dinsdag, december 05, 2006

Verder neem ik mij nog voor...

Werk nummer 6: 500 liter water drinken op één jaar (1,3 liter per dag).
Had ik 500 liter cola moeten drinken op een jaar was het een fluitje van een cent. Maar het gaat weldegelijk om water. Via de water-omweg hoop ik trouwens ook mijn cola-verbruik wat te doen dalen. Mijn fles water en ik zouden onafscheidelijk moeten worden. Net als het urinoir waarschijnlijk.

Werk nummer zes: Minstens één prijs zal mijn deel worden.
In 2007 zal de geschiedenis ingaan als het jaar van de prijzen. Ik heb al een strategie uitgedokterd: zo zal ik iedere week trouw mijn top 3 voor de afrekening en carte blanche invullen in de hoop een cd of t-shirt weg te kapen. Maar ook concert-tickets, reizen of auto’s zijn welkom. Hmm, klinkt goed. Ik zal mij alvast een prijzenkast aanschaffen.

Werk nummer zeven: ik zal minstens 1 keer met mijn kop op tv komen.
Jaja, misschien ziet u me wel opduiken als streaker in de ronde Van Vlaanderen of achter een nog nahijgende Sven Nijs. Of herkent u me als de sympathieke applaudiserende man in de zevende dag die er met het strikje van Bracke vandoor gaat. Hell, misschien wordt mijn kandidatuur voor big brother wel weerhouden…

Werk nummer acht: 2007 wordt het jaar van de kat
Ik weet niet welk dier de chinezen vieren volgend jaar, maar bij ons zal de kat (ons Walterken) op het hoogste schavotje staan. We zullen het beest eindelijk eens laten ontvlooien en ontwormen en misschien kopen we hem wel eens een echt blikje eten. Genoeg gezeverd, voor je Gaia op ons afstuurt: ons Walterken wordt hier goed verzorgd maar je kan je vierpotige huisgenoten niet genoeg soigneren. Misschien moeten we hem die krabpaal in tropisch teak-hout dan toch maar geven voor zijn nieuwjaar…

Werk nummer negen: ik zal mij in de tonne onderdompelen.
Af en toe pik ik eens een sauna mee. Aqua azul is trouwens de beste zweethut in Gent en omstreken. Het warmte-gedeelte van het saunabezoek heb ik ondertussen al goed onder de knie. Wat het koude gedeelte betreft kom ik niet verder dan een lauwe douche en als ik in form ben neem ik ook al eens het zwembad tot mij. Maar die ton met koud water, neen, dat is er nog niet van gekomen… Niet dat je daar eerst het ijs moet breken voor je erin kan, maar toch…

Werk nummer tien: belastingen op tijd binnendoen.
Ha, zo gemakkelijk hoor ik u denken. Moet ge daar één van uw 25 beloftes aan verspillen? Jazeker. Jaar na jaar sta ik (en ik niet alleen hoor) op de dag dat alles binnen moet aan te schuiven om mijn bruine envelop hoogstpersoonlijk te bussen. Ondertussen is de helft van mijn vakantie verprutst doordat ik er aldoor moest aan denken.
Hé Reynders, zie maar dat je alles op tijd opstuurt want mijn rekenmachine ligt al gereed!

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooie voornemens... Mijn belastingen zijn altijd op tijd ingevuld; ik zou er de dag zelf dat ik de bruine envelop ontvang, al aan beginnen, ware het niet dat ik dan nog op verschillende bijlagen moet wachten...

Anoniem zei

whiiiiiiiiii de aqua azul, ik ga daar ook soms... idd, de tonne: heel afschrikwekkend en pijnlijk. maar amaai, je voelt je wel herboren, achteraf.

Unknown zei

Nr 5 kan je natuurlijk ook vervangen door 500 liter bier, het hoofdbestanddeel is tenslotte het zuiverste pompwater, snappie ?

Anoniem zei

Splendid. Mijn doos met nagels om Pierre extra stevig aan de paal te bevestigen staat al klaar.

Teneinde G. een hart onder de riem te steken bij zoveel boude voortvarendheid een kleine analyse van een insider (ik overloop puntsgewijs):

Nr. 1: Moet eigenlijk voorafgegaan worden door een proloog, nl. de schandpaal wanneer Pierre uberhaupt dat ding op zijn fiets zal gemonteerd krijgen.

