maandag, oktober 01, 2007

Maître Pierre vous invite

Dat het met mijn culinaire kunsten niet zo goed gesteld is, kon u hier al lezen. Het gebruik van het woord "culinair" schept trouwens al helemaal verkeerde verwachtingen.
Doorgaans beperken mijn (heel sporadische) keukenactiviteiten zich tot een stukje vlees, aardappelen/rijst/cous-cous en dan nog wat groeten (al dan niet diepvries). Op zich geen schande natuurlijk want dat zijn dan ook de drie basisbestanddelen van een maaltijd. Maar ik had mij voorgenomen om eens wat vaker een kookboek ter hand te nemen omdat het soms ook eens iets anders mag zijn.

Dit weekend was er 's zaterdags courgette-preisoep met ciabatta (ja, van bij de bakker). 's Zondags stonden er aardappel/pompoen pannekoekjes op het menu. Een aanrader. En maar met 1 ster (= gemakkelijk) in den kookboek.
En aan alle wijsneuzen: ja ik weet dat 1 zwaluw de lente niet maakt hoor!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Beetje kokerellen is altijd plezant. Alleen, ik heb nooit veel honger als ik zo een dingen doe. Ik proef teveel van mijn kunstwerken.

pierre du coin zei

@ christophe: same here!

Anoniem zei

Alle begin is moeilijk, als je aan een zevengangen menu gaat beginnen, laat het me dan maar weten ik kom wel helpen.

Pink Lady zei

Goed bezig! Binnenkort uw eigen recepten uitvinden hé...

pierre du coin zei

@ freddy: ik zit nu nog aan een éénpansmenu. Laat staan ééngangmenu.
@ pink lady: ik volg nu nog heel nauwgezet het (rijkelijk geïllustreerde) kookboek

Unknown zei



http://www.kuwait.prokr.net/
http://www.emirates.prokr.net/