woensdag, augustus 09, 2006

Ik doe het liever per minuut

Uitzuigers, profiteurs! Ja, ik heb het tegen u, uitbuiters van ondergrondse parkeergarages. Ik weet wel dat putten graven geld kost. Geld dat liefst zo snel mogelijk terugverdiend moet worden. Dat iedere vierkante meter telt en dat u de parkeerplaatsen daarom zo smal maakt dat ik 5 toerkes moet doen om een gat te vinden dat groot genoeg is om zonder schrammen in te duiken, daar kan ik nog enigszins mee leven. Maar dat u tarifeert per aangebroken uur, daar kan ik de muren van oplopen.
Stel, u parkeert uw wagen in de ondergrondse aan het Zuid in Gent. Als u om 9u57 binnengaat, betaalt u het volledige uur vanaf 9 uur. Een dure drie minuten parkeren is dat! Als u dan weggaat om bijvoorbeeld 13u04 betaalt u nog eens een vol uur. Mocht Don Quichotte passeren in zijn 2pktjen hij had al lang zijn lans in de betaalterminal geramd.

6 opmerkingen:

Pierre Vis zei

Tis maar dat zo'n garage volgepropt is met camera's, anders zou ik zeggen: "Haal uw lans van stal!". Ik wel zelfs nog op de uitkijk komen staan ;-)

Anoniem zei

ik wist dat het daat schrikkelijk duur was, en nu weet ik waarom...
fukk maat weete wadde stuurt een mailtje naar het parkeerbedrijf van de stad gent en naar de ombudsman
(geen grap)

Bar zei

In Leuven en in Hasselt net htetzelfde hoor. "Het parkeren in de stad ontmoedigen", noemen ze dat. Bedoeling is dus je auto in de stadsrand achter te laten en dat per bus de stad in te pendelen. Moeten ze natuurlijk wel eerst een fatsoenlijke busdienst voorzien. En die wil wel eens mankeren.

Anoniem zei

In Brugge is het in de ondergrondse parkings ook zo. Maar de stad kan daar zelf niets aan veranderen, die parkeergarage wordt uitgebaat door Interparking en die bepaalt de tarieven. De ondergrondse aan 't Zuid wordt door dezelfde firma uitgebaat.
(http://www.interparking.com/nl/index.cfm?pays=10)

pierre du coin zei

't is inderdaad een privé-firma die de parkings uitbaat (of uitbuit). In Gent is geloof ik de parking aan de vrijdagsmarkt van de Stad. Die is meteen ook een stuk goedkoper.

Frederik Gheysels zei

En ik die dacht dat Don Quichote slechts een 1-pk'tje had...