maandag, december 04, 2006

5 beloftes aan de virtuele schandpaal

Voilà: bij deze de eerste 5 voornemens.

nummer 1: Ik zal 1000 km fietsen in 2007.
Dat is een kleine 3 km per dag. U moet weten dat ik op 2 km van mijn werk woon en dus op werkdagen makkelijk aan 4 km per dag zou kunnen raken. Let u wel op de voorwaardelijke wijs. Want een enkele regendruppel of windstoot is meestal voldoende om mij naar mijn autosleutels te doen grijpen. Voor de gelegenheid heb ik een fietscomputerken gekocht dat op 1 januari geïnstalleerd wordt en dus alle kilometers onverbiddelijk zal vastleggen. En ja ik ben in staat volgend jaar in de kerstvakantie de nog resterende 400 km of zo bij elkaar te gaan fietsen!

nummer 2: we gaan onze talen eens oppoetsen se.
Het is pover gesteld met mijn kennis van de vreemde talen. Ik ga hier geen beloftes doen om nieuwe talen te gaan leren. Neen, we gaan het wat bescheidener aanpakken en onze bestaande kennis afstoffen en onderhouden. Ik denk dan aan eens een nieuwsberichtje meepikken op ZDF of een Franse gazet lezen. Of al die Australiërs of Amerikanen die hier soms binnenwaaien eens verrassen door een trouwe lezer van hun blog te worden.

nummer 3: een schoon gedicht voor op uw kerstkaart
Ik mag al eens graag in een dichtbundel bladeren. Vroeger had ik zelf een schriftje waar ik af en toe iets in kribbelde. Goed of slecht, maakt eigenlijk niet uit, ik vond dat wel plezant om doen. Ik ga daar eens wat meer tijd voor vrijmaken zie. Dus tegen eind 2007 komt (hopelijk) een gedicht on line waar u uw kerstkaarten wat meer cachet mee kan geven of zo.

nummer 4: Maître Pierre est là
Koken is nooit mijn ding geweest. Op kot heb ik 4 jaar overleefd op lasagna’s, loepia’s en pannekoeken (van die al klaargemaakte wel te verstaan). Even een opflakkering toen ik een jaar lang op kookcursus (voor beginners) en bier- en wijnproefcursus ben geweest. Sindsdien vindt u mij af en toe in de keuken maar speel ik vaak op safe: varianten op dezelfde klassiekers. In 2007 zal het kookboek prominenter aanwezig zijn en zullen de culinaire risico’s niet geschuwd worden.


nummer 5: music maestro
Mijn muzikale klok is precies blijven stilstaan bij afrekening cd 12 of zo. Ik merk meer en meer op dat ik teruggrijp naar de vaste klassiekers en te weinig voeling heb met nieuwe dingen. Op momenten dat er gedacht wordt dat “de nieuwe van Korn” een nieuw vegetarisch product is, is het tijd om in te grijpen me dunkt. So I’m going underground.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

"Op momenten dat er gedacht wordt dat “de nieuwe van Korn” een nieuw vegetarisch product is, is het tijd om in te grijpen me dunkt."

*giert het uit*

veel succes met je eerste vijf voornemens, in het bijzonder voor nummertje één. dat van die autosleutels: beetje schandalig, niet?

Unknown zei

Als er problemen zijn met koken, ik ken ontelbare sites waar hulp van het scherm afdruipt, dus vragen maar indien nodig.

Bar zei

Ai ai ai, op 2 km van uw werk wonen en dat pisafstandje per auto overbruggen... Niet goed bezig, he! ;)

Bar zei

Over die talen nog: mijn lerares van Frans in het middelbaar beweerde elke les dat ze Frans geleerd had door Franse boekskes&magazines te lezen en door met haar benen in de lucht en haar gat in de zetel Franse tv te kijken. Jouw ideeën zijn dus bijlange niet slecht!

Anoniem zei

ik ben beschaamd da tik amper een paar honderd kilometer gefietst heb in 2006...

Rimbaloe zei

Ik heb mij in de zomer van 2005 een nieuwe fiets aangeschaft en had vorige maand al...79 km op de teller staan. Dus het kan steeds erger :)

Anoniem zei

Succes, Pierre, met Korn en andere veggie-gerechten! Benieuwd naar de vruchten op je blog!

Anoniem zei

Ik ga volgende week zelf mijn kerstkaarten maken. Als je zin hebt om dit jaar nog een gedicht te maken, wil ik het gerust op mijn kaartjes zetten (met uw naam en website er bij natuurlijk) :D