dinsdag, maart 11, 2008

Kijk, is dat geen Du Coin aan de muur?




Ja, ik volg nog steeds avondschool fotografie (cursus "digitale beeldverwerking").
De eerste module liep tot december en bibi behaalde zelfs 92%. Niet zo goed als Bart De Wever, maar toch stukken beter dan Bart Somers. Soit. Het feit dat men leerlingen wil stimuleren om er nog de module "digitale beeldverwerking voor gevorderden" aan te breien zal wel meegespeeld hebben bij de royale puntentoekenning. Ook het feit dat zowat iedereen 92% behaalde, deed niets af van mijn enthousiasme en zodoende weet u waar u mij kan vinden op een maandagavond...

Ik bevind mij nog steeds in goed gezelschap met mijn simpel fototoestelleken tussen al die spiegelreflexcamera's. Bij vlagen van minderwaardigheid frommel ik af en toe nog eens mijn diploma uit mijn broekzak en koester de 92. Zoals in de vorige les waarbij het ging over het RAW-formaat. Bij de "iedereen heeft toch een toestel dat in RAW kan opslaan?" antwoordde ik dan ook prompt "ik niet, maar ik heb dat niet nodig, want mijn opnames zijn zo goed dat ik ze niet meer moet bewerken", of had ik dat enkel gedacht? Achteraf?

Wat ik jullie eigenlijk wou zeggen is dat ik meegedaan heb met een fotowedstrijd rond "Aalst Carnaval". Maar liefst 4 van mijn inzendingen werden weerhouden voor de wedstrijd (lees: iedereen mocht maximum vijf foto's inzenden, ik vond er zelfs geen vijf). Het mooie is dat eind maart de winnaars bekend gemaakt worden maar dat alle inzendingen in Cultureel Centrum De Werf worden tentoongesteld. Ik heb mijn kans om mijn foto in een tentoonstelling in een CC opgenomen te zien worden dan ook met beide handen gegrepen. Volgend jaar zijn er vast veel te veel inschrijven zodat ze niet alles meer kunnen tentoonstellen en moeten schiften... Hierboven alvast mijn twee favorieten.

11 opmerkingen:

Unknown zei

Mijn duim heb je al.

Anoniem zei

Mooie foto's, vooral de zwart-witte... Interessant ook, zo'n cursus! Steek je er veel dingen uit op?

elke zei

mooi mooi!
Ik wou dat ik het ook kon, maar dan moet ik me ook maar eens inschrijven zeker?
De zw-w vind ik ook de beste.

Anoniem zei

Mooi! Ik duim ook voor je! :)

Jan zei

Proficiat!
En succes!

Anoniem zei

ja lap binnenkort moet en we dokken om uw blog te bezoeken :)

Anoniem zei

Sterk bezig, die Pierre!

Anoniem zei

goed gedaan

Filip zei

Ik vind de eerste echt wel een zeer geslaagde foto. Alvast veel succes in de wedstrijd.

Anoniem zei

Allez proficiat, nu nog hopen dat je iets wint ook!

Anoniem zei

Ik weet je te vinden!

In de gang hing een tijdje geleden een mini-affiche van "Aalst blogt".

Dat kan alleen van jou komen.