maandag, oktober 01, 2007

expeditie robinson

Gisteravond naar de eerste aflevering van seizoen 174 van expeditie robinson gekeken. Om het programma enigzins spannend en gevarieerd te houden worden nu 100 mensen tegelijk op het onbewoonde eiland gedropt. Grappig om zien hoe zich meteen groepjes vormden die elke een eigen plek uitzochten en zich installeerden.
De zogenaamde "natuurlijke leiders" namen meteen het heft in handen. Ik kon er meteen een paar uithalen die "natuurlijk leiderschap" verwarden met "om ter luidst roepen", dus dat zal ongetwijfeld nog wel vonken geven.

Ik moet toegeven dat wel het kriebelde. Ik zag mezelf ook al een bamboematras maken en op wilde zeesterren jagen. Ik weet niet of ik het er zou uithouden maar ik zou mijn robinson-gehalte wel eens willen testen. Een jaar of vier geleden lag mijn ingevuld inschrijvingsformulier al klaar om op te sturen toen we vernamen dat we zwanger waren. En dan heb je natuurlijk niet meteen zin om naar het andere eind van de wereld te gaan.

15 opmerkingen:

Anoniem zei

Goedemorgen,

Men neme bij, vermoed ik, gebrek aan een fal (oud schietgeweer van het belgisch leger) een stevig uit de kluiten gewassen boomstronkje, een oude rugzak met alleen twee lederen riemen en men vult deze naar believen, minstens een 20-tal kg, een slaapzak en een oud klein tentje. Dan wacht je tot het midzomer is en trek je op de warmste dagen een week het bos in, in de Ardennen. Je stapt elke dag een 30-tal kilometer en ik kan je een Robinson gevoel verzekeren aan deze kant van de wereld.

Vriendelijke groet van Spaanders voor de Vlaanders

pierre du coin zei

@ tom: misschien moeten we het inderdaad allemaal niet zo ver gaan zoeken.

Anoniem zei

Ik veronderstel dat we de uitspraak "dat we zwanger waren" niet al te letterlijk moeten nemen, of wel?

Sandrissimo zei

Zou niks voor mij zijn, veel te veel op comfort gesteld...

Anoniem zei

Bwa, als er een goed restaurantje op wandelafstand is, wil ik daar gerust ook wel es vertoeven. :-)

Elsje zei

Ik keek ook, en de onthutste blik van erhm... Berry/Benny, nou ja, die jongen met die gele vlag bij het zien van die afgeladen boot was onbetaalbaar! Ik ben benieuwd hoe het dit seizoen zal gaan...

pierre du coin zei

@ freddy: ik kan mij heel goed inleven.
@ sandrissimo: ik heb wel ervaring met wildkamperen. Maar dat is vrees ik niet helemaal hetzelfde...
@ menck: ah ja, als dat er niet is ga ik ook niet hoor!
@ elsje: ik kijk volgende week ook weer vrees ik

Pink Lady zei

Pff voor 700 euro ga ik liever op een echte vakantie, zo met bedden en eten en zo.
Ik ken mezelf inmiddels goed genoeg om te weten dat zo'n expeditie niets voor mij zou zijn.

Anoniem zei

Ik heb het toevallig ook gezien, en ik dacht: wat een meute hebben ze daar op dat eiland gedropt! (Weg romantiek van het onbewoond eiland, het lijkt verdorie de Costa Brava wel).
Bij die leidersfiguren heb ik ook mijn bedenkingen,ik heb het in mijn leven al vaker zien gebeuren: de mensen die het luidst roepen (zoals meneer de kok op het eiland) worden het eerst als leiders erkend/gekozen...En dat is veelal NIET de juiste keuze. Ik ben benieuwd ook op welke basis ze uiteindelijk 10 kandidaten zullen weerhouden?
Of het iets voor mij zou zijn? ja hoor! Maar dan zonder camera's:-)

Filip zei

Ik en mijn collega maakten ons wel de volgende bedenking: 100 mensen op een onbewoond stukje eiland, komt dat de omgeving wel ten goede?

Anoniem zei

ik heb deze keer besloten om niet meer te kijken ... heb ik gelijk of niet? ... maar ik vrees dat men op de duur vanalles uitprobeert om het interessan(er) te doen lijken dan dat het in werkelijkheid is.

buddha zei

Een kennis werkt voor Expeditie Robinson. Mij zegt zoiets niets.

pierre du coin zei

@ pink lady: ik zou het er nog voor over hebben.
@ elise: ik denk dat de camera's inderdaad veel impact hebben. Als je deelnemers achteraf hoort blijkt dat de programmamakers heel selectief hun beeldmateriaal gebruiken.
@ filip: veel vis, schelpen, vruchten enz. zal je er inderdaad niet meer vinden. Laat staan brandhout enz.
@ huigje: ik ben nu weer aan het kijken, maar de vorige 5 seizoenen had ik niet meer gekeken.
@ budha: als ik mij zou inschrijven voor de volgende expeditie zal ik wat komen mouwfrotten bij uw kameraad.

Unknown zei

Zeker kijken dan vanaf 7 okt want dan zal ik ergens op tv oost verschijnen (ben benieuwd, ik heb het zelf nog niet gezien)
:S

Anoniem zei

Volgend jaar is er expeditie Robinson voor beauty's en nerds. Dat lijkt mij wel iets voor jou. Jij als enige beauty tussen al die nerds...