woensdag, maart 28, 2007

Ménage à trois

Bizarre conversatie met bevriend koppel enkele maanden geleden. Ik ken mijn maat al sinds het eerste middelbaar (al 21 jaar dus). De conversatie ging over trouwen en hoe ze elkaar ontmoet hadden.

“Wij zijn een koppel geworden tijdens ons kampeerweekend in de Ardennen. Daar was jij ook bij hé Pierre!”
“Ik weet nog goed toen ik de eerste keer bij uw ouders kwam. Het was op het communiefeest van uw jongste zus. Daar was jij ook hé Pierre”.
“En die keer dat ik voor het eerst bij uw ouders kwam. Ook met de Pierre”.
“ En onze eerste keer samen op reis, naar Polen was het zeker?. Pierre was ook mee hé”.
Dan kan ik niet ontbreken op de trouw zeker? Ook met de Pierre.

En hoe lang duurt uw langste vriendschap al?

20 opmerkingen:

Anoniem zei

Hmm, 'k ben niet goed in superlange vriendschappen... 12 jaar.

Anoniem zei

ik heb nog twee echte scoutsvriendjes van vroeger. wow, dat maakt twintig jaar! had er nog nooit echt over gedacht.

coldcitywind zei

eentje van in de derde kleuterklas :) dat maakt 19 jaar, dan.

Anoniem zei

Lang jong, héééééééél lang.

Anoniem zei

Mijn langste vriendschap gaat ondertussen al 6 jaar mee, maar de beste vriendschap, bestaat nog maar bijna 2 jaar :)

Anoniem zei

15 jaar! yes, sir! ook van het eerste middelbaar. :)

Rimbaloe zei

Ik heb vorig jaar iemand leren kennen die op die paar maand een goeie kameraad geworden is. Puur toevallig hebben we recent ontdekt dat we klasgenootjes waren in de kleuterschool. Onvoorstelbaar he. Na 27 jaar opnieuw verenigd :)

Anoniem zei

11 jaar. al is de intensiviteit dan wel geslinkt. als ik ooit zo oud word als u, dan geraak ik er misschien ook nog.

Anoniem zei

en ik wil hier reageren, maar het programma houdt me tegen, nogmaals dus: 19 jaar!

Valerie zei

Zeven jaar - sinds het derde middelbaar dus...(tenzij ik fout heb geteld:p)

CR zei

Komende 1 september ga ik met 2 vrienden ons 25-jarig "samenzijn" vieren. We zijn elkaar voor de eerste keer tegengekomen in de eerste kleuterklas, hebben vervolgens tot en met het 6e middelbaar in dezelfde klas gezeten en trekken nog wekelijks met elkaar op.

Sana follia zei

Ook 21 en een andere 17, eigenlijk deprimerend, k word oud ;p

Anoniem zei

èchte vriendschap, 't is te zeggen, zo zonder dat ge elkaar uit het oog verliest en elkaar minstens wekelijks hoort?? (al) 6 jaar

Lies zei

Kennen van in de 3de kleuterklas maar vriendinnen vh 2de middelbaar dus zo'n 14 jaar nu al.
De tweede langste wil ik ook vertellen want die vriendschap is meer intens: kennen van m'n 17 jaar en bevriend sinds m'n 18 jaar dus zo'n 10 jaar.

Anoniem zei

...een chaperone heet dat... ;)

Anoniem zei

Al meer als tweederde van mijn leven, nu ik erover nadenk.
Wiehoew!

Anoniem zei

geslinkt?! omg, waar zat ik met mijn gedachen...

Anoniem zei

Toen ik pas geboren was woonden mijn ouders naast de grootouders van een meiske dat een paar maanden na mij geboren werd. Vanaf 't moment dat we zowat zelfstandig op ons poep konden zitten en met de garage van Fisher Price begonnen te spelen, werden we bij mekaar 'over de haag gezet'. Ondertussen zijn we 28 en nog altijd vriendinnen. En binnen een maand of twee mag zij beginnen ne kleine te leren zelfstandig op zijn poep te zitten. :-)

Anoniem zei

Ax en ik... al 25 jaar. Sinds het eerste studiejaar.

Cursief Huigje zei

langste vriendschap=29 jaar.