maandag, augustus 27, 2007

Hasta la vista baby

Zondagnamiddag stond ik oog in oog met de Arnold Schwarzenegger uit rupsenland. Door stereoïden gesculpteerde spiermassa, waanzinnige doch ietwat suffe blik en vervaarlijk zwaaiend met een scherp wapentje. De rups was in uitgestrekte toestand toch al vlug 8 cm lang, iets wat van het pietje van Schwarzenegger niet kan gezegd worden. De Warrior-rups blijkt tot de familie van "ligusterpijlstaartrupsen" te behoren en doet verder geen vlieg kwaad. Of de rups graag haar angel in een stukje mensenvlees plant stond er niet in. Veiligheidshalve heb ik er toch maar mijn 42 op gezet, doch niet voor ik er eerst een foto heb had genomen...



ps. Dat laatste is niet waar hoor, de foto van het beestje heb ik niet zelf genomen maar van het internet geplukt. En in het voorjaar zal zonder mankeren een ligusterpijlstaartvlinder rondfladderen in onze tuin of wat had u gedacht misschien?

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik kijk al uit naar jou foto!

Anoniem zei

The partypooper!

Anoniem zei

moordenaar!!! mijn vriend Michel heeft een grote dierenvriendenclub, iets met een g...? ik ga het hem verklappenen dan komen ze zichzelf met ketiingen vasthangen aan uw poort! spijt zal uw deel worden! :-)

yab zei

Goh, wat een mooie rups. De vlinder daarentegen vind ik niet zo mooi.

Anoniem zei

neeee, dat is een beschermde diersoort!

Muggenbeet zei

oef, ik dacht al

Anoniem zei

:))

Rimbaloe zei

Zonder meer een uiterst sterk artikel. Ik was u ook al in alle stilte aan het verwensen, tot ik het laatste stukje van je blog zag. Nice :)

Unknown zei

Waarschijnlijk was je voet te klein ?