dinsdag, februari 12, 2008

Eurosong, of hoe de mayonaise toch weer pakt....

Zondagavonden zijn per definitie televisieavonden. Altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven. Reeds vanaf klein ukje die zondagavond mocht opblijven voor 't pleintje tot de luie dertiger die met zak chips onder het tv-deken naar prison break kijkt. Nu er eigelijk niet veel soeps te zien is ben ik dan ook een makkelijk slachtoffer voor het ganse eurosong-gebeuren. Vanuit onze luie zetel kraken wij met plezier onze borrelnootjes, artisten, de jury en last but not least Bart Peeters. Week na week beklagen wij ons over het povere gehalte en de dunne spoeling. Maar toch blijven we kijken.

Want hoe slecht wij de nummers vinden. Tegen dat eurosong (het echte, niet de voorrondes) begint in mei vinden wij onze inzending meestal wel zo heel slecht nog niet en hopen wij tegen beter weten in op een klein mirakel. Achteraf zijn we ziedend op die Scandinaviƫrs en Oost-Blokkers die altijd voor elkaar stemmen en hebben wij de oncontroleerbare dwang om ons te excuseren bij onze Zuiderburen voor onze ermbarmelijke prestatie. En toch. Ik moet maar "Liefde is een kaartspel" of "Soldiers of love" horen of ik schiet spontaan recht om mee te zingen. Die verdomde liedjes blijven altijd in mijn hoofd spoken.

En zondag hoorde ik plots het nummer "o julissi na jalini" van ishtar terug. Hooguit een seconde of 10. En alhoewel ik helemaal niet onder de indruk was toen ik het de eerste keer hoorde, schoot ik zondag plots weer in "eurosongmodus" en sindsdien loop ik hier als een onnozole kwiet van "o julissi na jalini" te kwelen.

grrr, eurosong. Doet rare dingen met de mensen... En dan mag u nog van geluk spreken dat ik in mijnen goeien ben of ik had er een geluidsfragmentje bijgesmeten. Van Ishtar, niet van mezelf...

14 opmerkingen:

Anoniem zei

Liefst geen geluidsfragmentjes van jou, of 't zou van op AalstCarnaval moeten zijn. Bij mij dezelfde miserie. Zondagavond is eigenlijk de enige avond dat ik altijd voor die kast wil hangen.
Ik heb zelfs efkes met het niemendalletje (het liedje) van Tanja Dexters in mijn kop gezeten.

Anoniem zei

Ik hoop dat Ishtar mag gaan, maar ik vrees dat het Geena Lisa gaat worden...

Anoniem zei

Off topic: 'k heb dat nooit gesnapt van die mayonaise die pakt of niet pakt. Dat is toch de point niet bij mayo?

Anoniem zei

Ik kijk niet. 't Spaart me een hoop vals klinkend meezinggedoe uit, en da's beter zo. Voor mijn medemens. ;-)

Elsje zei

Vanuit Nederland doet Hind mee, een verliezer van een vroegere Idols-verkiezing...

Anoniem zei

de ene talentenjacht vult de andere op... beetje bizar, al dat gekrioel van would be idolen en stars van een of andere academie. waar zit ons echt talent eigenlijk?

Anoniem zei

Ik vind de televisieprogramma's op de zondagavond de laatste tijd echt niet speciaal. Waar is de tijd van Morgen Maandag, Schalkse Ruiters, ...?

Wat Eurosong betreft is alles wat je schrijft trouwens heel herkenbaar. :D

Anoniem zei

ishtar niet gezien maar wel veel over gehoord...syho

Maxentia de Beauvais zei

Ik vind het onvervalste feelgoodtv en misschien heeft het met mijn gevorderde leeftijd te maken dat ik echt niet beschaamd ben om dat te zeggen.

Anoniem zei

Je beschrijving typeert het hele Eurosong gedoe.
Vanuit de huiskamer kunnen we al voorspellen wie hoeveel punten zal krijgen. Bij het begin van het programma, voel je je nog Europeaan. Dit gevoel ebt al snel weg als vriendjes zich weer aan politiek wagen.

Anoniem zei

het is van "pas de deux" geleden dat ik nog eens enthousiast was over een (kandidaat-)inzending. "O Julissi Na Jalini" (en ja, dat ben ik moeten gaan copy/pasten) is het meest a-typische eurosong-nummer en juist daarom is dit het ideale liedje. en omdat het muzikaal zo sterk in elkaar zit, natuurlijk.

wie de inzending ishtar nog niet gehoord heeft (of voor wie er niet genoeg van kan krijgen): het staat op youtube

Anoniem zei

wanneer is jouw stem te horen op you tube?:)

Anoniem zei

The Paranoiacs, zeg ik u. Dat moeten we sturen.

yanmaneee zei

yeezy boost 350 v2
cheap jordan shoes
golden goose sneakers
christian louboutin shoes
nike air force
michael kors handbags
jordans
jordan 6
nike air max 270
michael kors handbags