vrijdag, maart 30, 2007

Ik daag u uit!

Geld op overschot hebben wij hier niet. Laat staan dat we ermee beleggen. Het dichtste dat ik bij beleggen kom naast eens de trends vastpakken in de krantenzaak, is meespelen met de beleggerscompetitie.

Bij deze on line competitie krijg je een virtueel budget van 100.000 euro. Gelijk nen groten koop je dan aandelen. Mijn aankoop-strategie is vrij simpel. Onze wekelijkse rekeningen bij de Colruyt zijn altijd aan de hoge kant. Hup, aandelen Colruyt in mijn winkelkar. Rekent mijn bank te veel transactiekosten (= pure winst voor hen)? Kopen die aandelen. Drinkt u graag een duveltje? Duvel-Moortgat it is. Enfin, kan niet misgaan volgens mij.
Dit spel loopt tot eind juni geloof ik en is helemaal gratis. Zijn er kandidaten die de virtuele handschoen durven oprapen? Klein wedstrijdje om wie in juni het meest gewonnen (lees minst verloren) heeft?Inschrijven kan hier.

9 opmerkingen:

Maxentia de Beauvais zei

Dat durf ik niet, zelfs niet als het "voor te spelen" is.

pierre du coin zei

@ all: ik ben werkelijk geen partij hoor. Na 1 dag sta ik al op een verlies van 0,25% of 235 euro.

Anoniem zei

gelukkig is het allemaal maar virtueel. :)

Pink Lady zei

het is nu toch paasvakantie, dus waarom niet? Ik ga de uitdaging aan!

Anoniem zei

Veel succes Pierre!

freaq zei

Mijn enige beleggingen eet ik iedere middag braafjes op, eigenlijk.

En ivm uw verzoek voor een feestcombo: ik ben nog immer mijn hersenpan aan het pijnigen, kameraad! Maar dergelijke bandjes zijn behoorlijk duur, wegens meestal geschoolde muzikanten die wat return on investment willen en zo...

Anoniem zei

hmm eens kijken of ik tijd vind om mee te doen...

zoekt de pierre een bandje?

Sofie zei

Nog niet teveel verloren?

pierre du coin zei

Ik mag niet klagen. Momenteel heb ik zo'n 1000 euro winst (+1,02%). Jullie geld is veilig in mijn handen.