dinsdag, mei 01, 2007

Piaf stuurt ze allemaal naar huis

Deze middag was er de fab50 op radio 1. De 50 mooiste vrouwenstemmen.
Edith Piaf, de simpele Parijse mus, gaf alle gevederde vedetten het nakijken. Ze stond wel niet in mijn top 5 maar het is een publiek geheim dat de cd van la Piaf ten huize du coin in de bovenste schuif ligt. En dat er ook luidop meegezongen wordt. En dat sommigen cultuurbarbaren al niet meer willen meerijden als ik mee chansonneer in mijn voiture.

Heel eenvoudige teksten waar echte pareltjes tussenzitten:

"C'est payé, balayé, oublié. Je me fous du passé !"

"Mais pour nous il y avait pas de problèmes car c’est pour la vie qu’on s’aime. Et s’il y avait pas d’vie même, on s’aimerait quand même"

"J'irais jusqu'au bout du monde. Je me ferais teindre en blonde. Si tu me le demandais..."

5 opmerkingen:

Anoniem zei

En toch had Joni Mitchell moeten winnen :-)

Anoniem zei

Geiki op nr 20..?? Sommige mensen snappen de vraag duidelijk niet. "Belangrijkste vrouwen id geschiedenis".. En Joni Mitchell mocht van mij op 3 staan.

Unknown zei

En meer moet dat niet zijn.

Anoniem zei

@ Ania: en uw persoonlijke top-3 is dan?

Anoniem zei

@maarten: Op 1 Kate Bush, 2 Nina Simone 3 Joni Mitchel 4 Blondie 5 Madonna (in haar oude jaren)
Maar dat varieert qua mood. :)