maandag, november 26, 2007

De slimste mens 2008

Aan de kijkcijfers te zien is de formule van "de slimste mens" nog niet uitgemolken. Dus verwacht ik wel een editie 2008.

Hieronder alvast mijn lijstje met kandidaten die ik graag in de volgende editie zou zien. Ikzelf ben naast niet bepaald slim ook niet echt een hondstrouwe kijker van het programma. Dus ben een occasionele kijker dus mijn excuses mocht iemand van mijn lijstje al moeten opdraven zijn. U mag in de comments gerust uw ding doen.

1. Herman Van Molle (Wordt meteen ook door mij als topfavoriet gebombardeerd).
2. Bavo Claes (heeft volgens mij een fotografisch geheugen waardoor hij telkens zwaar zal kunnen uithalen in de fotorondes.)
3. Henk Rijckaert. Wordt de komiek van dienst. En via zijn blog kunnen wij naar hartelust lijstjes maken die hij kan instuderen.
4. Prins Laurent. Laten we voor een keer komaf maken met al die al dan niet roddels over 's mans intellectuele capaciteiten. Kan langer meegaan dan gedacht, mits strategisch gekozen fragmenten over snelle wagens en snelle wijven.
5. Frank Vandenbroucke. Mits goede voorbereiding zal hij er wel staan. Gedoodverfd favoriet volgens hemzelf.
6. Paul Codde. Vraag niet waarom, maar koddige Paul krijgt ook zijn plaats in mijn lijstje.
7. Mark Uytterhoeven. Omdat het alweer te lang geleden is dat hij op tv was. En mocht hij al eens geweest zijn mag em terugkomen van mij.
8. Kim Gevaert. Neemt met glans de fakkel over van Op de Beeck en Rutten.
9. Hugo Matthijsen. Een vat vol kennis, als u het mij vraagt.
10. Antje De Boeck. Slimme vrouwen met diepe stemmen hebben een streepje voor.
11. Professor Rudy Doom. Het is blijkbaar 'in' om proffen te laten meespelen. Wel dan graag mijn lievelingsprofessor.
12. "De drie meisjes van K3". Lijkt me wel leuk om het programma met hen te laten starten en dan voor eens en altijd uit te maken welke haarkleur nu de slimste is.

Voilà. Dat is mijn bijdrage. De andere 30 namen mogen jullie aanvullen.
En dan mailen we alles naar den Eric.

20 opmerkingen:

Anoniem zei

Hm, Doom is mijn prof, en Eva Brems is dat ook. Bespeuren we daar een patroon? mijn richting is cool!!
(Waarom vindt u Doom zo leuk? O wacht, omdat hij een plakkaat aan zijn deur hangen heeft waar 'temple o doom' staat? )

Filip zei

Birgit Van Mol - Zou een waardige opvolgster kunnen worden van Rutten
Geike Arnaert - Als ze het antwoord niet weet, kan ze toch nog altijd iets moois zingen
Paul De Leeuw - Een grappige Hollander mag ook eens
Sam Van De Putte/Els Keytsman - om de Aalsterse eer hoog te houden

Anoniem zei

Goedenavond,

En als jurylid Herman Brusselmans.

Vriendelijke groet van de Spaanders voor de Vlaanders

Anoniem zei

Een editie met alléén maar proffen en hoogleraren, dat zou nog eens wat zijn. Elke faculteit heeft zo wel een handvol favorieten ... wie een aula kan entertainen, kan met de rest van Vlaanderen ook geen probleem hebben. En zo komen er eens wat meer echte intellectuelen op tv.

Jan zei

Dé Rudy Doom, dat zie ik zeker zitten. Alleen al voor de sappige anekdotes ...

BaS zei

Van mij mag Jelle Van Riet deelnemen: het lief van Lotti en wederom een (knappe) journaliste. Succes gegarandeerd !

Anoniem zei

Prof: Herwig Van Hove. Omdat het een brombeer is en van lekker eten houdt.

Komiek: Raf Coppens (of is die al geweest?)

BV: Jean-Marie. Welke Jean-Marie? Dé Jean-Marie!

Anoniem zei

En omdat ik nog geen vrouw genoemd heb: Lien Van De Kelder!
Volgens 'de boekskes' behoeft het geen betoog dat de (mannelijke) helft van Vlaanderen het hiermee eens is.

Als mijn suggesties al geweest zijn op het scherm, dan betreur ik dit ten zeerste. Op dat uur lig ik meestal al in bed... :(

patricia zei

Rudy Doom absoluut

Unknown zei

Ik wil Eddy Kwally, voila, het is er uit.

JS zei

Ik kan mij daar alleen maar bij aansluiten. Eddy for president!

Elsje zei

De meisjes van K3 vind ik een geweldige start! Andere suggesties: Martine hoe heet ze, die nieuwslezeres wellicht? of vraag Linda de Mol, die presenteerde het programma op de inmiddels ter ziele gegane zender Talpa.
En in het kader van de professoren kan minister Plasterk natuurlijk niet ontbreken.
Een echt grappige Hollander is overigens niet Paul de Leeuw, maar Najib Amhali. Of Sarah Kroos, die is helemaal geweldig!
Ook onder de Hollanders dus keuze zat. En nu Talpa ten onder is gegaan, moeten wij toch weer naar de Belg kijken!

Anoniem zei

oh ja, prof. doom!

Anoniem zei

Eddy Wally, La Esterella en Jean Marie Pfaff.
Voila en daarvanaf.

Anoniem zei

Herman Van Molle vraagt de redactie van Woestijnvis al ieder jaar. Telkens is het zelfde liedje dat hij dat jaar niet kan, maar dat hij het seizoen erop zeker zal meedoen...

Volgens mijn mening is hij gewoon bang

pierre du coin zei

@ qahwa/tarara/patricia/gypsy: zijn droge humor is zalig. Ik herinner me een verhaal van hoe hij in Japan naar een punkconcert ging en al die stoere punkers braaf in de rij stonden aan te schuiven. En dat vertelt hij dan allemaal met zijn monkellachje.
@ filip: Birgit zou dat inderdaad ook wel goed doen.
@ tom: ik zou de Brusselmans eerder zelf laten deelnemen.
@ lou: dan mogen ze het op canvas uitzenden vrees ik.
@ bas: ik heb dat verhaal gehoord. De foto van de jongedame ken ik niet. Ik vertrouw wel op uw oordeel.
@ alcyon: is Van Hove een prof? De Jean-Marie zegt dat hij ook 12 jaar prof is geweest. Lien Van De Kelder mag ook komen.
@ freddy en JS: je bent al 10 min verder tegen dat die mens de vraag goed snapt. Tenzij er natuurlijk een fotoronde van sjakossen inzit natuurlijk.
@ elsje: Nederlanders mogen enkel deelnemen maar niet winnen. Dat zouden wij niet kunnen verkroppen.
@ victor: die oudjes zouden ook in een speciale thema-uitzending kunnen.

Anoniem zei

Ik vind de suggesties hier allemaal schitterend. Ik ben een trouwe kijker en kan me niet herinneren dat één van de genoemden al aan de beurt is geweest.
Maar de meisjes van K3 alledrie??? Nee, bespaar ons dat aub, ééntje zal volstaan.
Ik ijver zelf voor striptekenaar Merho, actrice Leah Thys, Filip Kowlier, Tom Boonen en Tom Coninckx, omdat die voor wat meer variatie kunnen zorgen. Ik vond dat het dit jaar iets te eenzijdig was (weinig mensen nog die echt uit de amusementswereld kwamen)(en als ze er waren, vielen ze al snel af).
http://svendeschutter.wordpress.com/

Elsje zei

@pdc: haha, denk je nou echt dat Hollanders kunnen winnen van Vlamingen? Danheb je zeker nooit naar Tien voor Taal gekeken, of naar het Nationaal Dictee :-)

Anoniem zei

En dit zijn ze geworden...
Jan Decorte, Freek Braeckman,Tom Van Dijck, Luc Appermont, Herman De Croo, Regi Penxten, Goedele Liekens, Lieven Verstraete, Phaedra Hoste, Koen Wauters, Peter Van de Veire, Bart De Wever, Tom Lenaerts, Johan Vande Lanotte, Geena Lisa, Davy Brocatus, Olivier Deschacht, Carry Goossens, Sophie Dewaele, Freddy Thielemans, Cedric Van Branteghem, Christophe Deborsu, Jelle De Beule, Bart Cannaerts, Philippe Geubels, Steven Van Ackere, Sophie Matthijs, Thomas Vanderveken, Fred Brouwers, Linde Merckpoel, Hendrik Cammu en Sarah Yu Zeebroek.

Anoniem zei

moet controleren:)