woensdag, maart 05, 2008

Pierre op date met Freya

Jaja, binnenkort gaan Freya en ik daten. Inderdaad. Goed opgemerkt. Daten. Meervoud dus. We hebben afgesproken om elkaar zeker 1 keer in de maand te zien. Maar hopelijk meer. We zien wel. 't Is eigenlijk heel snel gegaan. En niets stiekems of zo. 't Zal natuurlijk niet makkelijk zijn om zo'n bekend iemand te daten. Maar ik denk dat ze er wel snel zal aan wennen.

't Is eigenlijk allemaal hier raar verlopen ons eerste contact. Ik was ingeschreven in een datingsite. Ik koesterde niet veel hoop, maar je weet nooit dacht ik. Bij Freya was het eigenlijk ook zo gegaan. Uiteindelijk bleken onze profielen te matchen en de rest... Ja dat zien we wel...

"Zwans niet Pierre", denkt de enkele lezer die zich met moeite tot de derde alinea wist te slepen. Maar ik verzeker u dat er zeker een grond van waarheid schuilt in mijn verhaal. Ik heb me namelijk ingeschreven voor een "kus van een politicus". Een initiatief van de wakkere burger om de beruchte kloof tussen de burger en politiek te dichten. Burgers en politic stellen zich kandidaat zoals in een echte datingsite en vullen een profiel in. De wakkere burger doet de matching en je krijgt een politicus of politica toegewezen. Jij leert haar (of hem) beter kennen en omgekeerd.

Dat van Freya is natuurlijk wishfull thinking. Maar ik zou ook wel tekenen voor volgende dates:
* Een sms-relatie met Leterme met mogelijkheid om een potje te blackberriën.
* Sneller dan het licht rondracen in de bolide van JM De Decker, of toch in ieder geval sneller dan de lichtflits...
* In team met la Hermans een oplawaai verkopen aan Somers
* Samen met Verhofstadt binnenglippen op Europese tops om stiekem nog op de foto's met de staatsleiders te gaan staan.
* Samen knuffelen met burgemeester Dendert van Kruibeke.
* Samen met Dewever ieder weekend gehuld in niets meer dan de Vlaamse leeuw de wielrenners aanmoedigen.
* Samen met Dua een zweethut bouwen in den tuin en dan wat speciale kruidenthee drinken.
...

Met welke politicus of politica zou u wel eens willen daten? En vooral wie o wie durft zich ook in te schrijven?

ps. Freya, ik weet dat je iedere dag mijn blog leest. Waarom heb je nog niets laten weten? Ik verzeker u dat ik in het echte leven nog vele interessanter ben.

16 opmerkingen:

Anoniem zei

'burgemeester Dendert'... Lol! Zou gepast zijn voor Aalst of Ninove of zo, maar in Kruibeke? ;-)

pierre du coin zei

@ alcyon: geen zever hoor. Antoine Denert is bekend als de "knuffelburgemeester".

Elsje zei

Voor welke politi-kus zou ik me durven aanmelden? Hrm... de Vlaamse politici ken ik uiteraard niet zo goed, maar Guy Verhofstadt doet me altijd sympathiek aan. En als ik me richt op mijn mede-landgenoten, dan zou de zojuist met pensioen gegane burgemeester van Utrecht, Annie Brouwer, of die van Amsterdam, Job Cohen, hoge ogen gooien.

Anoniem zei

Ik geloof je wel, maar lees je zin nog eens na...

pierre du coin zei

@ alcyon: mijn schrijfstijl kent ongekende hoogtes dezer dagen. Ik schrijf nu al onbewuste woordspelingen... Waar gaat dat eindigen?

Anoniem zei

hmm geen politicus voor mij, maar mag het Ivan Devadder zijn? Ik ben fan van Devadder Ivan!

Anoniem zei

Pyromaantje spelen met G. Bush, P. De Winter, G. Wilders en consoorten.
P.S. : ik speel de pyromaan.

Filip zei

Het spreekt mij zeker aan dit initiatief, maar ik durf me toch niet al te goed inschrijven. Bovendien weet ik ook niet of ik daar wel nog tijd ga voor hebben. Maar stel dat ik me toch inschrijf, zou ik graag op date gaan met Dirk Van Der Maelen omdat hij toch expert is in mijn eigen beroepsgebied, nl. de fiscaliteit. Ik pas die fiscaliteit toe, dus het zou ook eens interessant zijn om te weten te komen hoe de fiscaliteit tot stand komt. Ik zal er dus nog eens over nadenken, maar ik vind het alvast een goed initiatief.

Anoniem zei

ah die Pierre geeft zich helemaal bloot...! ;-)

Anoniem zei

Da's niet moeilijk. Met de toekomstige burgemeesteres van Gent. Ons aller Els, natuurlijk!

Rimbaloe zei

Hela hela Pierre, Freya is van mij :)

Anoniem zei

Gezien ik zo gauw geen sympathiek politicus kan voorstellen, ga ik me daar maar niet voor inschrijven...
;-)

Anoniem zei

Ik zou Marie Arena wel eens de kleren van het lijf willen vragen. Als politica vind ik ze behoorlijk waardeloos, maar als mens lijkt ze me boeiend in meerdere opzichten.

Anoniem zei

Ik weet vooral van wie ik géén kus wil, van Marino Keulen bijvoorbeeld, van Deheer Dewinter, en van Yves Leterme. Gruwel.

pierre du coin zei

@ syho: Vadderken rules big time!
@ psycho: jaja, een warm gesprek noemen ze dat dan.
@ filip: gewoon doen. Je kan natuurlijk niet kiezen wie je "date" zal zijn, maar ik denk dat het wel een heel interessante ervaring kan zijn.
@ heidi: nooit op een eerste date hoor!
@georgina: goed idee, ik moet die trouwens nog een pint voor haar niet aflatende steun voor aalstblogt en mijn nog steeds niet verteerd stokje.
@ rimbaloe: gij waart toch met Filip Gilbert?
@ sandrissimo: 't zal wel meevallen zeker?
@ menck: en haar super de luxe douche eens zien zeker?
@elise: ik pas ook

Anoniem zei

Een kus van een politieker? Nee dank u. Ik voel er meer voor om bijvoorbeeld ons konijn een djoef op zijn muil te geven :D