woensdag, mei 16, 2007

de prutspoes poetst de postkoets

Wat krijg je als een prutser en een pitspoes met elkaar van bil gaan? Een prutspoes. Dat is dus een mooi woord voor vrouwelijke prutser. Je moet er maar opkomen! En dat deed a man's soullife Want hij vond vandaag het woord prutspoes uit. Effe googlen gaf mij 5 hits maar geen met de betekenis van vrouwlijke prutser. Dus bij deze wordt 16 mei dan ook uitgeroepen tot internationale prutspoesdag. U wordt dan ook vriendelijk verzocht dit woord in uw vocabularium op te nemen.

En wie weet, misschien als iedere Belg zonder haperen "de prutspoes poetst de postkoets" kan zeggen, krijgen we er nog een feestdag bij?

9 opmerkingen:

Anoniem zei

een vrouwelijke prutser....hmmm

Anoniem zei

zal da woord even noteren, kan nog van pas komen :-)
is inderdaad wel raar, een massaspurt boven op een col hé
bedankt voor je bezoekje
groetjes
Borriquito
http://borriquito.skynetblogs.be

Anoniem zei

Ik vind het een mooi woord, heb het genoteerd en zal het gebruiken. Taal leeft!

Anoniem zei

En men schreef in de geschiedenisboeken "Hij leerde zijn volk nieuwe woorden kennen".

Sana follia zei

Ha, eindelijk een woord dat voor mij van toepassing is :p

Filip zei

Kijk eens, mijn woordje begint zijn eerste pasjes te zetten op het internet. Tof! Bedankt voor de algemene verspreiding van het woord prutspoes.

Anoniem zei

Ik kan 'prutspoes' nog niet eens fatsoelijk uitspreken, laat staan dat ik 'de prutspoes poetst de postkoets' gezegd krijg :D

Anoniem zei

we kunnen misschien actie voeren om het in de Van Daele te krijgen

Anoniem zei

voortaan zal ik dit woord in mijn vocabulaire opnemen, al had ik het zelf uitgevonden! :-)