dinsdag, oktober 07, 2008

ze kunnen mij krijgen...

"De Britse inlichtingendiensten gebruiken de netwerksite Facebook om personen te recruteren".

Een kort berichtje in de krant vorige week. U hebt er waarschijnlijk gewoon overgelezen. Als ik zoiets lees, begint de adrenaline door mijn bloedbanen te gutsen. Nu ja. Ik wou vroeger dan ook spion worden. Samen met een vriend hadden we een codeboek met verschillende geheimschriften, geheime bergplaatsen, we schaduwden de buren en noteeren in een schrift zorgvuldig wie allemaal passeerde in de straat. Dat kan al tellen nietwaar? En dan zwijg ik over de walkie talkies waarmee we soms ook de politieradio afluisteren... (verjaard misdrijf, ik heb het opgzocht!)

Na de adrenaline-opstoot gaf ik mij die nacht over aan mijn fantasie. Want de jongen in mij die wil nog altijd wil spion worden. Een dekmantel (lees kantoorjob bij één of andere vzw) heb ik al. Maar toch werd ik niet gerecruteerd door de Belgische inlichtingendiensten...

Toen ik het berichtje in de krant las drong het tot mij door: codeboeken met geheimschriften zijn zooooo jaren '80. En als een mens bij facebook moet zitten om gerecruteerd te geraken, dan zij het zo.

Beste spionnen en inlichtingendiensten, u kan mij vanaf nu HIER terugvinden. En u kan mij krijgen! *knipoog*

Dus door mijn jeugdig enthousiasme sta ik nu op facebook. Het netwerktool bij uitstek. En ik heb geen flauw idee wat er nu moet gebeuren. Moet ik nu iedereen gaan aanklampen om vrienden te worden? Maar wie wil nu vrienden worden met de associale eenzaat? Dus vrienden, als ik deze term mag gebruiken, neem mij op in uw netwerk. Ik zal braaf zijn en u niet in verlegenheid brengen bij uw echte vrienden...

10 opmerkingen:

Anoniem zei

I tracked you down mister!

pierre du coin zei

@ margo: no probs sister!
@ outrospective: oh, mijn eerste facebookfriend!

Anoniem zei

Facebook gebruik ik heel vaak... om stomme spelletjes te spelen! Wacht, ik stuur u een paar spellekes-uitnodigingen :-)

Elsje zei

goed dat je geen 12-jarig meisje bent. die worden op hyves (net zoiets als facebook) gerekruteerd maar dan door loverboys :-(

Anoniem zei

En allerlei onozele dingen die je op straat observeert zijn ineens verdacht! Mensen achtervolgen, zoeken naar verborgen boodschappen. Cooooowllll! :D

artspotter zei

The name is 'DOE KWEIN', 'Pjeir Doe Kwein'...

Unknown zei

Een half hoofd op facebook is ook maar half loon. Amen en uit, basta.

Anoniem zei

voila, ge zijt mijn vriendje :-) nu nog accepteren hé

Unknown zei

شركة المثالية للتنظيف بالخبر
شركة المثالية للتنظيف شاه المثالية
شركة شاه المثالية للخدمات المنزلية
شركة المثالية للتنظيف بالدمام
شركة الماسه للتنظيف
شركة المثالية للتنظيف بالجبيل
شركة طيوب لتسليك المجارى بالدمام

Unknown zei

شركة رش مبيدات ببريده

شركة تنظيف واجهات حجر وزجاج بالدمام

شركة تنظيف خزانات بالدمام

شركة مكافحة حشرات ببريده

شركة تنظيف مسابح بالدمام

شركة تسليك مجارى بالقطيف

شركة تسليك مجارى بالجبيل

شركة تسليك مجارى بالقصيم