zaterdag, maart 22, 2008

de paasprimeur

De bezoekerscijfers liegen er niet om. Gelukkig komt hier nog af en toe iemand binnenwaaien via google doordat ik stiekem hier en daar enkele sexueel geladen woorden in posts laat binnensluipen. Maar die enkele zwaluwen maken de lente niet. En zwaluwen zijn trekvogels; geen honkvaste mussen.

De redenen voor mijn afkalven. Tja, Herman Brusselsmans schrijft tegenwoordig sneller een boek dan ik een nieuwe post. Ik zal mij hier serieus moeten herpakken vrees ik. En die genante foto's van mezelf on line zwieren. Ik weet het.

Ik heb er eens lang over nagedacht over hoe ik zieltjes kan (terug-)winnen. Lezers willen het gevoel hebben dat ze belangrijk zijn. Er zijn 566.333 blogs in Vlaanderen. Of toch zoiets. Wie eruit wil springen moet iets extra kunnen bieden.

En daarom, mijn beste lezer, krijgt u van mij de paasprimeur. Nog voor dochterlief, mijn eigenste bloedje, morgenvroeg paaseitjes mag rapen in de woonkamer, krijgt u reeds een voorproefje. Ik heb er lang over nagedacht. Het feit dat ze al van 18u30 ligt te slapen en nog niet kan lezen heeft mijn keuze enigszins vergemakkelijkt. Maar ooit zal ze misschien deze tekst lezen en beseffen dat papalief de paasprimeur heeft verkocht voor een enkele lezer meer...

Ik hoop dat u de waarde van deze geste weet in te schatten en kliksgewijs weet te vertalen.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

schoon! zo'n kuikentjes zoals op de eerste foto's heb ik in zo'n glazen yoghurtpotje van de aldi geramd, en zo ontstaat ook paasversiering!

Elsje zei

mooie piepkuikentjesfoto, met dat licht zo van onderen.

hier was het zulk rotweer dat het paaseieren zoeken buiten erbij in is geschoten. het chocoladepaashaasje staat inmiddels oorloos op het dressoir.

Anoniem zei

Ik kom hier toevallig op je blog verzeild en wil je als lezer wel een Vrolijk Pasen wensen!

Anoniem zei

Dat ding met de pootjes maakt me nieuwsgierig :)

Anoniem zei

Zeker dat, Pierre, zeker dat!

Pink Lady zei

U hebt nog trouwe lezers hoor! U moet ze wel af en toe iets te lezen geven (en nog iets van foto's..)

pierre du coin zei

@ mirthe: het is een wit eitje met voetjes dat je kan opwinden en dan huppelt het wat in het rond. Dochterlief heeft het ondertussen al mooi geschilderd.

Anoniem zei

Mooi werk! En niet opgeven, uw schare fans heeft u nodig. Snif.