zondag, april 20, 2008

Mijn date met Freya. Take two.

Kus een politicus. Dat was slagzin van de campagne van vzw "de wakkere burger" waarmee ze de kloof willen dichten tussen burger en politici. Via een datingbureau. Dat zag ik wel zitten en dus schreef ik me in. En vorige week. Plots. Een telefoontje.

Maar ik had het de afgelopen weken al in de mot. Het bleef opvallend stil onder de vrouwlijke ministers en parlementsleden. Geen gekissebis of nachtelijk armgeworstel. Geen geheime dineetjes of volgekrabbelde bierviltjes in de kroegen van Laken. In de plaats ellenlange wachtrijen bij "Coiffeur Bernard" en "Nailrepair Nadine". Het woord dat Du Coin zich had ingeschreven in het datingbureau ging als een lopend vuurtje door de damestoiletten van de wetstraat.

Ik stel niet graag mensen teleur dus ik had veiligheidshalve een paar antwoorden klaar, kwestie om niet teveel vrouwenharten te moeten breken:

* "Ach, Anisa kind. Had jij speciaal je linker- en rechterschoen omgewisseld bij sterren op de dansvloer om er vlugger uit te liggen? Spijtig. Maar ik laat deze dans ook aan mij voorbijgaan."
* "Céline. Ik geef toe dat ik wel gecharmeerd was van je eigenhandig gehaakt marcelleken. Maar ondanks mijn gespierde torso was het toch wel enkele maten te groot. Wij kennen allebei wel iemand daar wel blij mee zou zijn hé..."
* "En Ulla. Wat zou er inderdaad mooier zijn dan aan jouw zijde de openingsceremonie van de Olympsche Spelen meemaken? Maar door het feit dat je schreef dat er onverwachts een pak plaatsen waren vrijgekomen, voelde ik me toch wat tweede keus."
* "Aan de vrouwlijke politica die de woorden "vasthouden" en "bakkebaarden" combineerde met een ander werkwoord in haar openingszin, u liet me blozen en dat is zeker een bonuspunt, maar anonieme reacties worden onherroepelijk geweerd."
* Aan mijn twee mannelijke fans: "Sorry Pieter, maar in Aalst hebben we geen cinema waar een helicopter kan landen. En Elio, ik had graag naar je workshop "hoe laat ik mijn tegenstander zweten" gekomen in je privé-sauna, maar het datingbureau is blijkbaar beperkt tot het Vlaamse landsgedeelte."

Maar ik moest geen van mijn gerepeerde zinnen gebruiken voor het telefoontje. 't Was iemand van de wakkere burger. Die dinsdag een gesprek wou over mijn motivatie om deel te nemen. Hugh? Mijn motivatie was nochtans heel kort en helder geformuleerd: "Freya, je mag zelf datum en plaats kiezen. Alleen op zondagavond kan ik niet. Dan kijk ik naar prison break." Wat valt daar nu nog aan te verduidelijken?

ps. mocht iemand van de wakkere burger of mijn potentiële politieke date dit stukje te lezen krijgen...Ik heb dit alles met de tongue in the cheek geschreven. Figuurlijk hé mensen. Ik ga hier maar onverwijld afronden voor ik hier nog meer schade aanricht.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Politiek heel goed geïnformeerd.
Moet wel voor zulk een engagement. Volgens mij kan jij elke vrouw in de Wetstraat aan.
Ik twijfel aan de natuurlijke talenten van je date-partner!

Anoniem zei

Is dat uw schuld dat Freya zo rap gescheiden was vorige keer?

Anoniem zei

Ik heb me alvast geamuseerd met jouw geschrijf!

pierre du coin zei

@ chelone: onderschat onze vrouwlijke politic's niet hoor! Ik hoop dat ze tijdens gesprekken niet beginnen filibusteren...
@ psycho: neent jong!
@ huigje: dat was in ieder geval toch de bedoeling!