woensdag, februari 07, 2007

Record zal niet sneuvelen

Vorige week was G. ziek op haar verjaardag. Zaterdag werd kleine H. wakker onder de windpokken. Voorwaar een slecht gesternte om te verjaren, maar maandag was ik op mijn verjaardag kerngezond. Ondertussen beginnen de ziektebacillen mij van alle kanten te belagen. In werk- en vriendenkring valt men als vliegen.

En verdomme sinds vanmorgen krijg ik hier ook zo’n hardnekkig kuchje dat ik struisvogelsgewijs nog kan wegmoffelen als een kikker in de keel. De bacillen zullen sterker uit de hoek moeten komen als ze mijn record van nooit een dag ziek op werk (8 jaar werkervaring meneer) willen neerhalen.

* pierre zwaait stoer met de vuist in de lucht, maar houdt veiligheidshalve toch een stuk hout vast met de andere hand*

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Een late proficiat gewenst! Drinkt ne warmen thee met honing om die kikker in te verdrinken...

pierre du coin zei

@ alcyon: merci; ik ben een moeilijke mens vrees ik: ik lust geen thee.

Anoniem zei

Gelukkige verjaardag Pierre,
en drinkt iets met rum in,
desnoods rum met rum erin.

Anoniem zei

hey, proficiat met je verjaardag! En iets vroeger gaan slapen kan al veel wonderen doen!

Anoniem zei

Of een goeie met whiskey met een goeie whiskey!

Anoniem zei

Ik zat vorige week maandag en dinsdag ook op het randje van koorts, maar als je een doorzetter bent zoals mij, ga je gewoon naar school of naar je werk :D

Anoniem zei

leve de gezonden van lichaam en geest!

Sana follia zei

Het is een beetje laat maar toch nog een fijne verjaardag gewenst. Hopelijk gaat het al wat beter met de mama en kleine H. Soigneert u een beetje en gebruikt desnoods dat stuk hout om de bacillen mee neer te meppen.

Rimbaloe zei

een goed warm badje, ne suppo en dan onder het dons en morgen ben je als herboren :)

Nog een late gelukkige verjaardag!!!

gypsy zei

als ik zie wat gij allemaal binnengespeeld hebt op uw verjaardag, dan denk ik dat gij eerder het type zijt dat zich ziek eet, niet ziek wordt :-). ge kunt er maar van genoten hebben!

pierre du coin zei

@liese/Maarten/eve: moest werken tot 11 uur, maar heb wel een glas of twee wijn gedronken. Dat hielp wel.
@ mirthe: zit hier nog trouw op post hoor!
@ Gypsy: right on, bij mijn lijstje moesten nog twee (heel kleine) stukjes flantaart... Maar ik heb er van genoten! En niets last van buikpijn of zo ;-)