maandag, juni 23, 2008

protterdeprotterdeprot

Scheten laten. Iedereen doet het. Zelfs Angelina Jolie laat er gemiddeld een stuk of twintig per dag. En reken maar dat Vanessa Paradis "Merde espèce de pétard, t'es vraiment degueualasse!" roept als Johnny Depp een knaller laat onder het echtelijk dekbed. Nu is een scheet laten een perfect normale lichaamsfunctie. Maar net zoals boeren door onze etiquette in de banbliksem geslagen. Dus moeten we ons excuseren. Terwijl het soms ongelooflijk deugd kan doen om zo'n knaller te laten. Mijn lievelingsscheet bij far(t) is buiten op de fiets als het vriest. Even recht op de trappers... een ontlading... en dan naar de "scheetwolk" kijken. Love it.

Het wordt natuurlijk een pak delicater als er volk rondom je staat. De anus van de assertieven onder ons staat nog na te dampen als ze al luid "wie heeft er hier een scheet gelaten?" staan te roepen. Waarbij iedereen naar iedereen begint te kijken, behalve naar de klokkenluider in kwestie. Timide als ik ben probeer ik met dichtgeknepen billen er zo'n lange stille te laten waarna ik mij heel discreet een paar meter verderop verplaats. Japans wetenschappelijk onderzoek heeft echter uitgewezen dat ik toch wat inventiever zal moeten zijn... Mijn favoriet blijft het opnieuw volledig inhaleren van de scheet. Is volgens mij co²-neutraal en conform de Kyoto-richtlijnen.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Een scheetwolk in de winter? Serieus? Nog nooit gezien... Moet ik onthouden :-)

freaq zei

Vetzakkerij van de betere makelij!

Anoniem zei

Dat moet ik inderdaad ook eens proberen. Misschien moet je ze ophouden voor als je je dieselwagen nog eens voltankt met benzine. Misschien kan je de auto dan op gas laten rijden...

Anoniem zei

Zo eentje onder water is ook altijd leuk ;)

Unknown zei

Beter in de wijde wereld dan in de enge buik, zo denk ik erover.

Elsje zei

Boffen dat er in scheten vrijwel geen CO2 zit, maar methaan (CH4): een veel sterker broeikasgas. En dus kun je er je fornuis mee stoken!

Anoniem zei

Bij het lezen van deze post liet ik spontaan een scheet terwijl ik "Dat deed deugt" riep. Mijn collega's bekijken mij nu een beetje vies...

Anoniem zei

Plezant hé Pierre, schrijven over scheten laten? Ik kan niet anders dan lachen als ik het lees. Fijn geschreven!

Dit ooit gelezen?
http://margogogo.wordpress.com/2008/04/02/mega-windy/

Anoniem zei

Dienen anoniem, da wazzekik dus.

Henk van Blijderveen zei

Dat inhaleren zal zeker goed zijn voor het buitenklimaat, maar ik vrees dat je er vroeg of laat je darmflora mee gaat verwoesten.

Miss V. zei

Ilarisch!