woensdag, september 26, 2007

mijn goede voornemens. Welke goede voornemens?

Tiens Pierre du coin, hoe zit het met uw 11 goede voornemens voor 2007? Jacky du bois porde hier in de comments eens goed in mijn zij. Shit, ze zijn dat niet vergeten dacht ik in paniek. Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn 11 goede voornemens zelf moest gaan opzoeken op mijn blog. Tja, dat laat het beste verhopen. In ieder geval hier een kleine stand van zaken.

1.Ik zal 1000 km fietsen in 2007.
Ik zit nog wel een pak achter op schema maar de benen zijn goed! De benen zijn goed.
2. We gaan ons talen eens oppoetsen se.
Hmmm. Ik zal hier toch dringend eens moeten gaan aan beginnen.
3. Een schoon gedicht voor op uw kerstkaart
Nu heb ik nog niets, maar tegen half december moet dat wel lukken denk ik.
4. Maître Pierre est là.
Het feit dat ik een BBQ-kookboek heb gekocht is niet voldoende zeker?
5. Music Maestro.
Zal wel lukken om tegen eind december mijn 10 ontdekkingen van 2007 aan u voor te stellen.
6. 500 liter water drinken op één jaar.
Hier mag ik de handdoek al gooien. Grandioos mislukt. Tenzij ik met baxters ga werken of zo.
7. Minstens één prijs zal mijn deel worden.
Zit wel snor.
8. Ik zal minstens één keer met mijn kop op tv komen.
Ja, die met de bakkebaarden was ik!
9. 2007 wordt het jaar van de kat
Een warm plekje voor de winter moet nog gefikst worden.
10. Ik zal mij in de (sauna) tonne onderdompelen.
Koud dat dat was, koud.
11. Ik zal mijn belastingen op tijd binnendoen.
Glunder, glunder.

Zo, eind december volgt het definitieve verdict. Ik zal alvast maar beginnen om een paar genante foto’s van mezelf (mijn tegenprestatie voor het niet behalen van een voornemen) te zoeken…
Benieuwd hoe het met de resem goede voornemens van freaq gesteld is?

20 opmerkingen:

Jan zei

Fantastisch idee om dit onderwerp opnieuw even op tafel te gooien. En een groot deel van het lijstje lijkt al uitgevoerd. Sjiek!

Anoniem zei

Awel, 'k had laatst nog gedacht dat het hier wel stil was over die voornemens...

Dollo zei

Ik ben mijn opdrachtje aan jou ook niet vergeten, o neen!

pierre du coin zei

@ Els: ik ook niet hoor *slik*

Linn zei

Alé, alé, 1000 km fietsen op een jaar dat moet toch te doen zijn!? Mijn ouders hebben tijdens hun drie weken verlof alleen al 1006 kilometer gefietst. :p

pierre du coin zei

@ het is de bedoeling dat ik die kilometers sprokkel door dagelijks met de fiets naar het werk te gaan (totaal 4 km per dag). Dat tikt niet zo snel aan vrees ik.

Anoniem zei

Ola Pierre du coin,

Goed voornemen om zaterdag naar het buurtfeest op rechteroever te gaan.
Als ik jullie toevallig ontmoet op het buurtfeest ... ik ben van den andere coin (linkeroever).

Heidi van Trefcentrum De Nieuwbeek, Nieuwbeekstraat 35, 9300 Aalst.
http://nieuwbeek.wordpress.com

artspotter zei

Beste Mr. Du Coin, Sjeir Pjeir,

Je staat daar zo beeldig in mijn lijst met contacten op Flickr, maar om één of andere reden verdwijn je daar af en toe om dan na een tijd weer op te duiken. Ik weet begot niet hoe het komt, maar 't is wel raar. Terwijl ik dit schrijf ben je misschien weer opgedoken... of niet... Ik ga nu nog eens kijken...

Unknown zei

Het is nog maar eind september, wat is dan het probleem. "Je moet het probleem aanpakken als het zich voordoet" zij dienen dikke burgemeester van Vilvoorde.

pierre du coin zei

@ artspotter: strange. 't is het eerste dat ik ervan hoor.
@ freddy: ik zal er onverwijld eens gaan aan beginnen se.

Anoniem zei

Goedemorgen,

Ik vind het van veel moed getuigen dat U uw goede voornemens publiek maakt.

Over het algemeen heb ik ook veel goede voornemens maar houd die doodstil tot ik ze uitgevoerd heb.

Kwestie van achteraf geen hoop gehoon en leedvermaak van, in de eerste plaats, mijn medebewoners over mij heen te krijgen.

Vriendelijke groet van de Spaanders voor de Vlaanders

Anoniem zei

Benieuwd naar die genante foto's!

Anoniem zei

Dag Pierre

dit reactievenstertje stort mij zowaar in een identiteitscrisis: 'kies een identiteit'-hoera, eindelijk!
(By the way, ik ben blogster, en dus niet anoniem zoals hierboven gesuggereerd-'anoniem zei... dat ben ik, Elise).

Anoniem zei

Goede voornemens zijn snel gemaakt maar worden doorgaans een pak minder vlotjes tot uitvoer gebracht. Toch ben je aardig op weg, zo te lezen. Knap!
Als het straks een 8 of 9 op 11 wordt, kan zulks niet anders dan tot behoorlijke tevredenheid stemmen. Toch?

Elsje zei

Help me herinneren dat ik nooit mijn goede voornemens blog :-)

Anoniem zei

valt nog mee vind ik...

Anoniem zei

Poeha, die voornemens.... ik ban ze nu weer helemaal weg. GO AWAY, voornemens, GOOO!
Ben ook ff op je fotolink wezen klikken. Moooooie beeldjes zitten daar tussen zeg!!!!! Alleen zo die spinfoto's, brrr, daar krijg je me niet warm voor. Of net wél, warm, maar dan van de stress. Jàk, moi et spinnen, 't is geen goeie combinatie :-)

Anoniem zei

We hebben hier dus nog het één en ander tegoed.

buddha zei

Go for it Pierre. En vergeet niet die genante foto's te posten.

Anoniem zei

OK.
Als ik het goed begrijp één op 11 met zekerheid en nog twee zodanig omfloerste bevestigingen dat ik er wel van moet uitgaan dat er bitter weinig van in huis is gekomen.
Ge ziet dat Pierre Pol & Soc heeft gestudeerd op den unief. Hij meet zich thans dezelfde leidersallures aan als het rapalje dat zich de politieke 'leiders' van dit bananenland noemt: nog helemaal niets uitgestoken, maar toch volhouden dat we goed op schema zitten en tegen december alles in orde komt.
Begint meer en meer op begrotingsblubber te lijken hé Pierre.

Uw gesel in dit tranendal,
Ives The Grave