donderdag, december 14, 2006

Ceci est une fiction!

Toen ik vanmorgen het nieuws hoorde over de RTBF-uitzending van gisterenavond moest ik opnieuw denken aan het boek van Dirk Draulans "De charme van de chaos. Berichten uit de burgeroorlog in België". Voor u het call center van Blogspot of de vrt gaat bestoken: het betreft een fictief boek hé mensen.
Aanleiding waren uit de hand gelopen voetbalrellen tussen Antwerp (ja 't is een boek van 2000) en Charleroi. Maar in het boek waren het die deksele Walen die Vlaanderen en Brussel waren binnengevallen. Het is best wel grappig om Draulans in ware Joegoslavië-stijl als oorlogsreporter in eigen land bezig te zien.

Ik vind het wel heel erg professioneel van de RTBF om op zo'n korte tijd een wegmoffelstrategie voor het ganse gedoe rond Laurent te hebben uitgewerkt...

Had De Decker nog bij de NVA gezeten had hij meteen kunnen solliciteren voor post van president... Misschien dat zijn maat Hapart hem een interessant voorstel heeft gedaan tussen de opnames door? à suivre...

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind nog steeds dat België haar sluimerende burgeroorlog op charmante wijze uitvecht;-)

patricia zei

met alle respect maar er wordt nergens zoveel over het koningshuis geschreven als in het noordelijk deel van dit land, ik was altijd stukken beter op de hoogte van hun kleine kantjes dan mijn franstalige collega's

Anoniem zei

Flahauts reactie was er eentje om in te lijsten. Schitterend!

Anoniem zei

Ik had zelfs nog niet aan een afleidingsmanoeuvre gedacht, maar je treft zonder twijfel de spijker op de kop, al zullen ze 't nooit toegeven natuurlijk.

Anoniem zei

yippieee, ik kijk al uit naar mijn volgende loonbriefke, da gaat een pak schelen netto (denk ik??) :p

Suske. zei

soms vraag ik me af hoelang Belgie nog zal blijven bestaan. Als zo een fictief programma zulke reacties kan uitlokken wel, dan denk ik er het mijne van.

Els Keytsman zei

Je vergelijking met het boek van Dirk Draulans, daar had ik niet aan gedacht. Dirk heeft inderdaad ook een mooie denkoefening gemaakt over het uiteenvallen van België.