donderdag, april 12, 2007

Michel Wuyts is soms een vettig manneken

Wuyts afgelopen zondag tegen José De Cauwer, zijn co-commentator:
Zeg José, zou Boonen tevreden zijn dat ploegmaat Steegmans met Cancellara voorop is? Ik denk het wel. Het zaad van een maat kan immers geen kwaad”.
Zeg Michel, we hebben het hier wel over een wielerkoers hé”.

Let vooral op het contrast tussen beide commentatoren. Michel Wuyts, die de gave van het woord bezit en probleemloos urenlang kan doorbomen over lokale streekbieren of een rit uit de ruta del sol van 1978 en de zakelijke De Cauwer. Michel is doorgaans 90% van de tijd aan het woord. Hij vuurt ook de ene vraag na de andere af die hij dan voor het gemak meteen ook zelf van een gevat antwoord voorziet. De Cauwer beperkt zijn commentaar meestal tot een “inderdaad Michel”.

Zijn 11-woordig antwoord laat vermoeden dat hij toch wel danig van zijn melk was.

12 opmerkingen:

Jielke zei

En vandaag hadden we nog wat verf tekort... je raadt het al, in een verbouwing stopt de teller nooit...

Maar het resultaat zal er zijn!

Groetjes,

Isabel
(http://mmmarseille.skynetblogs.be)

Anoniem zei

Ik heb toch ook even de wenkbrauwen gefronst toen ik dat hoorde..
Ik heb het trouwens helemaal niet voor Wuyts; denkt waarschijnlijk dat hij alle wijsheid in pacht heeft.

Je moet de koers een volgen bij de Noorderburen. Daar heb je een soort Statler & Waldorf die vanuit hun luie zetel wat commentaar zitten te geven. Ongegeneerd en bij momenten lekker paternalistisch :)

Muggenbeet zei

schuilt in iedere man niet ergens een vettig manneke?

Anoniem zei

ik luister graag naar koerscommentaar, zo rustgevend :-)

Anoniem zei

Hoog tijd dat die Wuyts wordt afgevoerd :)

Anoniem zei

allo iedereen,

ik zou graag ook mijn mening is geven over dit onderwerp. wat jullie hier aanhalen heb ik toe vallig niet gehoord maar ik vind michel wuyts een van de beste commentatoren die dit kleine belgenlandje bezitten. ik vind het zo mooi hoe hij kan vertellen, hoe hij al die dingen onthoud! maar als je naar het commentaar tijdens de tour de france luistert dan heb toch het gevoel na elke rit dat je weer een paar nieuwtjes wijzer bent? niet soms ? en iedere man is wel is ' een vettig manneke '

alexander
een grote wielerfanaat

pierre du coin zei

Beste alexander,
De stukjes die je hier op deze blog vindt met je altijd met de nodige korrels zout nemen. Het feit dat ik aanhaal vond ik gewoon heel grappig. Ik denk dat Michel Wuyts ook heel bewust die grappige opmerking op De Cauwer losliet. Ik denk dat er bij de commentaar altijd een soort van ongeschreven rolverdeling bestaat tussen de commentator en co-commentator.

Ik heb enorm veel respect voor de vakkennis van Michel Wuyts. Je moet het maar doen om die vele uren zinvol vol te babbelen.

Anoniem zei

Hallo!

Mijn mening hierover is heel duidelijk: koers is Boonen, en Boonen is koers Hetzelfde geldt voor Michel Wuyts: koerscommentaar is Wuyts, en Wuyts is koerscommentaar! Niemand vergeet ooit zijn legendarische uitspraken toen Museeuw en Boonen wereldkampioen werden (Tommeke, Tommeke wat doe je nu?!). Als ge dan soms naar onze Noorderburen zapt, vraagt een mens zich af of de commentatoren niet in het midden van een wedstrijd die hen niet boeit, de deur van de commentaarkabine achter zich dicht hebben getrokken en naar het plaatselijke café zijn getrokken. Minutenlange stilte, gevolgd door een onbeduidende opmerking , en het weer stilte. Geef mij dan maar Wuyts. Hij geeft u het gevoel naast u in de zetel te zitten met een frisse pint in zijn pollen!

Anoniem zei

hier ben ik nog een keer omdat ik het maar niet genoeg kan zeggen dat michel uyts mijn grote voorbeeld is in de koers wereld op het vlak van journalistiek en commentaar. hij verwerkt zijn aangeboren wijsheid in zijn commentaar wat rustgevend en boeiend is. ik zak graag zondag onderuit en luister met gespitste oren. zo steek ik nieuwtjes op. je word al liggend slimmer door hem. of ben ik dan de enigste ?

Anoniem zei

vettig of niet, ik zou het op prijs stellen mocht hij eens DE KOERS verslaan ipv een urenlange monoloog af te steken. Met randinformatie die zo uit een toeristische gids is geplukt de dag ervoor, en de petites histoires waar echt geen mens van wakker ligt, is het bijzonder moeilijk om hem als professioneel verslaggever te bestempelen. Werkelijk afgrijselijk, wuyts die een soort decroos spreekt en een 'co-commentator' die in geen enkele zin uit de woorden raakt, verdienen we echt niet beter dan die twee folklore clowns?

Anoniem zei

ik hoop dat wuyts snel met pensioen gaat of terug naar het onderwijs het is een echte zagevent wat hebben wij toch triestige sportreporters zie ook raes voor het voetbal.!!!

Unknown zei

zzzzz2018.6.22
nike presto femme
christian louboutin shoes
nike blazer pas cher
oakley sunglasses
ferragamo shoes
nike outlet
ralph lauren uk
nike air max
kate spade
pandora charms