vrijdag, augustus 31, 2007

Kylä vuotti uutta kuuta

Ik kan genieten van een goed concert. Maar echte kippevelmomenten bij mij zijn zeldzaam. Bij dit liedje van Värttinä gingen mijn haren wel spontaan rechtop staan. Ik zag de groep een jaar of 10 geleden op Dranouter. Het ganse concert was één brok energie met een tent die in lichterlaaie stond. Behalve tijdens dit liedje. Toen stond iedereen met open mond stond te luisteren. Eindelijk een live versie gevonden...



En welke liedjes doen uw haar rechtstaan?

16 opmerkingen:

Maxentia de Beauvais zei

Värttinä ook daar en dan leren kennen, fan eversince. Elk jaar minstens 1 keer kippenvel op Dranouter. Dit jaar deden de volksmuziekschool met hun doedelzakken en Kadril de truc voor mij, vorig jaar was het El Bicho.

Anoniem zei

Wat jammer dat ik toen nog niet naar Dranouter ging, maar het is inderdaad wel de plek voor kippenvelmomenten.
Dit jaar was het vooral met de hommage aan Dirk Van Esbroeck in de falmundo!

Anoniem zei

inderdaad een kippevelmoment,
sterke ijslandse madammen
doet me denken aan een optreden
van Laïs, heerlijk
en na een drukke werkdag laat ik graag de jazzy stem van Diana Krall door mijn living zweven
grts
Hilde
blauw.skynetblogs.be

Anoniem zei

Zit mooi in mekaar, maar op kippenvel zal je me niet betrappen.

Anoniem zei

Vreemd genoeg krijg ik altijd kippenvel van 'Max', een oud nummer van Paolo Conte.
Voor andere nummers geldt dat het vaak de mood is waarin ik me bevind die doorslaggevend is.

Rimbaloe zei

Ik word steeds stil als ik "Romanza" van Andrea Bocelli hoor....

pascal digital zei

Onlangs kreeg ik kippevel toen ik voor het rood licht stond te wachten met 'Koud in mijn hart' van Frank Boeijen op de autoradio. Ik zag rood terwijl het groen had moeten zijn.

Anoniem zei

Who wants to live forever (Queen)
Filmmuziek 'The Mission' (Ennio Morricone)

Anoniem zei

Kippevel krijg ik van "Are you going with me" van Pat Metheny.

Licht bewolkt zei

man man, ik werd een beetje emotioneel hiervan.
En kippenvel bij mij: hm, the scorpions met 'i'm still loving you'...

Anoniem zei

"Ik weet wel mijn lief" van Zjef Vanuytsel of een mooi stuk polyfonie of "Cars and cars" van The Nits of "Rumours of war" van Billy Bragg...

Anoniem zei

Tip: Glósóli van Sigur Rós eens beluisteren.
En: Nessun Dorma van Pavarotti.

Anoniem zei

Wim Mertens. Voor zover ik nog weet de enige die mij ooit aan het huilen gekregen heeft.

Tips : Irfan, Qntal, Faun, Helium Vola, Corvus Corax

En ok nog
- The cry of mankind (My Dying Bride)
- Alive (Die Krupps)
- Gaia (Tiamat)

Anoniem zei

De eerste keer dat ik hier passeer! Ya'Adili Billah van Arabanda is prachtig...

Unknown zei

zzzzz2018.6.22
cheap ray bans
yeezy boost 350 v2
yeezy shoes
nike outlet store
vibram fivefingers shoes
yeezy
moncler uk
true religion outlet store
supreme outlet
dsquared2

5689 zei

moncler online outlet
jordan 4
pandora jewelry outlet
moncler online
nike factory
ralph lauren uk
moncler jackets
jordan shoes
moncler outlet
manolo blahnik
zzzzz2018..8.14