maandag, april 07, 2008

het Sint-Truiden van de blogsfeer

De blogroll. Een soort incesteuze bedoening waar iedereen het met iedereen doet. Als echte klikhoeren wordt schaamteloos gelinkt en gelonkt naar medebloggers in de hoop een wederlink te versieren. Met een broek vol goesting bespringen we ook de blogrolls van anderen in de hoop om er nog een paar binnen de doen. En wie niet teruglinkt wordt de volgende morgen genadeloos uit bed geschopt.

Midden deze decadentie is Freaq plots tot inzicht gekomen. Heeft hij zich neergelegd bij het feit dat hij nooit meer dan een handvol lezers zal hebben? Hebben de vele onbeantwoordde liefdes zijn jongenshart genadeloos gepierced met naaldhakken? Feit is dat hij als een afgewezen minnaar fel om zich heen begint te schoppen. Hij heeft zelfs de pretentie om zijn blogroll, nochtans één van mijn favoriete jachtterreinen, om te vormen tot een top 40. Wulps koketterend strijkt hij met de ene hand stijgers wat stroop om de mond terwijl de andere de dalers een kaakslag toedient.

En het werkt nog ook verdomme! Mijn aanvankelijke opluchting in de top 40 te staan maakte alras plaats voor een knagende twijfel. Ik zak van plaats 16 naar 17. Ik sta gewoon te kijk als het Sint-truiden uit de blogosfeer...

Zou Hij mij beu zijn? Ik die altijd als ik op vakantie aan de zee was, zijn gazette kocht zodat hij eindelijk zijn villa with roam for a goat in Langemark kon kopen. Hij, voor wie ik mij stalksgewijs comment na comment vermomde als DANZEL. Hij, de enige reden waarvoor ik nog bij het prehistorische blogspot blijf en niet overloop naar het veel hippere wordpress omdat ik weet dat hij zo'n technische overgang niet aankan...

10 opmerkingen:

freaq zei

En na het finale verdict een robbertje beginnen vechten van aan de zijlijn: ty-pisch Sint-Truiden!

In elk geval: je stond éigenlijk in de lijst met 'nullen', zijnde de ex aequo's, maar er zaten een paar plussen je op de hielen, waardoor je alsnog een plaatsje bent gezakt. En een recensie van één of ander toneelgezelschap uit Aalst, daar ben ik vet mee in Longmark. Een recensie die je nota bene dubbel gebruikte, want ook op Aalstblogt. Nu ik het zo bekijk, kom je er nog goed van af, jij luie duivel die je bent!

Maar om eerlijk te zijn: toen mijn liefje mij een week of twee geleden vroeg of ik al die bloggers ook eens in levenden lijve zou willen zien, antwoordde ik 'naaah, laat het maar zoals het is, via tinterweb, want anders zijn dat toch maar verwachtingen die dan niet ingelost worden... behalve Pierre Du Coin misschien, dat lijkt mij nog een toffe pee waarmee ik direct zou kunnen beginnen zeveren!'

elke zei

Hear hear, straks komt hij met een lijst af van wie hij wel en niet wil zien. Stress jongens, stress... ;-)

Anoniem zei

:) funny, du coin.

Anoniem zei

Benieuwd hoelang Freaq dit volhoudt.

Bloekie zei

Het échte Sint-Truiden staat in zijn lijstje thans op de zevende plek!

Elsje zei

Haha, mooi blogje!

[maar ondertussen heb ik net wel even gespot dat ik niet in jouw blogrol sta. moet ik jou daarom maar niet meer lezen? en nee, ik ga mijzelf niet virtueel prostitueren om tussen jouw rolmaatjes terecht te komen, mocht je me dat willen vragen ;o))]

Elsje zei

PS het feit dat ik jouw blog lees, deed me de oren spitsen bij het berichtje vanmorgen op het journaal:

Ik kopieer even van Trouw.nl:
"AALST (ANP) - De Belgische politie heeft anderhalf jaar een bakker in Aalst verdacht van moord op zijn vrouw, terwijl de vrouw gewoon in Nederland leefde."

Is Aalst dan zo erg? ;-)

Jan zei

Schoon blogske, Pierre, En eigenlijk vind ik het een goed gedacht van Freaq om hiërarchie in zijn blogroll te brengen. Hoewel, ik zou dat waarschijnlijk beter op zijn blog posten. ;-)

Anoniem zei

Toch beter het Sint-Truiden dan het Hamont Achel van de blogosfeer, moet ge maar denken ...

Anoniem zei

En wij doen vandaag met een paar mensen aan Linkliefde. Sluit u gerust aan.
Peace!