vrijdag, februari 15, 2008

Ooit heb ik...

Linn vraagt zich op haar blog af welke grappige, stomme, speciale dingen iedereen meegemaakt heeft.
Omdat ons imago toch al lang om zeep is, kunnen die paar extra dingen er vast nog wel bij.

* In het vijfde leerjaar wou ik per sé de rol van tante Katie spelen in een musical. Ik stond toen gehuld in vrouwekleren op het podium terwijl een meisje daardoor de rol van "Bert" moest spelen. Tiens, en dan vraag ik mij meer dan 20 jaar later af waarom ik volgend jaar wil meelopen in de voil jeanettenstoet...
* Toen ik een jaar of 18 was hebben we ooit in een camping in Italië een caravan binnengekropen langs het dakraam. We hadden ons wel vermond door ons gezicht mummiegewijs met wc-papier te bekleden.
* Valt de onweerstaanbare drang om aan uw eigen scheten ruiken tegenwoordig eigenlijk nog onder de rubriek "raar" of is dat al een ingeburgerd gebruik geworden?* Op kot heb ik eens een kwartier de slappe lach gehad omwille van een friet die op de grond lach...
* Toen ik vroeger met mijn zus monopolie speelde had ik altijd een stapeltje "extra cash" bij de hand. Een soortje appeltje voor de dorst...
* Een toenmalige klastitularis trok grote ogen toen hij op een klasreunie eens vroeg wie de grootste spieker was en iedereen naar mij wees.
* Als kind had ik een ongelooflijk grote fascinatie met zakmessen.
* Ik heb de onhebbelijke gewoonte om tijdens tv-programma's en films zo in alles op te gaan dat ik "meespeel". G wordt horendol als ik Martine Tanghe steeds een antwoord geef als ze "tot morgen" zegt.
* Ik eet graag een gans zaksken van die groene eucalyptus muntjes (vingerhoedvorm) op en haal dan heel diep adem.
* Ik ben vrij slordig en slaag er in om naast een grote papierberg op mijn bureau zelfs gans mijn bureaublad van de pc ter herschapen in een chaos.
* Ik eet graag petit-prince-koeken die ik eerst laten weken in mijn soep. Niet te lang. Juist genoeg om te zorgen dat ze een beetje smashy worden en de witte crème gaat smelten. Voor de liefhebbers, preisoep werkt het best.

Zo, dat is zowat het eerste wat in een minuut of vijf naar boven komt. Feel free om uzelf ook eens goed te laten gaan in de comments. Mensen die mij kennen kunnen gerust zichzelf wat belachelijk maken, het is niet nodig mij nog meer de dieperik in te duwen.

13 opmerkingen:

Anoniem zei

hier heb ik eens hartelijk om kunnen lachen,sé ! thx pierre. en bedankt om mij te laten voelen dat ik niet alleen dwaze dingen heb gedaan.:-) ik zou mijn deel hier kunnen dumpen maar ik ga dat gewoon even op mijn eigen blog doen, astnigeeft.

elke zei

Prince koeken in uw soep?
En dan dacht ik dat ik raar was omdat ik verzot ben op pistolets met gehakt en chocolademelk...

Anoniem zei

Daar staan idd een paar bizarre en grappige dingen tussen. :p

Wel sympathiek dat jij Martine Tanghe steeds vriendelijk teruggroet. ;)

pierre du coin zei

@ super: laat u daar maar ne keer goed gaan! Laat de loutering beginnen. Maak er maar eens een "super"lange post van.

freaq zei

Ooit heb ik dat allemaal al eens gepost in een reactie bij Tales From The Crib. Of nee, wacht, dat was daarnet nog!

pierre du coin zei

@ elke: 't is nu ook niet dat ik dat elke middag doe! Er moet soep én prince koeken én ik moet er goesting in hebben.
@ binnestebuiten: kwestie van elementaire beleefdheid me dunkt.
@ freaq: Linn had het ook van bij Tales From The Crib. Ik zou dat ook daar kunnen gepost hebben maar ik zit de laatste tijd krap bij posts dus heb ik er zelf mijn ding mee gedaan op mijn eigen, ipv mijn zaad op de rotsen te storten (bij wijze van spreken).

Anoniem zei

Lol! En het klinkt dan allemaal nog zo berustend; zo helemaal 'ik weet het en ik ben met mezelf in het reine gekomen' :-)

Unknown zei

En dat allemaal in vijf minuten tijd.

artspotter zei

Ik stel vast dat jij eigenlijk een behoorlijke normale jongen bent...

Anoniem zei

Ik zeg ook altijd vriendelijk 'goeieavond' tegen Martine. Of 'tot ziens'. Of na een 'nog een prettige namiddag': 'dankuwel, en voor u van hetzelfde'.

Rimbaloe zei

dat van dat bureaublad heb ik ook... Alles wat ik opsla van documenten komt eerst op mijn desktop te staan, met als gevolg dat deze al veel te klein geworden is :)

Elsje zei

Oh heerlijk, dit blogje. Ooit schreef ik iets dergelijks in een blogje. Zoek maar eens op 'six weird things'. Dat vond ik wel genoeg ontboezemingen ;-))

Anoniem zei

ieuw petit prince in soep? syho