zondag, mei 18, 2008

some magic with my finger



U moet vandaag de dag een groot kieken zijn als u niet weet welk weer het morgen zal zijn. Oftewel vertelt Frank, Sabine of Jill het u wel in het weerbericht op tv, oftewel hoort u het wel op de radio. Voor wie dat nog niet volstaat kan altijd eens naar het KMI bellen of op tinternet kijken. Er bestaan zelfs weerberichten alleen voor jouw stad of streek op de regionale tv's. Het is nog wachten tot KMI haar site linkt met google earth en je kan straks zien of je tuin overmorgen droog zal zijn.

Maar sinds gisteren kan u voor uw prangende weervragen bij mij terecht. Want ik heb nu mijn barometer. Niet zo'n electronisch spul dat naast temperatuur binnen en buiten en het aantal gelaten scheten in de kamer, ook een soort barometerfunctie heeft. Neen. Ik heb het over the real thing. Zo één had mijn grootvader vroeger ook. En als kind weet ik nog hoe hij iedere keer weer met zijn vinger tegen de barometer tikte. Dus iedereen die nog een communiefeest heeft of een terrasken wil plannen moet maar mailen. Ik doe wel some magic with my finger.

En als voorproefje geef ik alvast het weer voor morgen: "veranderlÿk".
Zo, nu weet u ook wat aan te trekken morgen...

6 opmerkingen:

Unknown zei

En zo hebben we nu ook weerman "Pierre" aan het werk.

Anoniem zei

Dat moet onze barometer zijn! Wij hadden thuis ook zo'n ding en we moesten er ook op tikken om het naaldje te doen bougeren.
Welk weer gaat het morgen zijn eigenlijk?

pierre du coin zei

@ freddy: jaja, soms vind je de job van je leven...
@ margo: opnieuw "veranderlÿk"

Anoniem zei

om de één of andere reden kan ik de weersvoorspelling nooit onthouden...ik kijk altijd naar hoe het den dag ervoor was en pas mij daaraan aan, soms ben ik wel eens bedrogen :-)

Elsje zei

Ik kom niet uit een familie met een barometerhistorie, maar mijn vader komt van de boerderij, daar voorvoelden ze het weer aan hun eksterogen. Als ik die nou snel ga kweken, mag ik dan meedoen met de meteorologie?

pierre du coin zei

@ syho: ik durf ook al eens bibberend op 's morgens op straat staan met een t-shirt aan.
@ elke: tuurlijk! nu nog iemand die veel weerspreuken kent en we kunnen een weatherchannel beginnen!