woensdag, februari 27, 2008

Voorwaar ik zeg u: gij zult niet vloeken!

In de krant las ik dat "god" en "jezus" bijna niet meer voorkomen in onze vloeken. Enkel het "godverdomme" blijft het nog goed doen. Voor de rest vloeken wij bijna uitsluitend in het Engels. De "fucks" en "shits" bekken blijkbaar goed.

Onze vloeken worden dus blijkbaar een grote Engelstalige éénheidsworst... Lokale gespierde termen dreigen te verdwijnen. Vandaar de oproep om eens in uw geheugen te graven en u dan in de comments eens goed te laten gaan.

Ik zal bij wijze van voorbeeld het goede voorbeeld geven door u voor al wat lelijk is uit te maken:

* Klote gérard
* Merde bitten
* Toeme
* Godverdoememiljardedjzu
* Rotten otter
* Stomme kalle
* Deb
* Stom kiekie
* Keutellekker
* Breezerslet
* Holbaard
* Legt u maar te bloeien, ik kom sebiet af...
* Get een muile voor stront op te sorteren

18 opmerkingen:

Linn zei

Scheve lavabo

Anoniem zei

(Do not take it personal)

* eikel
* troeten (M)
* trut (V)
* hip hip, zielige kip
* klootzak

NB: geheel naast de kwestie, maar ik wil bij deze mijn excuses aanbieden voor het per ongeluk wissen van jouw reactie op mijn blog. Dat was helemaal niet de bedoeling.

pierre du coin zei

@ margogogo: jaja, eerst mijn reactie wissen en mij dan een potje komen uitschelden!
Properkes.

keukentafel zei

clinche
maboel
spats

En ietsje ouder:
Galgenaas
Schurk
Geboefte
Uitschot
Rabauw
Schoelje
Rapalje
Addergebroed

Greet zei

Verdikke, ik had dat artikel uit de Metro gescheurd en in mijn sjakos gestoken om vanavond over te bloggen, maar je was me voor!

@ Margogogo: Ik zeg trut ook tegen jongens hoor. Zeer effectief.

Ik zeg altijd "trezebees" (eveneens m/v) bij wijze van liefkozend maar toch lichtjes verwijtend scheldwoord.

Anoniem zei

Nom de dieu de putain de bordel de merde de saloperie de connard d'enculé de ta mère.

Anoniem zei

Godvermiljaardegekruiste!

Elsje zei

ik roep altijd 'muts' of 'sukkel'/'sukkelien', maar een enkele keer, als ik echt boos ben, wil me een 'eikel' of een 'kutwijf' nog wel eens ontglippen...

Anoniem zei

Godvlammestemiljaardeopdemuurgekletsteweergebotstegetoekeldegodverdomme.

Dit is leuk.

Anoniem zei

Merde alors
Godvlaamste...
Strontzak
Schijtmuile
Goele
Blahe
Jeanette
Scheefgepoepte lavabo
Schijtboel
Daar krijg ik het vliegend schijt van..
Gij zijt ne leutigen..
Die Bitch!
Van mijn erf
Trap het af
Koopt ne fiets (tegen trage chauffeurs)

Anoniem zei

'Merde!' blijft in onze contreien een topper.
Verder in de aanbieding:
- Vortzak!
- Lulletje rozewater!
- Stomabacterie!
- Slunse!
- Reetkever!
- Etterbuil!
- Melkmuil!
- Stront op pootjes!
- Geklutste!
- Schurftkop!

Zo. Dat lucht op.

Anoniem zei

schelm!
"met uw alditote"

pierre du coin zei

@ karl: die drie eerste zijn chinees voor mij?
@ greet: trezebees is een mooi woord.
@ budha: dat krijg ik nooit uit mijn strot als ik in een colère schiet.
@ anne: de god-vloeken bestaan in 1000 en 1 variaties precies!
@ elsje: "muts" klinkt inderdaad niet echt boos. Eerder een compliment...
@ margogogo: go girl! laat ze maar komen
@psyco: godvlaamste, ik hoor het u nog altijd zeggen...
@ menck: vortzak vind ik ook een hele mooie. Zo met de nadruk op r en t, en dan wat speekselen van boosheid terwijl je ze uitspreekt.
@ syho: alditote, ik moest het twee keer lezen. Dacht eerst dat het Italiaans was

Anoniem zei

Omdat ge't zo schoon vraagt:

* stomme plaaster (V)
* klotenhufter
* kreftzak
* omhooggescheten blaas
* halve gare
* stuk verdriet
* franke toot
* lowzy excuse for a human being

Nog?

Anoniem zei

*miljaar
*nondedju
*godverdegodverdegodver
*teute
*rosse voenk
*schijtluis
*stoeme kwal
*zak
*preutelikker

't Is iets,he, kom ik voor het eerst bij je langs, begin ik je meteen uit te schelden. Maar je hebt er zelf om gevraagd.

Anoniem zei

Die heb ik eigenlijk uit The Matrix geleend.

Anoniem zei

In dat artikel werd ook melding gemaakt van de term 'stapelvloeken': in de trant van godvernondemiljaardedju. Stapelen dus maar die scheldwoorden!

Unknown zei

z3a27d6h49 g9h49m7z76 r5j50a9y43 d6r96c7f52 p1m83j3k77 y5w13a0s95