dinsdag, augustus 21, 2007

Verslag uit de eerste hand

Als u aan mij vraagt wat ik het leukste vind aan een trouwfeest zeg ik twee woorden: “desserbuffet” en “dansfeest”! Met volle pens na middernacht de dansvloer op waggelen, neen dank u.

Het toeval wil dat wij afgelopen zaterdag ons eigen trouwfeest hadden en wij dus zelf van weddingplannerken konden spelen. We hebben er dan ook ons gedacht mee gedaan. Geen hartverscheurende keuzes welke vriend of collega naar de receptie en wie naar het avondfeest mocht, want er was maar één feest en na de welkomstdrink en -hapjes schoof iedereen gewoon aan het dessertbuffet aan.

Daarna brachten Griet’s leerlingen uit Asse een “surprise”-dansvoorstelling, had Klaas een wijs filmpje gemaakt en deden wij onze openingsdans. U kan mij niet harder straffen dan mij 4 minuten te laten slowen terwijl de rest van de zaal toekijkt hoe ik mijn madam de 4 hoeken van onze tegel laat zien. Wij hebben er dan maar een “specialleken van gemaakt en zelf een song bijeengemixt. Er zat wat muppetshow in, wat “Du bist alles”, Buscemi, Natacha Atlas, Zitta Zwoon, Hautekiet en Rik De Leeuw en good old Raymond met gelukkig zijn. Met bijhorende choreografie en al. De zaal lach plat en wij hebben ons te pletter geamuseerd.

Daarna mocht iedereen wat komen zweten op de dansvloer want wij hadden een boombal voorzien (live folkmuziek waarbij verschillende dansen worden aangeleerd). Polka, Bretoens deuntje maakte niet uit, jong en oud samen op de dansvloer. Het plezante was dat iedereen heeft zo ongeveer met iedereen heeft gedaan tijdens deze groepsdansen.Daarna nam de DJ de hossende bende op sleeptouw. En wie kan zeggen dat zijn moeder op de dansvloer stond tijdens “temple of love” van de Sisters?

Allé, vandaar dat het hier de afgelopen weken wat stiller was. Vanaf nu vliegen we er weer vollen bak in.

Als ik mag van mijn madam ten minste….




24 opmerkingen:

Pink Lady zei

Dat klinkt als een zaaaalig feestje! Dikke proficiat!!

yab zei

Moh, ik was niet uitgenodigd. :-( Alleszins een dikke proficiat gewenst!

Anoniem zei

Ik deel uw mening over dessertbuffet... Come to think of it: ik deel blijkbaar ook uw bril, baardje en bakkenbaarden! Creepy. Alleszins proficiat!

Anoniem zei

Hei proficiat Pierre!

Ze zijn me wel vergeten vragen om genante foto's uit de oude doos! :-)

Anoniem zei

Hetgeen ik mij er nog van herinner :
- Uw eigen gedacht doen is goed
- Pierre als Muppet
- Ik verouder niet
- Chimay ligt zwaar op de maag
- Een deeltje van de N60 werd vakkundig van een nieuwe laag voorzien, mogelijk werd hij zondag afgesloten wegens gladheid

gypsy zei

maar wow! getrouwd! drie dikke toezen voor u en uw vrouwke (!). proficiat, klinkt alsof jullie er een heel fijn feestje van gemaakt hebben.

Anoniem zei

!!! dat ik hier zo zit te glimlachen om trouwromantiek, dat ik dat nog moet meemaken... dikke proficiat en alle goeds!!!

Anoniem zei

gefeliciteerd Pierre!

josie zei

Amai zeg, mij anderhalf jaar laten blaten op mijn blog over onze trouw en dan een maand later zelf trouwen en er nooit iets over schrijven! Straf! :-)

In elk geval een hele dikke proficiat. Klinkt als een heel leuk, ongedwongen feest. En een openingsdans met Zita Swoon erin, moet de moeite geweest zijn... Bij ons was de openingsdans een zeer gevreesd moment, met idd 1 tegel, maar we hadden niet de creativiteit om er zoals jullie iets anders van te maken. Maar kom, op het moment zelf hebben we ons wel goed geamuseerd, zo op onze tegel :-)

Tof tof tof zeg :-)

Anoniem zei

Proficiat é zeg!
Wil die laatste zin zeggen dat je intss al onder de sloef ligt?! :-)

artspotter zei

Ah bon, vandaar ook de grote stilte op "aalstblogt" veronderstel ik. Veel plezier en succes met de splinternieuwe status!

Filip zei

Een dikke proficiat voor de trouw. Zijn er geen filmpjes beschikbaar van de openingsdans? Anders, zet gerust maar op het net.

Anoniem zei

*plop* Psssshhhh!
(virtuele champanje uit Lewisiana)

Proficiat!!! Keigrappig, daar hier zo plots mee afkomen (o:

Anoniem zei

Proficiat!

Zoals Filip al aan gaf. Online zetten dat nummertje!

Unknown zei

Nen dikke proficiat, en als ik in de buurt kom pik ik wel een stukje buffet mee.

Unknown zei

Gefeliciteerd
T was precies sterren op de dansvloer :p

Anoniem zei

Dikke proficiat Pierre! Pluk samen de dag/het leven.

Sandrissimo zei

Echt wel origineel, tof zeg! Enne gefeliciteerd hé!

Anoniem zei

Fantastisch nieuws! Geluk, dat wil ik jullie wensen, elke dag opnieuw!

Anoniem zei

rock! proficiat!

Sana follia zei

Van harte proficiat Pierre en Griet. Fijn dat jullie een fantastische dag hadden. Vast ook super dat jullie dit samen met kleine H. konden vieren.

Anoniem zei

zèg eens! laat dat geen dikke vette proficiat zijn! en zoals ik altijd zeg: in de gloria!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rimbaloe zei

Van harte proficiat!!!!!!

Aiaiaiaiai, eens benieuwd of je nu nog veel zal mogen bloggen :)

Anoniem zei

Absoluut de moeite waard om voor uit Nederland te komen treinen! Maar dat wist je al...