woensdag, augustus 29, 2007

say cheese: cheeeeeeeeeeeeeeeeeeese

Foto's trekken is voor mij vrij simpel. Op mijn toestel zitten allemaal voorgeprogrammeerde instellingen (strand, bergen, portret ...) zodat ik gewoon maar aan het wieltje moet draaien en klaar is kees. Als mensen over sluitertijden, ISO of ASA hoor praten, lach ik schaapachtig terwijl het in Keulen nog maar eens dondert. En omdat ik ook graag een echte man ben (automatische auto's zijn immers voor mietjes), start ik volgende week dinsdag met de "initiatie in de digitale fotografie". De bedoeling is dat ik tegen eind december geïnitieerd ben en weet hoe ik het knopje M (manueel) moet gebruiken. De cursus is één van de modules in de opleiding fotograaf in avondonderwijs.

Ik zal vrees ik wat de vreemde eend in de bijt zijn. Het gros van de medecursisten is blijkbaar van plan om in een jaar of drie zijn diploma van fotograaf te behalen. Daar waar ik als vrijbuiter gewoon hier en daar een lekker brokje meepik. Daarnaast zal ik ook de enige zijn wiens toestel in zijn broekzak past, de rest heeft een uit de kluiten gewassen spiegelreflexcamera met bijbehorende beautycase vol lenzen, statieven en extra flitslichten.

Maar ik hou wel van de underdogpositie...

16 opmerkingen:

Anoniem zei

Zeggen ze dan niet 'het gaat om de fotograaf, niet om het toestel'?

Anoniem zei

Laat u niet kennen hé. Toon die aspirant fotografen maar eens dat je met creativiteit ook al veel bereikt. Dit weekend trouwens beestjes op mijn zonnebloemen proberen fotograferen (naar aanleiding van uw insectenboek). Zal het resultaat eens doorsturen (als het op iest trekt tenminste.

Anoniem zei

Dat zou ik nu ook eens wreed graag doen, zo'n cursus... Ik kom er alleen niet toe. Stom he... I'm a wussie ;-)

Anoniem zei

Moest ik dat nu ook doen, dan zou ik nog bij u in de klas zitten ook, want ik moet daarvoor ook naar Aalst.
Maar ik ga het niet doen, want ik kan het gewoon niet onthouden. Ik heb de handleiding van mijn broekzaktoestelletje al uitgepluisd en in de dagen nadien kon ik inderdaad met het knopje 'M' foto's trekken, maar laat dat twee weken liggen en ik ben alles vergeten...

Anoniem zei

Kan je, met een toestelletje dat in je broekzak past, wel volledig manueel fotograferen?

In ieder geval, veel succes ermee. Ook al maak ik ondertussen twee jaar foto's en ben ik ingeleid in het manueel fotograferen, ik snap er nog steeds de ballen van! :D

Anoniem zei

;-) ik gebruik die M ook slechts zelden...A en S en vooral P daarentegen ;-)


nu ja euhm alvast veel plezier en veel succes!

Sofie zei

Ik zou graag ook wat meer leren over digitale fotografie. Waar in Aalst ga je dit ergens volgens? Kan je uit verschillende cursussen kiezen?

pierre du coin zei

@ sofie: ik volg dit in het KTA op de ledebaan in avondonderwijs. Deze week zijn er van 18 tot 20u infosessies en kan je je inschrijven. Meer info op http://www.cvo.be (opleidingen -> creatief -> fotografie.

Anoniem zei

Je stuk is volledig van toepassing op mezelf. Of mijn foto's geslaagd zijn, hangt te groten dele af van het geluk.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een dergelijke cursus (regio kust-Brugge). Still haven't found what I'm looking for.

Unknown zei

Alle begin is moeilijk hé, en dat telt voor iedereen.

Anoniem zei

uiteindelijk gaat het om de juiste 'timing' van de foto, met of zonder beautycase ;-). Veel plezier ermee, tis zoooo leuk!

gypsy zei

en ik vind uw foto's nu al zo schoon. dat belooft.

Rimbaloe zei

Hela, wat is dat daar over die mietjes????? Ik rij ook met een automaat!!!!

:)

Anoniem zei

hey pierre ! ik heb daar ook nog over nagedacht, waarom geen cursuske volgen. (de cvo website werk niet met firefox, maar dit terzijde.)
ik ben het volledig eens met maarten hier en btw, ik heb al enkele comments op uw flickr gezet (mmm, da klinkt wa raar ...)
maar bon, to the point nu: ik wou dus ook wel eens cursuske volgen maar 't zal niet voor van 't jaar zijn. met de nakende gezinsuitbreiding zal ik meer dan genoeg te doen hebben én een tof fotomodel hebben.

Anoniem zei

Het is toch een tikje freudiaans, al die mensen die achter enorme lenzen aanlopen...
Veel succes!

انجين محمد zei


شركة نقل عفش بالمدينة المنورةشركة شراء اثاث مستعمل بالمدينة المنورة
لزيارة موقعنا

http://ahbabelmadina.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%B9%D9%81%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9/
للاتصال
0557763091