maandag, februari 19, 2007

Beware of the hordes

Deze morgen veilig en wel op het werk geraakt. Veilig en wel Pierre? Ah, ja. De verhalen van de hordes voil jeanetten die de onverlaten die het aandurven tijdens carnaval te gaan werken aanvallen, zitten in mijn geheugen gegrift.
De slachtoffers in kwestie moeten verplicht een paar pinten naar binnen kappen vooral ze hun weg mogen verder zetten. Ze krijgen nog een handvol confetti in de onderbroek toe. Totdat ze de volgende roedel voil jeanetten tegenkomen, dan begint het weer van voren af aan. Allé, dat hebben ze mij toch wijsgemaakt.

Mocht het dat geweest zijn dat mij overkomen was deze morgen, ik had er nog mee gelachen. U moet het meer zoeken in de richting van een grote electriciteitspanne, bibi die die uiteindelijk heeft kunnen oplossen en een door de stroomschok geroosterde server. U moet maar eens proberen een informaticus naar centrum Aalst te krijgen terwijl de carnavalsstoet voor uw deur passeert. Hij is er uiteindelijk toch geraakt (te voet) en heeft het nieuwe moederbord er in recordtempo in gepleurd.

Toen hij haastig weer naar buiten stapte zag ik nog net hoe een peut confetti langs zijn broekspijp naar beneden dwarrelde.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dan was er toch al een lading uit zijn onderbroek gesukkeld, kwestie om wat meer plaats te hebben voor andere onderdelen.

gypsy zei

doet me een beetje denken aan de vlasmarkt tijdens de gentse feesten. ik zou er niet willen passeren, zo op weg naar mijn werk...

Anoniem zei

na 8 jaar in oilsjt gewoond te hebben (ben van oorsprong ook geen oilsjteneir) is het wel leuk iets te lezen over mijn vroegere home-town.
ivm voil jeanetten en gaan werken; had het eerste jaar dezelfde vrees maar dat was blijkbaar ongegrond.

één en ander is te lezen op mijn oude blog, zoals IRL ben ik ook daar verhuist; over aalst en carnaval kan je nog iets terug vinden op de oude
qrt.skynetblogs.be

greez