dinsdag, augustus 01, 2006

stachanov & co

Vandaag de eerste werkdag. Mijn enthousiaste ‘Goooooooooooood morning’ galmde door het nog lege gebouw. Blijkbaar was ik zo enthousiast dat ik de eerstaangekomene was. Na het zetten van een pot straffe koffie (ik drink dat toch niet, en straffe koffie bevordert de werklust) alle ramen wagenwijd opengesmeten. Een mens weet nooit wie in mijn afwezigheid aan mijn bureau heeft gezeten dus het territoriumdier in mij moest dan meteen eens gaan plassen, kwestie om mijn werkplek opnieuw af te bakenen. Na een grabbel in de doos met chocolatjes (voor bij de koffie) op mijn bureaustoel neergezegen en geprobeerd de schade te overzien. De stapel papier leek enigszins mee te vallen en de 150 nieuwe berichten waren ook niet onoverkomelijk. Om dit te vieren nog een chocolatjen (goe bezig) opgesmikkeld. Nadien bij een pot koffie (“amaai die is straf”) en een chocolatjen bijgebabbeld met de collega’s en de planning voor de komende weken opgesteld. Als goede stachanovisten zijn wij er vervolgens collectief ingevlogen en hebben papier gevreten en op ons klavier geramd dat het geen naam had.

4 opmerkingen:

Maxentia de Beauvais zei

Stachanov zette behalve sterke koffie voor zijn makkers ook steevast een vers bloemetje op de werkplek!

Cursief Huigje zei

Dat zag er alvast een lastige eerste werkdag uit!!:))

pierre du coin zei

@ Maxentia: Een echte Stachanovist stuurt zijn collega's ook een kaartje van op reis! Bij deze doe ik dus nederig afstand van de titel stachanovist.

Maxentia de Beauvais zei

Maar jongen toch! Een echte Stachanovist gaat niet op reis! Hij blijft op post om de kaartjes van de collega's aan de muur te hangen!