louis vuitton outlet, michael kors outlet store, jordan shoes, red bottom shoes, ray ban sunglasses

 
Op donderdag, 22 oktober, 2015 , Blogger oakleyses zei...

converse pas cher, abercrombie and fitch, nike roshe, coach purses, new balance pas cher, true religion, coach outlet, nike blazer pas cher, true religion jeans, ray ban pas cher, burberry pas cher, nike free pas cher, nike air max, hollister uk, kate spade outlet, oakley pas cher, michael kors canada, hollister, north face pas cher, michael kors outlet online, true religion outlet, vans pas cher, nike free, longchamp, nike air max, ralph lauren uk, air jordan, lacoste pas cher, mulberry uk, timberland pas cher, coach outlet, louboutin, ralph lauren pas cher, coach outlet store online, north face, lululemon outlet online, scarpe hogan, nike air force, true religion outlet, ray ban uk, air max, longchamp pas cher, michael kors uk, guess pas cher, tn pas cher, michael kors, hermes pas cher, nike roshe run, air max pas cher, sac vanessa bruno

 
Op donderdag, 22 oktober, 2015 , Blogger oakleyses zei...

chi flat iron, herve leger, giuseppe zanotti, birkin bag, bottega veneta, valentino shoes, wedding dresses, nike trainers, ghd, air max, nike air max, ralph lauren, jimmy choo shoes, vans outlet, timberland boots, vans, longchamp, hollister, north face jackets, baseball bats, nike roshe, converse, nfl jerseys, reebok shoes, gucci, nike air huarache, instyler ionic styler, soccer shoes, abercrombie, new balance outlet, mont blanc pens, mac cosmetics, mcm handbags, ferragamo shoes, hollister clothing store, asics shoes, beats headphones, lululemon outlet, p90x workout, converse shoes, iphone case, north face jackets, oakley, babyliss, insanity workout, abercrombie and fitch, ray ban, louboutin, celine handbags, soccer jerseys

 
Op donderdag, 22 oktober, 2015 , Blogger oakleyses zei...

moncler, juicy couture, michael kors handbags, montre femme, pandora charms, canada goose outlet, replica watches, doke gabbana outlet, uggs canada, canada goose outlet, coach outlet, barbour, ugg, louis vuitton pas cher, marc jacobs handbags, pandora uk, wedding dress, louis vuitton, karen millen, canada goose, juicy couture outlet, thomas sabo uk, moncler outlet, sac louis vuitton, pandora jewelry, toms outlet, ugg, ugg boots, canada goose pas cher, canada goose outlet, michael kors outlet online, louis vuitton canada, moncler, louis vuitton uk, supra shoes, sac lancel, moncler, pandora jewelry, swarovski uk, canada goose, moncler, michael kors outlet, canada goose, hollister canada, ugg soldes, barbour jackets, moncler outlet, canada goose, moncler, swarovski jewelry, moncler, links of london uk

 

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

<< Homepage