Nr. 2: Dikke tieten kijken op Zdf en de stripkes lezen in de Franse gazet tellen niet mee hé Pierre.

Nr. 3: Oh my God.

Nr. 4: 'Oh my God 2'. Ondergetekende zal met enige omzichtigheid de dineruitnodigingen beschouwen en in 2007 beleefd informeren welke kok ten huize van dienst is.
(Duck à la banana spreekt me niet aan).

Nr. 5: Dat is een joekel van een midlife Pierre, meteen ook de reden van jouw verblijf op dit forum. Recognize, accept and move on.

Nr. 6: Fair is fair. Dat kan hij. Ik ben persoonlijk getuige geweest van het volgen van een twee wekend urende pruimensapkuur, dus dit is klein bier.

Nr. 6bis: schandpaal 6ter: leer tellen. Ongetwijfeld haalt Pierre zijn doelstelling als hij maar genoeg sites afschuimt. Maar breng die de return to investment eens in balans?

Nr. 7: Shit. Dat betekent dus dat we in de zevende dag of bij sportweekend weer een glunderende en aandachttrekkende krullenbol in het publiek krijgen.

Nr. 8: Dit is verwerpelijk. Laat het tropische woud met rust Pierre! Zeker in deze ecologisch gevoelige tijden is dit politiek niet correct.

Nr. 9: Dat wordt een kleintje.

Nr. 10: Ik had het beter verwacht. Belastingen invullen onder een werknemersstatuut waar alles op jouw attest staat en je enkel onder het juiste lijntje het juiste bedrag moet schrijven.
Een schande dat men dit een schandpaal durft te noemen: Is het een uitdaging voor kalf om het rund uit te hangen? Question purely retorical.

Eén ding is zeker. We zullen nog lachen in 2007. En Ives The Grave is tegen uiterlijk 1 januari 2008 klaar voor zijn wereldkampioenschap nagelen.

Ives The Grave

pierre du coin zei

Dank u voor uw bondige edoch volledige commentaar The Grave. G. komt hier thuis al niet meer bij van het lachen.

Maxentia de Beauvais zei

Zó vroeg al goede voornemens...

Anoniem zei

In uw eerste zes voornemens kan ik me terugvinden. Maar ik durf wél al in het koude dompelbad na de sauna, mijn belastingen zijn altijd op tijd binnen, 'k ben al meer dan eens met mijn kop op tv geweest (en dat volstaat zo wel). Qua prijzen winnen heb ik nog niet te klagen gehad in mijn leven. Hopen dichtbundels en boekenbons werden mijn deel na het opsturen van leuke gedichtjes naar poëziewedstrijdadressen, dozen vol kleurpotloden won ik met tekenwedstrijden en ooit vaarde ik zelfs in mijn persoonlijke opblaasbare kano dankzij een tombola van de GB! En op mijn 13de mocht ik op reis naar Oostenrijk omdat ik in de Europese finale van de wedstrijd voor verkeersveiligheid zat. :lol:

En wat die kat betreft: I adore cats, maar mijn lief is er allergisch voor. Met zijn ex had hij echter 8 katten, dus eentje voor mij zou misschien toch moeten lukken dit jaar...

Anoniem zei

Vaarde? Euh... voer is dat zeker? Maar dat klinkt zo raar hè... Noem het dichterlijke vrijheid, maar vaarde vind ik mooier klinken. :-D

Anoniem zei

ik snap niet hoe dat komt dat zoveel mensen op het laatste nippertje hun belastingen nog moeten indienen. Je vult dat in, de bijlagen vraag je op, je hangt ze erbij, je kleeft die enveloppe toe en je stuurt dat op....makkelijk toch?

pierre du coin zei

@ liese & the grave. Zeg ik ben helemaal niet rekenkundig aangelegd maar ik zit hier naast mijn loonfichess ook nog met een lening, een kind ten laste, kosten voor kinderopvang, een factuur van een boiler die ik tot een bepaald bedrag kan inbrengen, enz.

Zofie zei

over de foto's: ja.. zou ik kunnen doen..
over Ramona: ja, die stem alleen al.. en dan de verpakking.. :D lol