vrijdag, februari 23, 2007

groen

Zo, de jaarlijkse autokeuring zit er weer op. Mijn auto is 8 jaar oud en heeft al 180.000 km. Hij heeft net een groot onderhoud achter de rug en ze gingen hem daar eens nakijken voor de schouwing.

Maar desondanks zit ik altijd met een ei in mijn broek als ik in de lange file sta aan te schuiven bij de schouwing. Tijdens dat uurtje aanschuiven schrok ik in vijf minuten mijn boterhammen naar binnen. De overige 55 minuten leun ik achterover en wordt ik bezocht door het ene doemscenario na het andere: zou mijn ophanging nog goed zijn? Zouden de lichten goed zijn afgesteld (ik pruts daar soms onbewust aan)? Is dat daar een roetwolk uit mijn uitlaat? Zouden ze controleren of ik mijn fluovestje bijheb (het ligt thuis klaar op de kast meneer)? Zou mijn brandblusappaat niet verlopen zijn (zou het opvallen als ik dat nu begin te controleren)? Shit ik zit ik de verkeerde rij met de meest norse en strenge controleurs... En zo gaat dat een uur aan stuk door.

Gelukkig meteen groen licht en toch weer een jaar safe.

14 reacties:

Op vrijdag, 23 februari, 2007 , Anonymous Josie zei...

Lucky you... Bij ons gaat dat altijd pakken minder vlot, altijd wel iets aan te merken, de ambetantigaards...
De laatste keer bijvoorbeeld het hondenhaar op de zetels. Can you believe it. Tegen de volgende keer moeten we stofzuigen, of ze zouden hem afkeuren. Zal wel bangmakerij zijn zeker, want ik zie niet in waarom onze auto onveilig zou zijn omdat er een paar hondenhaartjes op de zetel liggen. En wat zand. En een klein beetje stro en modder. En een paar lege verpakkingen. Lol!

 
Op vrijdag, 23 februari, 2007 , Anonymous maarten zei...

Proficiat met je extra jaar rijkansen! ;-)

 
Op vrijdag, 23 februari, 2007 , Blogger pierre du coin zei...

@ josie: mijn wagen is helemaal (ook) geen toonbeeld van orde en netheid en er staat inderdaad ergens op het groene uitnodigingskaartje dat de wagen proper moet aangeboden worden. Ik heb nog snel één en ander in een plasticzak gefrommeld.
@ maarten: thanks

 
Op vrijdag, 23 februari, 2007 , Anonymous liese zei...

Maar als je nu een voorkeuring laat doen en je bent niet "geslaagd" dan doet de garage toch gratis een nieuwe keuring? Bij mij toch! Mijn voorkeuring kost wel 30 euro :s

 
Op vrijdag, 23 februari, 2007 , Blogger freddy11 zei...

Ik ga altijd in Willebroek naar de controle en ik moet zeggen, streng maar rechtvaardig en bovenal..... raar maar waar, vriendelijk.

 
Op vrijdag, 23 februari, 2007 , Blogger pierre du coin zei...

@ liese: ik ga bij de officiële VW garage en ik moet zeggen die rekenen door. Ik moet mijn factuur nog krijgen maar ik vrees/weet dat ik er met 30 euro niet kom.
@ freddy: in Aalst mag ik eigenlijk van vriendelijkheid ook niet klagen hoor. Die mensen doen hun job daar goed.

 
Op vrijdag, 23 februari, 2007 , Anonymous Mirthe zei...

Man man man, zo'n zenuwpees! ;)

 
Op zaterdag, 24 februari, 2007 , Blogger Rimbaloe zei...

Pierre, zonder zeveren, ik heb daar vrijdag in Erembodegem ook een uur staan aanschuiven (vanaf 15u ongeveer) met dezelfde angsten. Mijn ruitewissers dienen vervangen te worden, maar gelukkig is dat geen reden tot herkeuring :)

 
Op zondag, 25 februari, 2007 , Blogger pierre du coin zei...

@ rimbaloe: ik stond daar tussen 12 en 13u.

 
Op maandag, 26 februari, 2007 , Anonymous liza zei...

