maandag, mei 14, 2007

I can feel the love tonight

Ik heb dit jaar de kelk van eurosong aan mij laten voorbijgaan. Grotendeels dan toch, want door een gelukkig toeval bleef de zapper tijdens de voorronde stilstaan bij de Belgische inzending. En zaterdagavond bleef de zapper opnieuw toevallig (jaja, du coin, maak dat aan een ander wijs) stilstaan net toen de televoting ging beginnen en alle kandidaten nog eens de revue passeerden. De geeuwfactor ten huize du coin ging met een ruk de hoogte in. Mijn favoriet was een langharige-would-be-gothic-or-maby-opera-singer met radioactieve hand uit geloof ik Letland. Voor de rest, nul de botten.

Jammer, want het aantal edities van eurosong die ik gemist heb in mijn 33-jarig bestaan zijn op één hand te tellen. Dus bij deze mijn bescheiden mening: de reden waarom mensen naar eurosong kijken is omdat de deelnemers grappig gekleed zijn en/of stomme danspasjes hebben. Of er ondanks hun cypriotisch boerenkostuum toch sexy uitzien. Ik zou er een soort van euro-extravaganza-songcontext van maken. Dat wordt lachen. Bart Kaël in tirollerbroek de degen laten kruisen met de Eddy Wally uit Macedonië of een Slovaakse Micha Marah.

En dan kunnen wij Belgen eindelijk met gelijke wapens strijden, want wij passen dit criterium al sinds mensenheugnis toe. Laat ik deze post maar afronden vooraleer hij een al te groot gay-gehalte gaat vertonen.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb nog nooit het songfestival gezien en ik heb eigenlijk niet de indruk dat ik iets mis.

Anoniem zei

twas soms pure camp; en de nr 2, is deinn een kampang aan't duun ver prinsj carnaval 2008 ? kzou peizn dat de voiljanet'n nor helsinki getrokken zen ! weir doeng voesj, newaa?

Maxentia de Beauvais zei

Ik vind het elk jaar genieten.

Anoniem zei

Volgend jaar Buscemi opsturen ja! Sahib Balkan wat inkorten en lichtelijk aanpassen, en een paar slavische dansereskes toevoegen en succes verzekerd :-).

Unknown zei

Zoals smiling cobra heb ik het ook nog nooit gezien en dat zal ook zo blijven tot in der eeuwigheid, amen.

Anoniem zei

Op de duur zou een mens terug verlangen naar de pasjes van Nicole en Hugo!:)