maandag, januari 14, 2008

De-goede-voornemens-show-2007

2008 is al goed begonnen en ik kom u hier nog lastigvallen met mijn goede voornemens uit 2007. Gelukkig was "stiptheid" geen van mijn goede voornemens.
Ik had me 11 doelen gesteld en uiteindelijk heb ik er zes van behaald. Met de hakken over de sloot dus... Mocht dit een schoolresultaat zijn, was dit redelijk desastreus, maar eigenlijk heb ik zelf wel tevreden.

Het ultieme verdict:
Goed voornemen 1: 500 liter water drinken op 1 jaar tijd. Tja. Not even close. Het is moeilijker dan ik dacht. Met momenten zat ik wel op schema maar bij de minste stress-oprisping greep snel weer naar de fles cola.

Goed voornemen 2: prijzen winnen met prijskampen. Is heel goed gelukt. Een overzichtje:
* concerttickets voor Suzanna Vega en tickets voor Yevgeni (via radio1)
* een paar crock-sandalen.
* een pin van Prins Klaus (prins carnval aalst 2007). U lacht, maar in Aalst is zo'n prijs onbetaalbaar.
* 2 filmtickets
* Filmtickets + VIP-ontvangst + afterparty voor Halloweennight
* Bon 25 Euro voor restaurant.
* Tickets festival in Limburg (ben ik wel niet geraakt, heb tickets teruggegeven.
* T-shirt gamemania

Goed voornemen 3: Minstens 1 keer met mijn kop op tv komen. Is tot twee keer toe gelukt. U weet wel, ik was de man met de enorme bakkebaarden...

Goed voornemen 4: onze kat Walter eens extra goed soigneren. Is gelukt, maar er is nog ruimte voor beterschap. Zeker wat het kattenluik en zijn slaapplaats betreft.

Goed voornemen 5: Onderdompeling in de koude tonne van de sauna. Is begin 2007 gelukt. Het is wel bij een eenmalige onderdompeling gebleven.

Goed voornemen 6: Mijn belastingsbrief op tijd binnendoen. Is gelukt. Met een kleine marge zelfs!

Goed voornemen 7: 1000 km fietsen. Ik ben jammergenoeg gestrand op 850 km. Maar zelf ben ik wel content. Ik ga nu meestal met de fiets naar het werk, krijg een fietsvergoeding en ik ga mijn auto zelfs verkopen!

Goed voornemen 8: Mijn talenkennis oppoetsen. Ik ging eigenlijk een paar buitenlandse blogs volgen en zou zo alles weer wat opfrissen. Is helemaal niet gelukt. Alle interessante blogs zijn nu eenmaal Nederlandstalig...

Goed voornemen 9: Een gedicht schrijven voor op de kerstkaart. Noppes. Ik had dat voornemen genomen omdat ik vroeger heel af en toe wel eens iets dichterlijks op papier zette, maar je kan dat niet forceren natuurlijk. Uiteindelijk hebben we dan maar een tekst van op het internet op onze kerstkaart gezet.

Goed voornemen 10: zelf meer koken. Ondanks een occasionele omgording van de keukenschort ben ik ook hier schromelijk tekortgeschoten.

Goed voornemen 11: mij onderdompelen in nieuwe muziek ipv te blijven vasthouden aan de eighties. Dankzij youtube een pak nieuwe bands leren kennen. Mijn top 3 van ontdekkingen in 2007:
1. Cold War Kids met "hang me up to dry".
2. The National met "slow show"
3. The Fratellis met "Chelsea dagger".
Je moet maar eens youtuben, een aanrader.

Zo. Ondanks de 6/11 hou ik hier een goed gevoel aan over. Ik werk nu aan een rits voornemens voor 2008.

Oh ja. Had ik ook niet gezegd dat ik voor ieder niet behaalde belofte een "genante" foto van mezelf on line ging zetten? Ik ben nog bezig met er 5 te selecteren en moet er nog een paar inscannen. Ja, ik heb er blijkbaar meerdere genante foto's waar ik kan uit kiezen. Maar u krijgt die binnenkort hier te zien. Dat is een belofte!

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Bwah, een kleine felicitatie met de wel behaalde resultaten (en zeker die 850 km! Brrr!) is toch op zijn plaats vind ik.
Wat betreft anderstalige blogs: ik heb er een paar in mijn blogroll die wel leuk zijn, bvb Invader Stu en Be.bartlog.

Anoniem zei

ja jong, 850km is niet min. maar euhm, ik ben om één of andere reden gelijk toch content dat ge niet àl uw goede voornemens waargemaakt hebt ;-)

Anoniem zei

6 van de 11 is toch de meerderheid, en dus goed resultaat, vind ik. Straks ga'k er ook nog aan, aan online goede voornemens en beloftes.

pierre du coin zei

@ alcyon: 850 km lijkt veel, maar door woon-werkverkeer (4km heen en terug) en kleine boodschappen met de fiets te doen tikt dat wel aardig aan hoor.
@ gypsy: ik had de lat bewust wat hoog gelegd. Ik ben ook maar nen mens hé.

Anoniem zei

Ik ben alvast benieuwd :D

artspotter zei

Wat mij betreft heb je 9 op 11, want dat van die "koude ton" telt voor minstens 3 meer. Dat is voor mij alvast een reden om niet naar de sauna te gaan.
Dat van die buitenlandse blogs is nog zo gek niet hoor. Met Engels als voertaal is dat uiteraard geen probleem en ik heb zelfs al een half mondje Portugees meegepikt (in geschreven vorm dan, want gesproken is dat absoluut niet te doen... dat is nog erger dan "Leupegems"...bij manier van spreken dus...

Anoniem zei

Vijf gênante foto's: daar kijk ik nu eens naar uit, zie! :-)

Elsje zei

wat ben ik toch blij dat ik nooit goede voornemens maak, dan hoef ik tenminste geen genante foto's van mijzelf te tonen (als die al zouden bestaan, lol)

Jan zei

Goed bezig

Unknown zei

Het had veel slechter gekund.

Anoniem zei

ik sta te popelen :-) syho

coldcitywind zei

ik weet niet hoe ver je al zit in je The National-ontdekkingstocht, maar deze is niet te missen: http://www.youtube.com/watch?v=MFY2d42sUSk

Maxentia de Beauvais zei

Toch gefeliciteerd hoor! En we hebben iets om naar uit te kijken. Kom op met die genante foto's!