woensdag, mei 02, 2007

Noch drei snakebites bitte

Bij warm weer gusts het zweet langs iedere porie naar buiten. Willen we een appelflauwte voor zijn, dient ons lichaamsvocht dus tijdig aangevuld. Ik doe dat het liefste met een ijskoude cola-lemon. Of met een frisse pint op een terrasje, als ik niet in de vlakke zon zit. En tussendoor gewoon water. G. bestrijdt warmte met warmte en zweert bij thee. Maar er zijn nog mogelijkheden.
Ooit een last-minute vakantie geboekt naar Rhodos waar we in een Neckermanhotel terechtkwamen waar trossen dikke Duiters walrusgewijs rond het zwembad lagen terwijl al van ’s morgens vroeg aan hun “snakebite” lagen te lurken. Dat is geen mysterieuze coctail maar bier met 7up. Bwèkes.

Hebben jullie ook nog tips voor echte dorstlessers?

9 opmerkingen:

Bert zei

Een lekkere frisse Mojito!

Al heb je het wel zweten na vijf zo'n drankjes...

Anoniem zei

karnemelk!

Anoniem zei

Mijn favoriet is en blijft nog steeds: een witte van Hoegaarden.

Unknown zei

Maten, makkers, Maes.

Anime monster zei

COLAAAA, gaat er altijd wel in. Of mss af en toe is een goe kriekske.
..

Anoniem zei

Koude koffie !

Anoniem zei

Ik dronk onlangs een cola met een ijsblokje en een echte limoen erin uitgeperst en dacht (echt foute gedachte): hé, dat smaakt als cola light lemon.

(In een ideale wereld was die gedachte natuurlijk omgekeerd... Waar gaat het toch naartoe met ons Westerlingen, denk ik dan...)

Anoniem zei

Bij groten dorst gewoon ne spa (bruis), maar een fris pintje kan er ook altijd wel in.

Anoniem zei

Zeer klassiek: een fris glas rozepompelmoessap.
Maar met zicht op walrusduitsers zou ik me wel aan wat pittigers durven wagen. In de alcoholreeks gaat weinig boven een gueuze, maar of je die op Rhodos zou kunnen krijgen... ?