woensdag, oktober 17, 2007

de dag dat de goden nederdaalden...

Gisteravond. Op de receptie achteraf. Ik was ver van huis en kende niet zo veel mensen. Ik stond op het punt om door te gaan. Toen voelde ik een kordaat klopje op mijn rug. Ik draai mij om en sta oog in oog met de belangrijkste man in de zaal. Daarnet stond hij nog te blinken op het podium en lagen de 400 aanwezigen nog aan zijn voeten zich te laven aan zijn woorden. Ik slikte. "Mag ik u iets vragen alstublieft?" Ik probeer in godsnaam te bedenken wat de man in godsnaam van mij, een nederige dienaar, kan wensen. Maar hij laat me zelfs niet te tijd om een cool "sure thing big chief" te mompelen. "Waar heb jij dat pintje gehaald". "Oh, daar ergens achterin de zaal staat een tapinstallatie".

En wat hebben we nu geleerd? Op volgende recepties zal u mij herkennen aan de twee extra pinten in mijn jaszak. Een tikje op mijn rug will do.

9 opmerkingen:

patricia zei

een pintje kan wonderen doen

Anoniem zei

En dat noemt zich een cola junk.
Poeh

Unknown zei

Wohow, ik heb de dvd van Thuis in de stad gekregen
zo raar om jezelf op tv te zien :S

Filip zei

Ge had hem moeten begeleiden naar de tapinstallatie hé Pierre en daar samen een pint pakken.

Anoniem zei

Dus nog altijd af van de cola ?

Anoniem zei

Goedemorgen,

Een man, zijn bier.

Vriendelijke groet van de Spaanders voor de Vlaanders

Anoniem zei

een man van zo'n hoge status die niet weet waar hij een pint moet halen....

Cursief Huigje zei

Leuke post!

Anoniem zei

Pierre toch,
Ge had inderdaad met hem naar de toog moeten gaan en hem een pint aanbieden. Networking is heel belangrijk hoor.