donderdag, oktober 16, 2008

wijs zo'n zak ijs

Wat een routinebezoek bij de tandarts moest worden draaide wel even anders uit…
Nu ja, routinebezoek is eigenlijk het woord niet als je een jaar of vier niet bij de tandarts bent geweest. Maar een zeurende tandpijn besliste er anders over. Vorige week was ik al langsgeweest om foto's te nemen. Ik vond het al verdacht vriendelijk van hem toen hij zei “we zullen elkaar wel meer zien de komende weken mijn beste Pierre”.

Gisterenmorgen lag ik dus half verkrampt in zijn zetel voor het vullen van een eerste gaatje. Onderaan. Gelukkig was de tandarts niet van het praatgrage type. Het bekt nu eenmaal wat moeilijker met een half verdoofde onderlip en een tong die uit je mond hangt.

Nu, ’t was maar een klein gaatje en het deed geen zeer. En in mijn enthousiasme zei ik dan ook “eeuh ok” toen de tandarts voorstelde om die onderste wijsheidstand, die er toch uitmoest, meteen ook te trekken. Mijn kaak was toch al verdoofd. De “Ik voel hem kommen, ik voel hem meegeven” klonk heel geruststellend. De “Krak” en de “Oei” al veel minder. Wijsheidstand afgebroken. De tand in de hand, maar het wortelkanaal met blootliggende zenuwen nog in mijn mond. “Dat wordt iets voor de stomatoloog”. Wie de post van een paar weken geleden over de pediater las, weet dat ik moeite heb met ingewikkelde dokterstermen. Tegen dat ik doorhad dat stomatoloog niets te zien heeft met darmen maar met mondheelkunde was de afspraak voor die middag al een feit.

“Ha, uw onderkaak is nu een tweede keer verdoofd vandaag” zei de stomatoloog lachend in mijn gezicht. Ik wou nog een rochel richting zijn gezicht lanceren maar de verdoving was al aan het werken met als resultaat dat ik me nog half verslikte ook. Uiteindelijk was de klus vrij snel geklaard. En na een paar uur met een zak ijs op mijn gezicht viel het nog wel mee. Tot een uur of zeven, wanneer de verdoving uitgewerkt was…

17 reacties:

Op vrijdag, 17 oktober, 2008 , OpenID witchesbrew zei...

Ocharme! Dat kan inderdaad behoorlijk pijnlijk zijn allemaal. Leve de alcohol zou ik zeggen, verdooft ook geweldig. ;-)

 
Op vrijdag, 17 oktober, 2008 , Anonymous Josie zei...

Was ook jaren noet meer naar de tandarts geweest tot een wijsheidstand begon te ontsteken. Ik heb ze er dan maar allemaal in 1 keer onder volledige narcose laten uitsnijden door de stomatloog, en eigenlijk niet van afgezien, alleen van het feit dat ik 4 dagen lang geen vast voedsel kon kauwen...
Voor de rest is tandarts pure horror, dat wordt nog eens bevestigd door jouw verhaal. Brrrr...

 
Op vrijdag, 17 oktober, 2008 , Blogger elke zei...

Ik voel hier een menck-verhaal komen...

 
Op zaterdag, 18 oktober, 2008 , Blogger Elsje zei...

bij ons heet dat een kaakchirurg, een stuk makkelijker te volgen, coth?!

 
Op zaterdag, 18 oktober, 2008 , Blogger pierre du coin zei...

@ witchesbrew: heb er een heksenbiertje op gedronken vandaag.
@ josie: bij mij viel het ook goed mee. Maar het was er maar ééntje. Er zal er minstens nog wel één volgen vrees ik.
@ elke: 'k heb mij wat laten gaan. 't zal de dafalgan geweest zijn.
@ elsje: klinkt inderdaad beter.

 
Op zondag, 19 oktober, 2008 , Anonymous Margo zei...

En hoe vergaat het zjabberen en zeveren u na zo'n wijsheidstandverwijderingsgebeuren?

 
Op zondag, 19 oktober, 2008 , Anonymous syho zei...

auchiwawa, i wish you very good luck mister!

 
Op zondag, 19 oktober, 2008 , Blogger Evelien zei...

Ik hoef dit alles nog maar te lezen en ik word al misselijk.

Ik hoop dat je er ondertussen al geen last meer van hebt.

 
Op dinsdag, 21 oktober, 2008 , Anonymous tomadde zei...

de rochel en verslikken. :-)
machtig.

