dinsdag, augustus 05, 2008

*wink wink*

Pinkt u ook schalks een oogje als een fraai exemplaar van het andere geslacht u passeert? Of laat u een volledig verzonnen verhaal volgen door een schalkse knipoog? U kan dit met een stoïcijns gezicht doen of u kan uw mondhoeken ook synchroon mee laten bewegen. Als u deze laatste variant toepast op het andere geslacht dient u er wel over te waken dat er geen kwijl uit uw openstaande mondhoek druipt. Dat is nefast voor het effect dat u wil bereiken...

Eén van de taken die ik als vader op mij neem is het aanleren van enkele fysieke lessen aan dochterlief. En daar bedoel ik geen billenkoek of andere lijfstraffen mee hé! Het leren knipogen valt daar wel onder. Deze middag zat de jongedame geestdriftig met beide ogen te knipperen. Toen vroeg ze plots of ik met het linker- en met het rechteroog kon knipperen. En dat kan ik dus niet. Met het linkeroog kan ik vlotjes 80 keer knipogen in 60 seconden. Maar hoezeer ik het ook probeer, ik kan mijn rechterooglid niet commanderen om te knipperen. Ergens moet er een missing link zitten in mijn hersenen... Heeft er nog iemand last hiervan? Kunnen we misschien een zelfhulpgroep opstarten?

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Hehe. Ik heb zo eens zitten zoeken naar 'het commando' om mijn borstspieren te kunnen bewegen (Nee, niet om het dochterlief te leren)... Ofwel heb ik er te weinig spieren zitten, ofwel mis ik het bodybuildergen, maar 't was alleszins niet gelukt.

freaq zei

@Alcyon: en dan dat wijsje er bij pompommen zoals Homer voor de spiegel zeker?

Ik daarentegen hé gasten, ik kan mijn oren bewegen. Het oogt redelijk belachelijk als ik er de reactie van mijn vriendin op nasla, maar doe het maar eens na, y'all! Nu nog zoeken naar een situatie waarin dat van pas kan komen.

Jan zei

Bij mijn vader is het wel vreemd. Als die zijn armspier opspant kan hij die op commando wat laten verspringen. Jammer dat ik dat niet overgeërfd heb, want het ziet er werkelijk fantastisch uit.

Anoniem zei

ik kan wel vlot (nu ja...) met mijn linkerooglid pinkerke spelen (lees knipperen) maar met mijn rechtooglid gaat een stuk minder. mijn gezicht zit dan ook in een vreemde kronkel. een mens moet ook niet alles kunnen eh...

Anoniem zei

te lezen aan sommige van uw postjes denk ik dat je wel meerdere missing links in je hersenen hebt :-p

Anoniem zei

Ik kan knipperen met beide ogen, en ik heb daar nooit problemen mee gehad. Ik kan ook mijn neus zo helemaal plooien, in een hoek van 90°. Ik vond dat vrij normaal, maar blijkbaar zijn er niet veel mensen die dat kunnen.

@freaq: Ik kan dat ook! Niet echt moeilijk trouwens :)

Elsje zei

Net even geprobeerd. Geen probleem. Ik weet niet of het zo is met knipperen, maar wel dat sommige mensen ook geen gootje kunnen maken met hun tong en dat dát dan weer erfelijk is...

Linn zei

Ik kan het ook enkel met mijn linkeroog!

Anoniem zei

Ik denk dat ik jouw missing link heb. Ik kan alleen met mijn rechteroog pinken. Moet ge't terug hebben, ik heb dat toch niemeer nodig, ik ben gestopt met knipogen. En als ik het nog eens doe dan doe ik het met mijn 2 ogen tegelijkertijd, synchroon.

Pink Lady zei

Ik kan heel vlotjes met mijn twee ogen knipogen, maar ik zal dat nooit naar een fraai exemplaar van het andere geslacht doen, voor de evidente reden dat mijn gezicht zo niet goed uitkomt!

@ Elsje: inderdaad, het gootje met de tong kunnen maken is erfelijk bepaald. Wij hebben dit lang geleden eens in de les gezien, waarop iedereen dat begon uit te testen natuurlijk. Ik en mijn familie kunnen dat en ik ging er tot dan vanuit dat iedereen dat kon. Maar veel mensen kunnen dat toch echt niet.

Anoniem zei

Oeps, neen. Enkel mijn rechteroog wil mee. ;-o)