maandag, april 02, 2007

in de ban van het Vlaamse levenslied

Zaterdagavond naar het trouwfeest van vriend Hans geweest. Op Vlaamse trouwfeesten durft het al eens gebeuren dat de DJ onder zachte dwang van enkele nonkels en tantes zich durft te vergrijpen aan een beklijvend levenslied. Voor alle duidelijkheid: ik heb daar ook geen probleem mee, voor ieder wat wils en zo. Gisterenavond was het dan ook niet anders. De bruidegom was een makkelijk slachtoffer en op de tonen van “arriverderci Hans” mocht hij aan het stuur van de polonaise plaatsnemen.

Ik zat geamuseerd toe te kijken tot de kop van de polonaise gevaarlijk dicht in mijn buurt kwam. G. had de bui al voelen hangen en was al richting toilet gespurt. Ik had het echter vlaggen: hoempapa-gewijs werd ik meegesleurd naar de dansvloer. De DJ kon met zijn geluk geen blijf en gooide er meteen nog een “wat doet een cowboy in Parijs, jippie jippie jé” bovenop. Tijdens Frans Bauer was mijn discrete ontsnapping richting stoel al vrij ver gevorderd, toen er plots in mijn billen geknepen werd. Niet zo’n speelse kneep, maar meer een grabbelende, omtrekkende beweging met een ferme kneep als afsluiter. Met enkel licht aangeschoten oudere dames op de dansvloer heb ik zekere voor het onzekere gekozen en ben ik ijlings en zonder omkijken de zaal ingevlucht.

Probleem is dat ik nu de “arriverderci Hans” niet meer uit mijn hoofd krijg. Ik loop dat hier constant te zingen. Niet de strofes of het refein. Nee, enkel “arriverderci Hans” komt er uit. Zo met een klemtoon op “Hàns” en met bijpassende droeve-reeënogen-doch-lichtverwijtende-Laura-Lynn-blik.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja, lap! Ik had dit beter niet kunnen lezen, want nu ben ik ook vertrokken voor de rest van de dag en een groot stuk van de nacht. Ik durf er wat om te verwedden dat Anton aus Tirol zich straks bij Hans zal voegen.

Anoniem zei

'k Ken die Hans niet, en dat lied ook al niet.

gypsy zei

ggrrr ik ben hier ook rap weg, voor dat lied in mijn hoofd zit...

Maxentia de Beauvais zei

zalig toch? proberen zo veel mogelijk collega's mee te krijgen. samen zingen is de max, eender wat het is. wij doen het op het werk dikwijls met kerkelijke liederen

Anoniem zei

haha! En dan bedenken dat ik de hele dag lang laura lynn, frans bauer, will tura en jo vally hoor op het werk, ik ken al hun hits ;-)

yab zei

Ik ken het liedje niet, maar ik ben er toch vrij zeker van dat de titel 'Arrivederci Hans' is. ;-)

Pink Lady zei

... dit was de laatste dans!

Anoniem zei

Dat was een echte billenknijper dus.

Anoniem zei

Maar wat is een Vlaamse trouwfeest zonder het Vlaamse levenslied, after all?

Anime monster zei

Ik vraag mij af waar die slagerartiesten al hun inspiratie vandaan blijven halen... Je hebt me 100 X belogen en arividertsjie hans klinken tog just etzelfde!!

Anoniem zei


شركة المثالية للتنظيف بسيهات
شركة مكافحة حشرات بصفوي
شركة مكافحة حشرات بالنعيرية
شركة مكافحة حشرات بالجبيل