vrijdag, juni 16, 2006

say cheese: cheeeeeeeese











Via thuisindestad.be loopt een fotowedstrijd. Ik was van plan om in de categorie "stad Aalst" een paar inzendingen te doen. Ondertussen uit het oog verloren dat nu zondag alles moet ingestuurd zijn. In ware Japanse kamikaze-stijl gewapend met fototoestel door de stad gespurt en als een gek beginnen fotograferen. Tot in de toiletten van het cultureel centrum toe.
Gisteravond mijn foto’s wat bewerkt via PICASA (http://picasa.google.com/), gratis software die aan google gelinkt is. Amaai, ik was even blij als met mijn eerste lego-doos. Leuk speelgoed: foto’s scherper maken, de in mijn foto stappende heer eruit gebonjourd, naar zwart-wit overgezet, een toefje schaduw bij of wat flou artistique en dat allemaal via enkele klikbewegingen. Deed me inzien dat je via foto’s inderdaad heel wat kan manipuleren.
And on my tour through Alost i boldly went where I never went before, behalve dan die herenwc in het CC, die kende ik al.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Aalst heeft persies wel leuke plekjes. De herenwc in het CC?!?

Anoniem zei

't Is een publiek geheim dat ik van Oilsjt en omstreken ben. Thuis klappen we een dergelijk dialect, stel u voor ;-)

Ik weet dan ook bijna evengoed mijn (vrouwelijke) weg door Aalst als door Gent. Zodus, jouw foto's interesseren me wel ;-)

Heb je ze ergens online geplaatst (Flickr?) of zo?

pierre du coin zei

Ik probeer ze binnenkort on line te zetten. Eerst nog eens zien hoe ik zo'n flickr-dinges op mijn weblog krijg.