zondag, januari 20, 2008

Aalst Carnaval nu ook voor "teppens" en "schoitloisters"

Als ingeweken Aalstenaar probeer ik me zo goed en zo kwaad als het kan te integreren. Ik heb in ieder geval al vast werk en ben met een oilsjtenes getrouwd. Dat moet alvast in mijn voordeel pleiten. Alleen die vreemde taal leren. Dat is echt niet makkelijk. Autochtonen roepen mij vaak dingen na die ik niet begrijp. Ik lach dan maar eens en stap verder. Sinds ik den Oilsjtersen Diksjoneir heb weet ik dat als men “madja weg teppen” en “schoitloister” naar mij roept, mijn integratie nog niet echt geslaagd is.

Vandaar dat ik dan ook wel verplicht was om drastische maatregelen te nemen en mij te laten onderdompelen in het carnaval. Ondertussen heb ik toch al een keer of vier meegeweest in de stoet (losse groep) en kan ik vlotjes meezingen met “der hangt nog saus an au leppen”. Samen met mijn schoonvader zal ik ook dit jaar van de partij zijn.

Zo trok ik deze week de stad in voor mijn kostuum. Beginnen doe ik altijd in de kringwinkel. Het blijft een raar zicht om daar volwassen mannen ongegeneerd vellen frakken en vrouwenondergoed te zien passen terwijl twee rekken verder een oud vrouwtje een wil passen dat zonet door een man op hakken werd teruggehangen. Een BH en twee witte beenverwarmers later stond ik tevreden weer op straat. In de Wibra nog snel in een bomvolle winkel (solden + geen pashokje) een roos slaapkleed gepast. Mijn collega (geen Oilsteneer) trok grote ogen toen ik op zijn vraag of ik naar de solden geweest trots mijn plasticzakken opentrok.

En toen ik moe maar voldaan huiswaarts keerde, hoorde ik een oud koppel dat op de markt iets zat te drinken nog over mij zeggen ” ver dienen zo ‘k ‘t vel van men hannen plasjen’.

Missie volbracht!
(bericht verscheen ook op www.aalstblogt.be

5 opmerkingen:

Anoniem zei

shit ik snap er geen reet van...maar ons west-vlaams is ook niet echt duidelijk denkik :-) syho

Anoniem zei

8 jaar heb ik er gewoond. het eerste jaar begreep ik niets van die carnavalgekte, ik meed het als de pest en vond dat ze het lelijkste dialect van vlaanderen hadden. de laatste jaren dat we er woonden zijn we naar stoet westen kijken. had mij daar nog 2 jaar laten wonen en ik liep ook mee met de Voil Jeanetten, de laatste avond bleitend en zingend "weir doeng voesj". jau, kgon au ierlek zeggn, kmis Oilst begot toch een betn.

pierre du coin zei

@ syho: schoiloister = schijtlijster. Teppen = onnozelaar.
@ super 4004: zo te zien ben je met de carnaval-microbe besmet! Je komt toch kijken!

chenlina zei

chenlina20160414
fitflops sale clearance
michael kors outlet
fitflop sandals
ray ban sunglasses
tod's shoes
louis vuitton purses
coach factory outlet
polo ralph lauren
ralph lauren outlet
louis vuitton outlet
michael kors outlet clearance
marc jacobs handbags
louis vuitton outlet
replica rolex watches
ray ban sunglasses
air force 1
ghd hair straighteners
coach factorty outlet online
coach outlet
mont blanc
abercrombie and fitch new york
michael kors outlet online
basketball shoes
louis vuitton handbags
nike huarache
tory burch handbags
gucci outlet
louis vuitton handbags
nike trainers uk
michael kors outlet
burberry outlet
michael kors handbags
michael kors outlet online
air max 90
coach factorty outlet
louis vuitton outlet
insanity workout
rolex submariner
michael kors outlet
adidas superstar
as

jan zei


شحن عفش من جدة الى الاردن شحن عفش من جدة الى الاردن
نقل عفش من الدمام الى الاحساء نقل عفش من الدمام الى الاحساء