zaterdag, augustus 09, 2008

1989, gebruik deze cijfers bij uw volgende lottodeelname

In 1989 was ik 15. En viel de muur. Niet dat u naar een oorzakelijk verband moet zoeken tussen. Misschien iets minder wereldschokkends, maar in 1989 was Transvision vamp hot. En dat mag u gerust letterlijk nemen. Zangeres Wendy James was blond, kortgerokt en goed voorzien van lijf en poten. En als ze dan nog van "i want your love" gaan zingen kan u zich wel inbeelden dat menig jongenshart sneller ging slaan. Hun meest bekende album was "velveteen". Daar stond een gelijknamig nummer op die helemaal niet bekend is maar er wel tussenuitsprong voor mij.



En deze middag zong ik dit nummer luidkeels mee in de wagen tussen twee regenvlagen door. Blijkbaar ook een nummer uit 1989. Als dat geen toeval is. Het getal 1989 is blijkbaar alomtegenwoordig. En als je 1+9+8+9 doet kom je aan 27. En om 2uur07 luisterde ik naar dit nummer van Les négresses vertes. Spooky niet. En 2 keer 7 is 14. En 14 is ook het aantal medailles dat de Belgen gaan behalen op de komende Olympische spelen. Soit. Ik word in ieder geval nog steeds supervrolijk van dit liedje en krijg de onweerstaanbare neiging om te dansen. Behalve als ik in de auto zit. Dan onderdruk ik deze neiging enigszins.

10 opmerkingen:

Anastácio Soberbo zei

Je demande excuse par mon Français mal d'être écrit.
J'ai aimé sien blogue. Je sais lire, mais écrire est pire, eheh.
Une accolade depuis le Portugal

I badly ask for excuse for my English to be written.
I liked it its blogue.
I know to read, but to write is worse, eheh.
One I hug since Portugal

pierre du coin zei

hela anastacio sobera, welcome to my humble blogue. Me too i can read. by this i give you excuse for your english to be written.

Be sure to come back. Your Dutch will improve spectaculairly!

Anoniem zei

haha, je doet me denken aan van die coureurs, of andere (meestal intellectueel minderbedeelde) topsporters die achter vanalles en nog wat geluksnummers proberen te zoeken :D

'Ja, het kan niet mislopen vandaag, want de som van de cijfers van mijn rugnummer gelijk aan de som van de cijfers van de datum van mijn trouw en de geboorte van onze eerste kleinen, de Killian, min het huisnummer van de dokter van de bakker waarvan ik het liefst zijn pistoleekes eet. Ja, ik zeg het Michel (Wuyts), vandaag win ik de tour!'

Michel W: 'Jammer dat we vandaag aan de start van Giro staan Jowan!'

Jowan: 'Jaat, vreet spijtig eigentlijk'.

Ik moet toegeven, dat ik de muziek niet ken :) In 1989 was ik nog geen 15, maar ik was me als flinke student in het derde leerjaar toch al min of meer bewust van mijn omgeving :)

Elsje zei

Doe mij maar de Negresses vertes, heb ik in de auto nar Frankrijk dit jaar nog heerlijk geluisterd, tot Sjaak het zat was dan wel. Die heeft een andere muzieksmaak. Over andere smaak gesproken: ik heb Transvision vamp wel afgeluisterd maar met stijgende verbazing dat iemand dat mooi kan vinden (sorry). Smaken verschillen zullen we maar zeggen :-)

Anoniem zei

Les negresses vertes is live ook geweldig. Wie niet beweegt op die gasten hun muziek is serieus comateus. Of dood.

Anoniem zei

Weet er iemand waar Aalstblogt gebleven is? Ik zie al weken geen verandering meer.
Vantjen

Anoniem zei

Wat betreft "Velveteen" : iedereen heeft zo zijn afwijkingen. Uitzonderingen op de regel van een voor de rest goeie smaak zeker? 'k zal u mijn afwijkingen maar besparen.
Van Négresses Vertes vraag ik mij al jaren af wat ze zingen. Nu weet ik het eindelijk. Mercikes!

pierre du coin zei

@ tom: dat van die coureurs had ik ook ingedachten. Vooral Nico Mattan was daar een echte krak in.
@ elsje: dat van transvision vamp heeft ook met een stuk jeugdsentiment te maken denk ik. Les negresses vertes is inderdaad ideaal voor in de auto.
@ margo: ik moet het doen met een live cd vrees ik.
@psycho: ik ben uw adoratie voor Chesney hawks (i am the one and only...) niet vergeten hoor!

Anoniem zei

Damn, Ik was dat wel al vergeten.
Nu krijgt mijn zelfdunk ne serieuze slamdunk... Bedankt om deze al klote zomer nog klotiger te maken.

Anoniem zei

in 1989 was ik 30. De muur viel, zonder dat er veel gekwetsten waren. Ik crashte, en had een gebroken ruggewervel.
Nu twintig jaar later is alles nog oké. Dus mannen van 't jaar 1959 zijn straffe gasten!:)