maandag, juli 31, 2006

frommel frommel

Vorige week de lokale bibliotheek opnieuw in de armen gesloten. Als een zesjarige in een kinderwinkel dwaal ik dan tussen de rekken: “amaai zoveel boeken, oh hier de cd van project pitchfork, moa goaw dvd’s van coupling”. In al mijn enthousiasme neem ik dan altijd zoveel mee als ik kan dragen, waarbij de kaart van G. soms handig van pas komt om de maximum-meeneem-capaciteit te omzeilen. Het briefje met de terugbrengdatum frommel ik in een broekzak waarna dit gegarandeerd op mysterieuze wijze verdwijnt en ik in de waan ben dat de hele zwik zeker nog een week langer mag worden bijhouden. Resultaat is steevast een briefje in de bus met het verzoek om de boeken en snel oplopende boete binnen te brengen. Vervolgens raas ik luid vloekend door het huis en begin aan een haast onmogelijke queeste naar bibboeken. Na het betalen van de boete laat ik de bib enige tijd links liggen. Tot een volgende verzoening.

4 opmerkingen:

Pierre Vis zei

Mijnheer is een fan van Coupling? U stijgt met stip in mijn achting :)
Ik heb de DVD-box gekocht en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad!

"When man invented fire, he didn’t say, 'hey, let’s cook', he said, 'great, now we can see naked bottoms in the dark.'" (Steve - Coupling

Bar zei

Sinds niet zolang geleden ben ik ook terug lid van de bib. 5 euro per jaar en ik mag zo vaak langsgaan als ik wil. Ook bij mij komen dan kinderherinneringen boven. Boeken vind ik geweldig en ik wil er ook steeds kopen. Tijd om erin te lezen ontbreekt weliswaar. Toch droom ik van een bibliotheek-kamer in mijn latere huis. Cd's huur ik dan weer meer. Kwestie van ook eens wat dingen "van voor mijn tijd" te leren kennen. Klassiekers noemen ze dat. Leve de bib!

Maxentia de Beauvais zei

Alles klopt, zou over mij kunnen gaan, alleen de laatste zin niet : het is het me nog nooit gelukt de bib links te laten liggen

Anoniem zei

Zo herkenbaar. Ik maak het mezelf nog moeilijker door lid te zijn van verschillende bibliotheken. Dit leidt dan tot toestanden dat ik boeken in de verkeerde bib afgeef.
Ook is het schering en inslag dat ik met een leeg cd-doosje aan de balie sta ... de CD zit nog thuis in de cd-speler