Ben vrijdag ook geweest. Heeft alles bij elkaar drie uur in beslag genomen. Ik stelde me juist dezelfde vragen bij mijn negen jaar oude autootje. Zeker toen ik overal rondom me fluovestjes zag hangen. Maar 'k was erdoor, waren heel vriendelijke mannen allemaal...

 
Op donderdag, 22 oktober, 2015 , Blogger oakleyses zei...

christian louboutin outlet, oakley vault, burberry outlet online, cheap ugg boots, ugg australia, christian louboutin shoes, burberry outlet online, louis vuitton handbags, ugg outlet, replica watches, tiffany and co, nike air max, christian louboutin, michael kors outlet, oakley sunglasses, kate spade outlet online, nike air max, nike outlet, prada handbags, cheap oakley sunglasses, ugg boots clearance, gucci handbags, michael kors outlet online, polo ralph lauren, louis vuitton outlet, ray ban sunglasses, oakley sunglasses, cheap ugg boots outlet, replica watches, chanel handbags, nike free, louis vuitton, polo ralph lauren outlet, tiffany jewelry, michael kors outlet online, longchamp outlet, tory burch outlet online, michael kors outlet online sale, ray ban outlet, longchamp handbags, cheap oakley sunglasses, michael kors handbags, louis vuitton outlet, michael kors outlet store, jordan shoes, red bottom shoes, ray ban sunglasses

 
Op donderdag, 22 oktober, 2015 , Blogger oakleyses zei...

converse pas cher, abercrombie and fitch, nike roshe, coach purses, new balance pas cher, true religion, coach outlet, nike blazer pas cher, true religion jeans, ray ban pas cher, burberry pas cher, nike free pas cher, nike air max, hollister uk, kate spade outlet, oakley pas cher, michael kors canada, hollister, north face pas cher, michael kors outlet online, true religion outlet, vans pas cher, nike free, longchamp, nike air max, ralph lauren uk, air jordan, lacoste pas cher, mulberry uk, timberland pas cher, coach outlet, louboutin, ralph lauren pas cher, coach outlet store online, north face, lululemon outlet online, scarpe hogan, nike air force, true religion outlet, ray ban uk, air max, longchamp pas cher, michael kors uk, guess pas cher, tn pas cher, michael kors, hermes pas cher, nike roshe run, air max pas cher, sac vanessa bruno

 
Op donderdag, 22 oktober, 2015 , Blogger oakleyses zei...

chi flat iron, herve leger, giuseppe zanotti, birkin bag, bottega veneta, valentino shoes, wedding dresses, nike trainers, ghd, air max, nike air max, ralph lauren, jimmy choo shoes, vans outlet, timberland boots, vans, longchamp, hollister, north face jackets, baseball bats, nike roshe, converse, nfl jerseys, reebok shoes, gucci, nike air huarache, instyler ionic styler, soccer shoes, abercrombie, new balance outlet, mont blanc pens, mac cosmetics, mcm handbags, ferragamo shoes, hollister clothing store, asics shoes, beats headphones, lululemon outlet, p90x workout, converse shoes, iphone case, north face jackets, oakley, babyliss, insanity workout, abercrombie and fitch, ray ban, louboutin, celine handbags, soccer jerseys

 
Op donderdag, 22 oktober, 2015 , Blogger oakleyses zei...

moncler, juicy couture, michael kors handbags, montre femme, pandora charms, canada goose outlet, replica watches, doke gabbana outlet, uggs canada, canada goose outlet, coach outlet, barbour, ugg, louis vuitton pas cher, marc jacobs handbags, pandora uk, wedding dress, louis vuitton, karen millen, canada goose, juicy couture outlet, thomas sabo uk, moncler outlet, sac louis vuitton, pandora jewelry, toms outlet, ugg, ugg boots, canada goose pas cher, canada goose outlet, michael kors outlet online, louis vuitton canada, moncler, louis vuitton uk, supra shoes, sac lancel, moncler, pandora jewelry, swarovski uk, canada goose, moncler, michael kors outlet, canada goose, hollister canada, ugg soldes, barbour jackets, moncler outlet, canada goose, moncler, swarovski jewelry, moncler, links of london uk

 

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

<< Homepage