dinsdag, maart 27, 2007

Eat my shorts stuksken Gilbert Duclos-Lassalle

Deze middag sta ik met de fiets te wachten tot het licht op groen springt. Naast mij houdt een andere fietser stil. We monsteren elkaar vanuit onze ooghoeken. Ik zie een gerimpelde 65+er met nieuwe koersfiets en wielertruitje van landbouwkrediet. Terwijl het licht op groen springt, krijg ik een testosteron-ejaculatie en schiet ik pijlsnel weg. Ik piep onder mijn arm door maar de knasse knar is nergens te bespeuren. Tot ik naast mij gesteun en gehijg hoor. We schieten allebei in de lach maar geen van beiden houdt de benen stil. ’t Moet een zicht geweest zijn. Een rijzig atleet op gewone fiets en het oude mannetje van landbouwkrediet zij aan zij zoals in de Ronde Van Vlaanderen van 2003 toen Van Peteghem en Vandenbroucke voor de eindzege spurtten.
Helaas geen ontknoping. Bompa op speed zwaait en slaat rechtsaf aan de Dender terwijl ik rechtdoor moet. De broekschijter maakte van de eerste de beste afsplitsing gebruik om er vanonder te muizen.

Mocht u vandaag per toeval blogsgewijs op seniorennet een lichtjes andere versie lezen, dient u in het achterhoofd te houden dat het feit dat granddaddy voor lag toen hij afsloeg van generlei betekenis was, aangezien ik de krachten goed had gedoseerd en nog een Van Peteghemsgewijze eindjump in de benen had. De door hem gekozen eindmeet lag alleen 200 meter te vroeg voor mij.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Geweldig :)

Dat doet me denken aan de Gordel vorig jaar: lompe 50'ers die op een mountainbike van 4000 euro zitten te puffen en zweten op een lichte helling, terwijl ik daar met mijn overgewicht op mijn toenmalig fietske van 200 euro voorbij sjeesde.

Gelachen! :)

Anoniem zei

Het verbaast mij dat daar geen verkeersagressie van gekomen is.

Anoniem zei

praat jezelf maar goed...
ik kruip nog steeds van schaamte in de berm als een krasse 70-itge op een metalen kaderfiets mij voorbijsnelt langs het jaagdpad...

ze hebben geen bommen meer, maar een uithouding van jewelste en kunnen heel lang een hoog tempo aanhouden...

ik heb een slechtere conditie dan van een 70-jarige fietser :s

patricia zei

het is toch wat met die fietsers vandaag :-)

Anoniem zei

Een mens zou zich voor minder aan de epo vergrijpen... Niet doen Pierre!

Sofie zei

Vorige week hebben mijn nicht en ik ongeveer hetzelfde voor gehad. Alleen bleef de 65-er meer dan 20km het volle pond geven.

Anoniem zei

Tss, Pierre toch; wat heb je nu op je geweten?! Die mens zijn hart zo op stang jagen..
Wie weet ligt die mens nu op de één of andere operatietafel met een hartaderbreuk ;)

Anoniem zei

"testosteron-ejaculatie"
gij weer :-)

Anoniem zei

Ook al eens meegemaakt bij een oriëntatiecross. Bovendien was de plaats waar de ouwe afsloeg de juiste en liep ik verkeerd...

Leuk geschreven.

Anoniem zei

Morgen zelfde plaats, zelfde tijd ?