 
Op vrijdag, 13 maart, 2009 , Anonymous Anoniem zei...

woendag naar tandarts geweest tand willen trekken waar abces op zat . tand afgebroken resultaat in spoed naar ziekenhuis 2 dagen antibiotica via infuus en en uitgesneden door stomatoloog. dus 3 dagen ziekenhuis voor mij ook geen tandarts meer

 
Op vrijdag, 23 oktober, 2015 , Blogger oakleyses zei...

christian louboutin shoes, uggs on sale, jordan shoes, tiffany jewelry, burberry outlet, michael kors outlet online, oakley sunglasses wholesale, michael kors outlet store, louis vuitton, michael kors outlet, louis vuitton outlet, tory burch outlet, burberry handbags, longchamp outlet, christian louboutin, uggs outlet, nike air max, uggs outlet, replica watches, polo ralph lauren outlet online, longchamp outlet, prada outlet, oakley sunglasses, ugg boots, ugg boots, nike outlet, michael kors outlet online, michael kors outlet, ray ban sunglasses, ray ban sunglasses, nike air max, chanel handbags, cheap oakley sunglasses, kate spade outlet, louis vuitton, gucci handbags, replica watches, polo outlet, ray ban sunglasses, nike free, louis vuitton outlet, christian louboutin outlet, tiffany and co, christian louboutin uk, louis vuitton outlet, prada handbags, longchamp outlet

 
Op vrijdag, 23 oktober, 2015 , Blogger oakleyses zei...

ray ban pas cher, timberland pas cher, michael kors pas cher, nike air max, air max, nike air force, coach outlet store online, mulberry uk, coach purses, jordan pas cher, nike free run, hollister uk, coach outlet, true religion jeans, north face, abercrombie and fitch uk, polo lacoste, sac longchamp pas cher, nike air max uk, guess pas cher, nike free uk, vans pas cher, sac hermes, hollister pas cher, oakley pas cher, ray ban uk, longchamp pas cher, nike blazer pas cher, ralph lauren uk, nike tn, nike roshe, north face uk, converse pas cher, louboutin pas cher, michael kors outlet, polo ralph lauren, hogan outlet, new balance, nike roshe run uk, michael kors, true religion outlet, true religion outlet, burberry pas cher, lululemon canada, kate spade, sac vanessa bruno, true religion outlet, nike air max uk, coach outlet, michael kors

 
Op vrijdag, 23 oktober, 2015 , Blogger oakleyses zei...

oakley, giuseppe zanotti outlet, hollister clothing, celine handbags, gucci, chi flat iron, vans, ghd hair, vans outlet, converse, louboutin, baseball bats, mcm handbags, soccer shoes, converse outlet, lululemon, beats by dre, valentino shoes, insanity workout, timberland boots, hollister, hermes belt, ray ban, asics running shoes, babyliss, nike huaraches, ferragamo shoes, iphone 6 cases, mont blanc pens, north face outlet, soccer jerseys, jimmy choo outlet, ralph lauren, nike air max, nike trainers uk, herve leger, abercrombie and fitch, bottega veneta, nike roshe run, nfl jerseys, longchamp uk, nike air max, north face outlet, instyler, wedding dresses, reebok outlet, new balance shoes, hollister, mac cosmetics, p90x workout

 
Op vrijdag, 23 oktober, 2015 , Blogger oakleyses zei...

moncler, louis vuitton, pandora charms, michael kors handbags, ugg,ugg australia,ugg italia, ugg uk, ugg pas cher, moncler outlet, pandora jewelry, barbour, pandora uk, pandora jewelry, moncler uk, louis vuitton, moncler, canada goose uk, coach outlet, michael kors outlet online, ugg, juicy couture outlet, louis vuitton, replica watches, marc jacobs, toms shoes, swarovski, louis vuitton, canada goose jackets, supra shoes, louis vuitton, moncler outlet, moncler, thomas sabo, ugg,uggs,uggs canada, juicy couture outlet, swarovski crystal, links of london, doudoune moncler, wedding dresses, canada goose outlet, michael kors outlet, montre pas cher, canada goose, canada goose outlet, barbour uk, karen millen uk, canada goose, canada goose outlet, canada goose, moncler, lancel, doke gabbana, hollister

 
Op woensdag, 25 november, 2015 , Blogger mmjiaxin zei...

michael kors handbags
canada goose outlet
lululemon pants
true religion outlet
ray ban outlet
links of london jewellery
michael kors online outlet
oakley sunglasses wholesale
supra shoes
the north face outlet
cheap ugg boots
canada goose outelt
nike foamposite
cheap jordan shoes
ralph lauren,polo ralph lauren,ralph lauren outlet,ralph lauren italia,ralph lauren sito ufficiale
hollister canada
canada goose jackets
vans shoes
air jordan shoes for sale
ray-ban sunglasses
mm1125

 
Op woensdag, 08 maart, 2017 , Blogger Mie Helal zei...


mpressive article dude! Many thanks
http://www.prokr.net/2016/09/anti-black-ants-7.html
http://www.prokr.net/2016/09/anti-black-ants-6.html
http://www.prokr.net/2016/09/anti-black-ants-5.html
http://www.prokr.net/2016/09/anti-black-ants-4.html
http://www.prokr.net/2016/09/anti-black-ants-3.html
http://www.prokr.net/2016/09/anti-black-ants-2.html
http://www.prokr.net/2016/09/anti-black-ants.html

 
Op donderdag, 14 september, 2017 , Blogger عبده العمراوى zei...

شركة كشف تسربات المياه بالرياض

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage