donderdag, november 15, 2007

Nagorno-Karabach

Mijn geheugen is een raar ding. Soms sta ik met mijn hoofd tegen de muur te bonken omdat essentiële informatie lijkt gewist te zijn van mijn harde schijf: bankkaartnummer, iemands naam, gsmnrs... Aan de andere kant zit mijn hersenpan wel volgestouwd met volstrekt nutteloze informatie zoals de verzamelde songteksten van Dana Winner of de naam van een taxi-chauffeur in Barcelona. Al die brol neemt natuurlijk onnodig veel opslagcapaciteit in beslag...

Zo kwamen wij op het werk de term "enclave" tegen. Toen iemand vroeg wat dat eigenlijk wou zeggen floepte ik er meteen uit "enclave, ge weet wel, zoals in de enclave Nagorno-Karabach". Nagorno-Karabach. Dat komt dan spontaan over mijn lippen. Een gebied in Azerbeidzjaan dat eigenlijk tot Armenië wil behoren. Borat zal daar vast ook wel familie lopen hebben...

En neemt Nagorno-Karabach nog bij iemand geheugenruimte in?

12 opmerkingen:

Jan zei

Ik krijg spontaan het gevoel dat bijhorende foto meer geheugen zal vergen.

Unknown zei

Misschien het koppeke eens defragmenteren, wie weet helpt het.

Anoniem zei

Nagorno-Karabach? Ik dacht aanvankelijk dat je het over de een of andere pitabar had.

Franky zei

Zou BHV onze enclave worden ...

yab zei

Yep, bij mij. Nargorno-Karabach kwam vroeger geregeld in het nieuws, vandaar dat het waarschijnlijk is blijven hangen. Ik heb ook zo'n gans arsenaal aan nutteloze feiten in mijn kop zitten. Erg handig als je trivial pursuit moet spelen, maar voor de rest ben ik er niet veel mee.

Anoniem zei

Hier ook. Heb het ook altijd onthouden. Misschien omdat het zo lekker bekt? Twee stukjes van drie lettergrepen met een streepje tussen, en in het tweede stukje driemaal een a als klinker. Om dezelfde reden zal ik altijd onthouden dat de hoofdstad van Mongolië Ulaan(-)Baatar is, en die van Madagascar Antananarivo...

pierre du coin zei

@ tarara: direct weer wissen!
@ freddy11: en dan een schijfopruiming
@ menck: bwèkes; als naam voor een pittabar klinkt dat niet appetijtelijk.
@ franky: we zijn goed bezig!
@ yab: gelukkig is er inderdaad trival pursuit nog.
@ alcyon: is bij deze permanent in mijn geheugen gegrift.

Anoniem zei

nog NOOIT van gehoord...mss ben ik wel te jong ;-)

Anoniem zei

Nagorno-Karabach zegt mij helemaal niets. Vreemd. Misschien nog een woord om in de file nutteloze woorden op te slaan, is het Spaanse woord voor neus-,keel-en oorarts: OTORINOLARINGOLOGO. Luidop oefenen. Blijven herhalen. Tot je het woord kan scanderen.

Sandrissimo zei

Heel herkenbaar, ik onthou een heleboel onzin en de dingen die ik zou moeten onhouden, verschuilen zich achter die onzin...

Anoniem zei

Ik had net hetzelfde gezegd Pierre.
BHV een enclave? België op zich is al een enclave. Een 3-talige dan nog... Trouwens, volgens mij heeft België al een enclave : Baarle-Hertog, dat ligt toch in Nederland?..

CR zei

Had het geen single geweest op de laatste van Einstürzende Neubauten, ik had het nooit geweten op een kwis.