woensdag, oktober 10, 2007

Voedselbonnen

Producten uit supermarkten worden tot 30% duurder de komende weken. Dat las ik in de krant. Bij aldi zouden maar liefst 300 van de 700 basisproducten duurder worden. Als supermarkten die prat gaan op heel lage prijzen bijna de helft van hun producten laten opslaan weet u wel hoe laat het is.

Houston, we've got a problem. Ik ben maandagavond naar de Colruyt geweest. 150 euro meneer. *slik*. Er zaten wel een paar dure dingen in: 3 pakken pampers, 1 grote doos afwaspoeder en scheermesjes. Verder de gewone dingen. Ik stond daar mooi te blinken met mijn 2 zorgvuldig uitgescheurde kortingsbonnen van 20 en 30 cent.

Vroeger gingen mijn maaltijdcheques meerdere winkelbeurten mee. Nu zijn ze bij de eerste winkelbeurt op en moet ik nog bijbetalen. Ze zouden ze beter voedselbonnen gaan noemen!

18 opmerkingen:

Anoniem zei

Die maaltijdchequeskes moeten dus dringend omhoog!

josie zei

Hebben tegenwoordig ook altijd zulke rekeningen in de Colruyt. Wij zijn wel echte bonnetjesmensen, hebben er altijd tussen de 5 en de 10 uitgescheurd, geeft soms wel 5 euro of meer korting... Als je écht gepluimd wil zijn, moet je eens naar de Bio Planet, maar een halve kar voor meer geld, lol. Maar ze hebben daar wel gigantisch leuk/lekker gerief...

Anoniem zei

Wat ik al gemerkt heb bij
Colruyt is dat ze meestal de iets duurdere dingen in de bonnetjes steken en je met korting duurder uitkomt dan het goedkope huismerk. Let er maar eens op als er nog eens gerookte zalm in de bonnetjes steekt, daar is mij dat voor het eerst bij opgevallen.

Cursief Huigje zei

Misschien overwegen om enkele maanden geen scheermesjes aan te kopen!:)
En wat die kortingbonnetjes betreft: mocht een mens de werktijd moeten rekenen om al die bonnetjes te zoeken, uit te knippen ... dan zou hij al vlug overwegen om met die onnozelheid te stoppen. Ik sta daar ook af en toe voor aap met drie bonnetjes van 10 cent!:)

Anoniem zei

Er is maar één iets dat nooit zo hevig en massaal opslaat: de lonen. Maar kom, een ei smaakt ook lekker. ;-)

pierre du coin zei

@ meck: ha, wij hebben vanavond een ei gegeten!
@ maarten: ik zal u het nummer van mijn baas eens geven.
@ josie: toen we in Gent woonden zijn we daar ook eens geweest.
@ dikkie: klinkt eigenlijk wel logisch (in hun standpunt dan)
@ huigje: misschien mijn baard laten staan...

Anoniem zei

Word eindelijk eens zindelijk. Dan moet je geen pampers meer kopen

Anoniem zei

Ergens vrees ik dat die prijzen nooit meer zullen zakken. Wanneer gaat mijn loon nu eindelijk eens stijgen?!

Anoniem zei

yep! had ik de voorbije week nog drie maaltijdcheque's van 5 euro zitten die ik van mijn ma gekregen had "we aanvaarden die van die soort hier niet meer mevrouw", waar dan wel? "in de doe-het-zelf-zaak hier verder op wel" kga mij nu nog voor 15 euro tuinmateriaal moeten aanschaffen voor het eind van oktober! En ik heb niet eens een tuin maar een dakterras!

Filip zei

Het is inderdaad allemaal erg met die prijsstijgingen. En dan verschiet men ervan dat de middenklasse achteruit boert en er steeds meer mensen balanceren op de armoedegrens.

Anoniem zei

Goedemorgen,

Wist U dat België één van de landen is waar de lonen aan de index gekoppeld zijn? Dankzij onze strijdende voorouders. Los van de jaarlijkse cao's. Hier in de Spaanders nada, de lonen gaan doodgewoon niet naar omhoog. In 2004 was het minimum loon 475€, vandaag de dag 575€. Ik wil hier niet zeiken over hoe goed het wel is in België, maar toch..
Allez, ik heb bij deze bewezen dat ik ook eens een serieuze reactie kan plaatsen:-)

Vriendelijke groet van de Spaanders voor de Vlaanders

Anoniem zei

Goed dat de pampers geen voedingsproduct zijn, want die zijn inderdaad al meer dan duur genoeg...

Anoniem zei

komt er nog eens bij dat gazzz en elekentriek volgend jaar plusminus 100 euro duurder worden. boehoe...
dat wordt besparen: pampers van den aldi (volgens pierre éven goed als de real stuff), luiervuilzakken (een 10de goekoper dan een huisvuilzak), spaarlampen, een gilee meer aandoen, meer bij de (groot)ouders gaan eten, ... het worden zware tijden...

pierre du coin zei

@ ramirez: gemakkelijker gezegd dan gedaan.
@ benny: revolutie broeder!
@ syho: in de colruyt aanvaarden ze die gelukkig zonder probleem, daar kan je afwasmiddel, wasspelden of BBQ-kolen mee kopen.
@ filip: indeed. Soms vraag ik me echt af hoe andere mensen dat allemaal kunnen bolwerken.
@ tom; klopt, maar zouden de prijzen in Spanje ook zo snel stijgen als bij ons?
@ grmpf en super4004: zwijg me van de pampers. En die van den Aldi zijn inderdaad heel goed. Maar ik moest er dringend hebben en dus werden er het van de colruyt.

Anoniem zei

Wij zitten met ons tweetjes ook telkens aan zo'n bedragen in de Colruyt. Nochtans knippen we ook bonnetjes, en letten we op de prijs. Onze rekening is bijna verdubbeld op twee jaar tijd.

valentinepharpsteras zei

Time catch to loop zohosites.com a scene or minute of the Official Website video clip, and also Download Musically Login On Windows, Android APK Free far more there are a number of Musically Online much more attributes of this wonderful app which musicallylogin will mention right here for you.

valentinepharpsteras zei

Not just these, yolasite.com/ it is also suitable to be accessed Know More with TV and also remote controls. Install Kodi On Your IPhone Without Jailbreaking It helps as well as urges individuals Kodi App to see videos, podcasts or other Kodi Download electronic media files.

RonaldPhillips617 zei

Connect your iPad or iPhone Download Kodi right into your Mac and open Xcode. check this site Select Create a new Xcode project. Make sure Application is highlighted in the iOS Kodi area on the left.