vrijdag, februari 23, 2007

groen

Zo, de jaarlijkse autokeuring zit er weer op. Mijn auto is 8 jaar oud en heeft al 180.000 km. Hij heeft net een groot onderhoud achter de rug en ze gingen hem daar eens nakijken voor de schouwing.

Maar desondanks zit ik altijd met een ei in mijn broek als ik in de lange file sta aan te schuiven bij de schouwing. Tijdens dat uurtje aanschuiven schrok ik in vijf minuten mijn boterhammen naar binnen. De overige 55 minuten leun ik achterover en wordt ik bezocht door het ene doemscenario na het andere: zou mijn ophanging nog goed zijn? Zouden de lichten goed zijn afgesteld (ik pruts daar soms onbewust aan)? Is dat daar een roetwolk uit mijn uitlaat? Zouden ze controleren of ik mijn fluovestje bijheb (het ligt thuis klaar op de kast meneer)? Zou mijn brandblusappaat niet verlopen zijn (zou het opvallen als ik dat nu begin te controleren)? Shit ik zit ik de verkeerde rij met de meest norse en strenge controleurs... En zo gaat dat een uur aan stuk door.

Gelukkig meteen groen licht en toch weer een jaar safe.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Lucky you... Bij ons gaat dat altijd pakken minder vlot, altijd wel iets aan te merken, de ambetantigaards...
De laatste keer bijvoorbeeld het hondenhaar op de zetels. Can you believe it. Tegen de volgende keer moeten we stofzuigen, of ze zouden hem afkeuren. Zal wel bangmakerij zijn zeker, want ik zie niet in waarom onze auto onveilig zou zijn omdat er een paar hondenhaartjes op de zetel liggen. En wat zand. En een klein beetje stro en modder. En een paar lege verpakkingen. Lol!

Anoniem zei

Proficiat met je extra jaar rijkansen! ;-)

pierre du coin zei

@ josie: mijn wagen is helemaal (ook) geen toonbeeld van orde en netheid en er staat inderdaad ergens op het groene uitnodigingskaartje dat de wagen proper moet aangeboden worden. Ik heb nog snel één en ander in een plasticzak gefrommeld.
@ maarten: thanks

Anoniem zei

Maar als je nu een voorkeuring laat doen en je bent niet "geslaagd" dan doet de garage toch gratis een nieuwe keuring? Bij mij toch! Mijn voorkeuring kost wel 30 euro :s

Unknown zei

Ik ga altijd in Willebroek naar de controle en ik moet zeggen, streng maar rechtvaardig en bovenal..... raar maar waar, vriendelijk.

pierre du coin zei

@ liese: ik ga bij de officiële VW garage en ik moet zeggen die rekenen door. Ik moet mijn factuur nog krijgen maar ik vrees/weet dat ik er met 30 euro niet kom.
@ freddy: in Aalst mag ik eigenlijk van vriendelijkheid ook niet klagen hoor. Die mensen doen hun job daar goed.

Anoniem zei

Man man man, zo'n zenuwpees! ;)

Rimbaloe zei

Pierre, zonder zeveren, ik heb daar vrijdag in Erembodegem ook een uur staan aanschuiven (vanaf 15u ongeveer) met dezelfde angsten. Mijn ruitewissers dienen vervangen te worden, maar gelukkig is dat geen reden tot herkeuring :)

pierre du coin zei

@ rimbaloe: ik stond daar tussen 12 en 13u.

Anoniem zei

Ben vrijdag ook geweest. Heeft alles bij elkaar drie uur in beslag genomen. Ik stelde me juist dezelfde vragen bij mijn negen jaar oude autootje. Zeker toen ik overal rondom me fluovestjes zag hangen. Maar 'k was erdoor, waren heel vriendelijke mannen allemaal...

tatesh zei

replica bags from china free shipping see it here v1t38z9r96 replica bags from china free shipping Bonuses e4e14k9m67 best replica bags replica bags aaa replica bags prada try this web-site o8e68i1i02 replica bags supplier